Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بیژن نوباوه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: با توجه به مشکلات اساسی کشور، برخی از مسائل کلان باید از ابتدای حرکت در مجلس مورد توجه نمایندگان قرار گیرد، لذا نگاه کلان باید در اولویت همه نمایندگان پارلمان باشد.

او افزود: فراموشی موضوعات کلان کشور آسیب‎‌زاست، یکی از مسائل مهم نیاز تولید برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی است، با توجه به بازار گسترده اطراف کشور، خریدار به اندازه کافی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوباوه ادامه داد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری افزایش تولید را مورد توجه قرار دادیم و جهش تولید را هم مطرح کردیم، اما آیا صرفا با شعار‌هایی که سازمان‌های دولتی سر می‌دهند یا لوگویی که صدا و سیما در کنار برنامه‌ها قرار داده، محقق می‌شود. تحقق جهش تولید نیاز به برنامه کلان دارد.

او افزود: در بحث افزایش و جهش تولید به یک جریان و نظام هماهنگ نیاز داریم، متاسفانه امسال سیب زمینی و پیاز‌های تولید شده را به چهارپایان دادند. بهبود و تسهیل شرایط صادرات لازمه افزایش تولیدات کشاورزان است.

نماینده مردم  تهران در مجلس شورای اسلامی  گفت: وظیفه وزارت امور خارجه برای مسئله صادرات از وزارت صمت کمتر نیست، بنابراین اقدامات رایزن‌های اقتصادی باید مشخص شود و تبیین و تغییر نگاه ضروری است، متاسفانه نگاه ما به غرب است.

او افزود: با توجه به همه مباحثی که پس از جریان برجام درباره اروپا و اینستکس مطرح شد و در نهایت گفته شد که چند میلیارد اعتبار برای دارو می‌دهند،  در مجموع مبادلات اقتصادی ایران با کل کشور‌های اتحادیه اروپا (۲۸ کشور) به اندازه ۵۰ درصد مبادلات با افغانستان نبوده است، بنابراین آیا ارزش دارد که ما برای این کشور‌ها تره خرد کنیم.

نوباوه ادامه داد: وزارت امور خارجه وظیفه دارد برای گسترش روابط با ۲۰۰ کشور سفرا و کاردار‌های خود را جهت افزایش صادرات بسیج کند. مسئله نفت و برون رفت از اقتصاد تک محصولی که مورد نظر امام (ره) و رهبری است هم نیازمند اقدام عملی است.  در واقع یکصد سال سابقه مدیریت نفت در کشور داریم، اما چه اقداماتی انجام شده است؟ البته یک اقدام انقلابی در ارتباط با پتروپالایشگاه‌ها در مجلس انجام شد که از جمله اقدامات مثبت مجلس دهم بود.

نماینده مردم تهران در مجلسگفت: برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و شهرک‌های پتروشیمی باید قوانین تصویب کنیم. متاسفانه دولت وقت، مخالف تولید بنزین در کشور بود که نتیجه آن هم امروز مشهود است.

نوباوه با اشاره به اهمیت مسئله فرهنگی گفت:  متاسفانه نسبت به فضای مجازی، از افزایش کیفیت محتوای صداوسیما، تشکیل اینترانت ملی و شبکه‌های داخلی بسیار بی‌توجه بودیم. وزارت ارشاد که حدود ۲۰ سال است مدیریت اینترنت کشور را به عهده دارد باید توضیح دهد که آیا یک خط قانون درباره اداره اینترنت نوشته است. امروز از صداوسیما انتقاد می‌کنند که بر اساس نص صریح قانون اساسی، اصل یکصد و هفتاد و پنج هر نوع بستری برای پخش برنامه‌های برخط (آنلاین) در هر زیرساختی به طور صد در صد باید زیر نظر سازمان صدا و سیما باشد، بنابراین امروز وزارت ارشاد باید درباره شبکه‌های خانگی توضیح دهد و سازمان صدا و سیما موظف به مدیریت مسئله مذکور است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی صحن علنی مجلس مجلس یازدهم جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۷۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ پروژه جدید به ارزش ۲۵ میلیارد دلار برای ایجاد ارزش افزوده در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین

وزیر نفت از بهره‌برداری ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار خبر داد و گفت: ۵۰ پروژه جدید به ارزش ۲۵ میلیارد دلار برای ایجاد ارزش افزوده نیز در دستور کار داریم.

به گزارش خبرنگار شانا، جواد اوجی امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌) در حاشیه آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و اکتشاف و تولید ایرانی در جمع خبرنگاران بیان کرد: استفاده از ظرفیت هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ صنایع پتروشیمی در توسعه میدان‌های گازی اهمیت بسیاری دارد. امروز برای توسعه نزدیک به ۱۶ مخزن گازی با شرکت‌ها و هلدینگ‌های بزرگ پتروشیمی کشور تفاهم‌نامه امضا شد که به‌سمت قرارداد و اجرایی‌شدن می‌رود.

