Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-27@04:59:35 GMT

ضرر ۲۰۰ میلیاردی کرونا به سینما

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۷۹۳۴

ضرر ۲۰۰ میلیاردی کرونا به سینما

به گزارش افکارنیوز،

هفته اول اسفند ۹۸ درست زمانی که اسامی فیلم‌های اکران نوروزی سال ۹۹ اعلام شد و فیلم‌ها با آغاز تبلیغات خود آماده حضور بر پرده سینما بودند، کرونا وارد میدان شد. همه‌گیری این ویروس ناشناخته خیلی زود منجر به تعطیلی سینماها در سراسر کشور شد. در این میان فیلم خوب بد جلف ۲؛ ارتش سری که از مدعیان فروش بود و تنها یک هفته از شروع اکرانش می‌گذشت بیشتر از بقیه فیلم‌ها متضرر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار فرهنگ و هنر - امروز با گذشت نزدیک به سه ماه از تعطیلی سینماها برای محاسبه میزان ضرر وارد شده به صنعت سینما نگاهی داشتیم به میزان فروش فیلم‌ها در بازه زمانی مشابه در سال گذشته.

سینماها از اسفند سال ۹۷ که با آغاز اکران فیلم‌های جدید همراه بود تا ۱۱ خرداد ۹۸ به فروش ۱۰۲,۴۲۸ میلیارد دست یافتند. این فروش نسبت به سال قبل ۲۵ درصد افزایش داشت بنابراین اگر سینماها به اجبار به تعطیلات کرونایی نمی‌رفتند می‌توانستند حداقل به فروشی معادل ۱۳۰ میلیارد تومان دست یابند. به عبارت دقیق‌تر سینماها طی این سه ماه، ۱۲۸ میلیارد تومان آسیب دیدند.

از طرفی باید به این نکته هم توجه داشت که رقم ذکر شده تنها ضرری‌ست که به صورت مستقیم به فروش فیلم‌های سینما وارد شده است. اگر فروش بوفه سینماها را نیز به طور میانگین به اندازه نیمی از فروش سینما در نظر بگیریم با ضرری بیش از ۶۵ میلیارد مواجه خواهیم شد.

همچنین کرونا بسیاری از پروژه‌های سینمایی که در مرحله پیش تولید یا فیلمبرداری بودند را متوقف کرد و باعث وارد آمدن خسارت زیادی به تهیه کنندگان و بیکاری عوامل سینما شد. در حال حاضر ۳۲ صنف اعضای صنوف خانه سینما را تشکیل می‌دهند. ذیل این ۳۲ صنف پنج هزار و ششصد نفر مشغول فعالیت هستند و در رشته‌های مختلف سینما کار می‌کنند. از این میان طبق آمار تنها ۲۰ درصد از امکانات مالی مناسبی برخوردارند و بقیه چهار هزار و پانصد نفر حقوق اندک ۳ میلیون خود را از دست دادن و بیش از ۱۳۰۰ نفر از اعضای صنوف مختلف زیرمجموعه خانه سینما خواستار بیمه بیکاری شدند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کرونا سینماها سینما خانه سینما سینمای ایران بازگشایی سینما ها کرونا و سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۷۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!

به گزارش "ورزش سه"، این بازیکن سابق در سال ۲۰۲۱ به لاوال در لیگ دو فرانسه پیوست اما پس از مصدومیت‌های پرشمار در اواخر فصل گذشته مجبور به بازنشستگی شد.

مهاجمی که اکنون بازنشسته شده استدلال کرده است که او نه یک نظریه‌پرداز با توهم توطئه است و نه یک ضد واکسن، اما او مایل است دادگاه بررسی کند که آیا ارتباطی بین آسیب‌دیدگی او و واکسن وجود دارد یا خیر.

او گفت:«می‌خواهم بفهمم چرا دیگر بدنم به خوبی کار نمی‌کند.» این بازیکن سابق مدعی شد که در همان زمانی که در برابر بیماری واکسینه شده بود، صدمات و مصدومیت‌های زیادی متحمل شده است.

او علاوه‌بر اینکه از شرکت‌های فایزر و بیونتک که تولید واکسن کرونا را برعهده داشتند، شکایت کرده، بلکه علیه فدراسیون فوتبال فرانسه هم اقدام قانونی انجام داده. وکیل این بازیکن گفت:«ابتدا واکسن برای همه اجباری نبود اما بعد از مدتی واکسیناسیون برای بازیکنان حرفه‌ای هم اجباری شد. من فکر می‌کنم که فدراسیون فوتبال در این ماجرا مسئولیت دارد.»

جلسه‌ای در دوم ژوئیه در پاریس برگزار می‌شود که در آن دادگاه به کمک هیئتی از کارشناسان تصمیم خواهد گرفت که آیا بین مصدومیت‌های وی و واکسیناسیون رابطه علت و معلولی وجود دارد یا خیر.

دیگر خبرها

  • آمار فروش فیلم‌های سینمایی در اولین هفته اردیبهشت/ «مست عشق» از «تمساح خونی» سبقت گرفت
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • ۵۸۹ هزار مخاطب به سینما رفتند/ صدرنشینی «مست عشق»
  • استقبال مخاطبین سینما از «مست عشق»
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • «مست عشق» به سینماها آمد + بازیگران، خلاصه و آهنگ فیلم مست عشق
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد/ جمع کل؛ بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان