Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سابق فیفا از جانشین خود در این سازمان انتقاد کرد و او را به تلاش برای تغییر ماهیت فدراسیون جهانی فوتبال متهم کرد.

سب پلاتر رئیس سابق فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) از جانی اینفانتینو و سیاست‌هایی که او از زمان ورودش به این سازمان در پیش گرفته است، انتقاد کرد.

اینفانتینو سال 2015 در پی استعفای جنجالی بلاتر از ریاست فیفا پس از افشای فساد سازمانی در نهاد حاکم بر فوتبال، جانشین او شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آن زمان تا به الان این مرد سوئیسی طرح‌هایی همچون 48 تیمی کردن جان جهانی و افزایش تعداد جام جهانی زنان به 32 تیم و تغییر شیوه برگزاری جام جهانی باشگاه‌ها را مطرح و مصوب کرده است اما بلاتر، کسی که جام جهانی فوتبال را به یکی از پرسودترین رویدادهای ورزش جهان تبدیل کرد نظر متفاوتی دارد.

رئیس سوئیسی سابق فیفا درباره اقدامات هموطن خود در این سازمان به خبرگزاری «کی‌استون آی‌تی‌اس» سوئیس گفت: به نظر می‌رسید که جانی اینفانتینو می‌خواهد راه رسیدن به ریاست هموار کند. او می‌خواهد فوتبال را به یک دستگاه بزرگ چاپ پول تبدیل کند. او می‌‌خواهد همه چیز را بزرگتر کند.

بلاتر افزود: یک جام جهانی با حضور 48 تیم! او فقط نام پروژه‌اش را عوض کرده چون می‌خواهد سه برابر بیشتر از جام جهانی درآمد کسب کند. یک جام جهانی باشگاه‌ها با حضور 24 تیم و افزایش تیم‌های جام جهانی زنان از 24 به 32 تیم. این ممکن نیست. هضم این چیزها خیلی سخت است.

بلاتر در پایان تأکید کرد: به نظر او دارد خودش را بازی می‌دهد چون دچار مرض انجام کارهای بزرگ شده است. غروری که دچارش شده دیگر به او اجازه نمی‌دهد با رؤسای اتحادیه‌ها و فدراسیون‌ها صحبت کند، بلکه حالا فقط خودش را در سطح مراوده با رؤسای جمهور کشورها می‌بیند./ تسنیم

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۷۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یوفا تهدید کرد: احتمال محرومیت اسپانیا از یورو

به گزارش "ورزش سه"، اوضاع در مورد آینده فدراسیون فوتبال اسپانیا در حال پیچیده شدن است. تصمیم شورای عالی ورزش برای ایجاد کمیسیون نظارت بر فدراسیون فوتبال باعث ناراحتی یوفا شده است. بعد از برکناری روبیالس، پدر روشا جانشین موقت او شد ولی اخیرا اتهاماتی به او نیز وارد شده تا از حضور در انتخابات ریاست محروم شود. در واقع فدراسیون فوتبال اسپانیا اکنون بدون رئیس است.

بنابراین، صرف نظر از تصمیم کمیته راهبری شورای عالی ورزش، دخالت احتمالی دولت هرگز به مذاق فیفا و یوفا خوش نمی آید.

فیفا بارها تاکید کرده است که سیاستمداران و دولت نباید در تصمیمات فدراسیون فوتبال یک کشور دخالت کنند و به همین منظور اخطار اول به اسپانیا داده شده است. مارکا امروز نوشت که حالا حضور اسپانیا در جام ملت‌های اروپا و باشگاه‌های این کشور در رقابت‌های اروپایی فصل آینده در خطر جدی قرار دارد.

دیروز اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه دولت اسپانیا کنترل فدراسیون را در دست گرفته و همین زنگ خطر را به صدا درآورد. موضوع جدی است و هم یورو 2024 و هم آینده تیم های اسپانیایی در اروپا در خطر قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • ‏عربستان اسپانسر اصلی فیفا شد!‏
  • ‏عربستان اسپانسر اصلی فیفا شد!‏ + جزئیات قرارداد
  • آرامکوی عربستان حامی مالی فیفا شد
  • عربستان اسپانسر فیفا شد!‏
  • یوفا تهدید کرد: احتمال محرومیت اسپانیا از یورو
  • فیفا: کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران قرقیزستان را عذاب داد
  • تمجید سایت فیفا از عملکرد متقدرانه شاگردان شمسایی
  • تمجید فیفا از تیم ملی فوتسال ایران؛ عملکرد حسن زاده و کریمی خیره‌کننده است
  • رشد جنون آمیز قیمت کاکائو در جهان؛، شکلات از طلا سبقت گرفت!
  • مرور کارهای تاکتیکی در هوای بارانی اراک (عکس)