وی افزود: شرکت‌ها و هلدینگ‌های بزرگ پتروشیمی با کمک شرکت‌های اکتشاف و تولید در توسعه میدان‌های گازی ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری می‌کنند و با توسعه این میدان‌ها، در دو، سه سال آینده بیش از ۱۲۷ میلیون مترمکعب گاز به تولید گاز کشور افزوده می‌شود که هم تأمین‌کننده خوراک پتروشیمی‌ها خواهد بود و هم به فرایند توسعه میدان‌های گازی کشور کمک می‌کند.

وزیر نفت تصریح کرد: سابقه نداشته است شرکت‌های پتروشیمی در زمینه توسعه میدان‌ها ورود کنند. در نمایشگاهی که در حسینیه امام خمینی (ره) با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار شد، ایشان تأکید کردند که از ظرفیت هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ استفاده کنید که امروز الحمدالله این اتفاق مبارک رقم خورد.

اوجی با بیان اینکه پارسال قراردادهای سازنده‌ای با شرکت‌ها و هلدینگ‌های بزرگ پتروشیمی در زمینه جمع‌آوری گازهای مشعل داشتیم، گفت: بخشی از این‌ها به بهره‌برداری رسیده است. همچنین در خصوص تولید بنزین در مجتمع‌های پتروشیمی، به‌ویژه پتروشیمی‌هایی که متانول تولید می‌کنند، با شرکت‌های ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و صنایع پتروشیمی برنامه‌ریزی‌هایی شده است.

وی افزود: ان‌شاءالله بخشی از تولید متانول کشور به‌سمت تولید بنزین و ارزش‌ افزوده سوق داده می‌شود. امروز بسیاری از کشورها از خوراک متانول به تولید بنزین دست یافته‌اند که ما دانش فنی و توانمندی تولید آن را داریم؛ بنابراین در بعضی پتروشیمی‌ها که سهام‌داران آن‌ها تمایل داشتند، با همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی این اتفاق مطلوب رقم خواهد خورد و ما بخشی از ظرفیت تولید متانول را به تولید بنزین سوق خواهیم داد که اعداد و ارقام آن را در مصاحبه‌های بعدی اعلام خواهم کرد.

وزیر نفت ادامه داد: با توجه به افت قیمتی که طی چند سال اخیر در بحث محصولات تولید متانول داشته‌ایم و از طرفی برای جبران ناترازی بنزین، می‌توانیم از بنزینی که از خوراک متانول تولید می‌شود استفاده کنیم. این موضوع در کشور چین هم اتفاق افتاده است.

اوجی از بهره‌برداری ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار خبر داد و گفت: ۵۰ پروژه جدید همسو با ارزش افزوده به ارزش ۲۵ میلیارد دلار را نیز در دستور کار داریم. از این پروژه‌ها و پروژه‌هایی که تکمیل می‌شوند یا نیمه‌تمام هستند، روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار بشکه به تولید نفت ما اضافه می‌شود. همچنین روزانه ۳۵ میلیون مترمکعب به تولید گاز و بیش از روزانه ۵۰ هزار بشکه به ظرفیت پالایشی کشور اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه وزارت نفت در آغاز سال نو به اجرای پروژه‌های کلان با استفاده از منابع داخلی توجه نشان داده و بالاترین وزارتخانه و دستگاه در کشور در موضوع جذب سرمایه‌ خارجی وزارت نفت بوده است، گفت: در توسعه میدان‌ها نشان دادیم که معطل شرکت‌های خارجی نیستیم و با سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده در دو سال اخیر، نگاه درستی برای توانمندی بخش داخلی ایجاد شده است.

وزیر نفت تصریح کرد: امروز اتفاق مطلوب با فعالان بخش خصوصی که عمده سهام‌دارانِ این پتروشیمی‌ها و هلدینگ‌ها هستند رقم خورد، البته سهام‌داران آن‌ها مردم هستند و بیش از ۵۰ میلیون نفر در صنایع پتروشیمی و مجتمع‌های بزرگ پتروشیمی سهم‌ دارند.

دیگر خبرها

  • توسعه مهارت‌های بازار محور در جهت افزایش تولید
  • برنامه‌ریزی برای عملیاتی شدن ۶۴ پروژه کلان استان فارس
  • ۵۰ پروژه جدید به ارزش ۲۵ میلیارد دلار برای ایجاد ارزش افزوده در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • باید برای افزایش تولید نگاه‌ها ‌به خلیج فارس جذب شو‌د + فیلم
  • اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور
  • تحقق شعار سال نیاز به مدیران انقلابی و جهادی دارد
  • اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران