Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-05-05@23:55:39 GMT

صادرات نفت عراق در ماه مه ۶.۶ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۷۸۷۷

صادرات نفت عراق در ماه مه ۶.۶ درصد کاهش یافت

وزارت نفت عراق اعلام کرد: در حالی که تولیدکنندگان اوپک، نفت را به قیمت ۲۱ دلار برای هر بشکه می‌فروشند، صادرات نفت عراق در ماه مه ۶.۶ درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از دوبی، وزارت نفت عراق اعلام کرد که صادرات نفت این کشور، به استثنای اقلیم کردستان، در ماه مه ۶.۶ درصد سقوط کرد، زیرا تولیدکنندگان سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، نفت را با قیمت ۲۱ دلار برای هر بشکه فروختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وزارتخانه دیروز (دوشنبه، ۱۲ خردادماه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: صادرات نفت عراق در ماه مه به‌طور میانگین ۳ میلیون و ۲۱۲ هزار بشکه در روز بود.

صادرات نفت عراق در ماه آوریل، ۳ میلیون و ۴۳۸ هزار بشکه در روز بوده است.

عراق توافق کرده بود که در ماه مه و ژوئن به‌عنوان بخشی از توافق کاهش تولید اوپک پلاس، مبنی بر کاهش تولید ۹.۷ میلیون بشکه در روز در ماه‌های مه و ژوئن، تولید خود را روزانه یک میلیون و ۶۱ هزار بشکه کاهش دهد.

عراق که آمار تولید خود را منتشر نمی‌کند، طبق توافق اوپک پلاس باید در ماه‌های مه و ژوئن، ۳ میلیون و ۵۹۰ هزار بشکه در روز نفت عرضه کند.

این کشور بیشتر سال گذشته در تلاش بوده است سهمیه خود در توافق پیشین اوپک پلاس را رعایت کند. عراق و عربستان سعودی در ۲۳ ماه مه (سوم خردادماه) بر تعهد خود بر سهمیه کاهش تولید اوپک تأکید کردند.

به گزارش شانا، عراق در جلب موافقت شرکت‌های بین‌المللی فعال در توسعه میدان‌های عظیم نفتی این کشور به‌منظور تعمیق کاهش تولید موفق نبوده است و مقدار کاهش تولید این کشور در مجموع  ۷۰۰ هزار بشکه در روز یعنی یک‌سوم کمتر از سهمیه تعیین‌شده برای این کشور در قالب توافق کاهش تولید ائتلاف اوپک پلاس خواهد بود.

منبع: شانا

کلیدواژه: عراق اوپک صادرات نفت صادرات نفت عراق در ماه هزار بشکه در روز کاهش تولید اوپک پلاس ماه مه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۷۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دینار عراق امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت صد دینار عراق امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳, در بازار ۴,۰۶۰ تومان است که نسبت به روز گذشته ۲۵ تومان (۰.۶۱ درصد) کاهش یافته است. هر واحد صد دینار عراق، روز گذشته با قیمت ۴,۰۸۵ تومان معامله می‌شد.

امروز ۱۰۰ دینار عراق در بازار آزاد مانند دیروز با کاهش قیمت روبرو بوده است، قیمت ۱۰۰ دینار عراق که دیروز با کاهش قیمت ۱۵ تومانی به ۴,۰۸۵ رسیده بود، امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۲۵ تومانی (۰.۶۲ درصد) به ۴,۰۶۰ رسید.

بالاترین قیمت ۱۰۰ دینار عراق در ۲۴ ساعت گذشته ۴,۰۶۰ تومان و در پایین‌ترین قیمت در رقم ۴,۰۶۰ تومان خرید و فروش می‌شد. قیمت فعلی ۱۰۰ دینار عراق نسبت به هفته گذشته ۱.۴۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین بهای هر واحد ۱۰۰ دینار عراق در شش ماه گذشته حدود ۴.۲۴ درصد افزایش یافته است.

tags # قیمت دینار عراق سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت
  • احتمال تداوم کاهش تولید نفت خام اوپک‌پلاس
  • اقتصاد این کشور غافلگیر شد
  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت
  • اقتصاد کانادا غافلگیر شد
  • قیمت دینار عراق امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ظرفیت تولید نفت امارات بی‌سروصدا افزایش یافت
  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • میزان صادرات نفت اعلام شد/ تراز تجاری ایران در این وضعیت است