Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امیدعلی پارسا رییس سازمان مالیاتی اظهار کرد: فرار مالیاتی با هیچ توجیه و عذر و بهانه‌ای قابل پذیرش نیست و برای کاهش آن از ظرفیت تراکنش بانکی مودیان بانکی استفاده می‌کنیم.

وی افزود: همچنین بخشنامه‌ای برای مقابله با معاملات سوری و کاغذی تنظیم شده و همکاران ما بزودی همه افرادی که فرار مالیاتی داشته‌اند را در کشور شناسایی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه فرار مالیاتی کاری مجرمانه و غیرقانونی است، عنوان کرد: براساس برآورد‌هایی که صورت گرفته، رقم کل فرار مالیاتی کشور بین ۴۰ تا ۴۵ هزار میلیارد تومان است.

وی بیان داشت: سال ۹۸ با وجود همه تحریم‌های ظالمانه، شاهد توفیق بزرگی در حوزه نظام مالیاتی کشور بودیم به طوری‌که ۱۰۲ درصد کل درآمد‌های مصوب وصول شد.

پارسا گفت: مهم این است که این درآمد‌های مالیاتی با تکیه بر سیاست‌هایی تحت عنوان وصول با اصول انجام گرفته و با تمرکز بر بخش‌های که امکان وصول درآمد بیشتری بود و حداقل کردن فشار بر بخش تولید اتفاق افتاد.

وی بیان کرد: سال گذشته بخشودگی مالیاتی منظمی داشتیم امسال نیز تا پایان تیرماه فرصت دادیم که اگر اصل بدهی و جرایم پرداخت شود، ۹۰ درصد برای بخش تولید و ۸۰ درصد برای غیر تولید بخشودگی خواهیم داشت و این روند از ماه‌های بعد دو درصد کاهش پیدا می‌کند.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور اظهار کرد: امسال بخش هوشمندسازی نظام مالیاتی را به عنوان مهمترین اولویت دنبال می‌کنیم، همچینین الکترونیکی کردن مالیات نقل و انتقالات املاک مسکونی مورد توجه قرار می‌گیرد به گونه‌ای که نقل و انتقالات ملک مسکونی فقط در دفاتر ثبت، انجام می‌شود و نیازی به مراجعه به امور مالیاتی نیست.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان امور مالیاتی وزارت اقتصاد فرار مالیاتی مالیاتی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۷۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات مالیاتی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی آذربایجان‌شرقی

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: رئیس کمیسیون گمرک، حمل و نقل و لجستیک و هیئت‌ مدیره شرکت‌های حمل و نقل بین المللی استان با اشاره به مشکلات متعدد فعالان این صنف از قبیل صف انتظار در مبادی ورودی و خروجی، مشکلات متعدد در مرزها و در گمرکات و... گفت: مباحث مالیاتی یکی از دغدغه‌های اساسی فعالان این حوزه به‌ شمار می‌رود.

وی گفت: دریافت حق کمیسیون نامتعارف از شرکت‌های حمل و نقل هزینه‌های سنگین دفاتر مالیاتی و اخذ مبالغ جداگانه از بابت کارنه تیر و cmr، حاشیه سود شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی را تا حد زیادی کاهش داده است.

فتاح‌زاده با بیان این مطلب خواستار اعمال تعرفه متناسب در رابطه با اخذ مالیات از شرکت‌ها شد و گفت: بخش عمده‌ای از هزینه‌های دریافتی بابت کرایه حمل و نقل، متعلق به رانندگان است، اما متاسفانه هنگام اخذ مالیات این مبلغ، برای شرکت‌ها لحاظ می‌شود.

سید ضیاء رضوی؛ دبیر کمیسیون گمرک، حمل و نقل و لجستیک توضیحاتی در خصوص عملکرد سال 1402 کمیسیون ارائه و مشارکت حداکثری اعضاء در جلسات را به جهت تعیین اولویت ها و برنامه ریزی خواستار شد.

رضوی، ایجاد رویه واحد در شرکت های حمل و نقل بین المللی را از جمله موضوعات مهم و تاثیرگذار در حمل و نقل ذکر کرد و افزود: رقابت سالم صنفی از مهمترین مولفه های رشد بوده و در این راستا اتاق تبریز آماده است جلسات محوری در این خصوص برگزار کند، تا ضمن ارج نهادن به فعالان این حوزه، شاهد رشد چشمگیرصنعت حمل و نقل در استان باشیم.

دبیر کمیسیون مهمترین رسالت اتاق تبریز در برگزاری جلسات کمیسیون را حل مشکلات فعالان گمرک و حمل و نقل عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در سال گذشته پرونده های مالیاتی شرکت های حمل و نقل بین المللی طبق نظر بخش خصوصی که در جلسه کمیسیون عنوان شده بود، بررسی و صورت گرفت.

 در ادامه این جلسه نمایندگان شرکت‌های حمل و نقل، با نقد فرایند اخذ مالیات از مجموعه‌های خود، خواستار تعیین مالیات بر اساس میزان سود واقعی شده و مقرر شد بررسی موضوع در جلسه آتی با نمایندگان سازمان امور مالیاتی برگزار شود.

دیگر خبرها

  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟
  • مشکلات مالیاتی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی آذربایجان‌شرقی
  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • روش جدید پرداخت مالیات بر ارث از سپرده متوفیان نزد بانک‌ها
  • پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از ابربدهکاران
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در سال گذشته
  • کمک دولت اسپانیا به رئال مادرید برای خرید امباپه
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • پیش بینی رشد ۴۴ درصدی درآمد‌های مالیاتی