Web Analytics Made Easy - Statcounter

اشرفی گل گفت: با شیوع بیماری کرونا به صنعت مرغداری خراسان جنوبی ۳۵ میلیارد و ۷۲۳ میلیون تومان خسارت وارد شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمود اشرفی گل» صبح امروز (۱۳خرداد) در نشست خبری بررسی وضعیت دام و طیور خراسان جنوبی اظهار کرد: بر اساس پیش بینی‌های انجام شده برای عید و ماه رمضان امسال، ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار جوجه ریزی در مرغداری های خراسان جنوبی داشته ایم اما با شیوع ویروس کرونا تمامی مراسم‌ها به نوعی لغو شد و این موضوع بر کاهش مصرف و تقاضای مرغ تاثیرگذار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی با تاکید بر اینکه زیان مرغداران تا پایان اردیبشت ماه ۹۹ ادامه داشت، افزود: مرغداران به ازای هر کیلوگرم مرغ یک هزار و ۵۰۰ هزار تومان ضرر کرده‌اند.

 

وی ادامه داد: شیوع ویروس کرونا به ۳۲ واحد مرغداری گوشتی استان با تولید ۱۳ هزار و ۳۱۲ تن در بازه زمانی یکم اسفند ۹۸ تا ۲۷ اردیبهشت ماه ۹۹ خسارت ۲۶ میلیارد و ۶۲۴ میلیونی وارد کرده است.

 

اشرفی گل بیان کرد: همچنین سه واحد مرغ مادر گوشتی با تولید بیش از سه میلیون ۵۵۷ هزار قطعه جوجه یکروزه در این مدت خسارت هفت میلیارد و ۲۹۹ میلیون تومان و به یک واحد مرغ مادر گوشتی نیز خسارت یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان وارد شده است.

 

توزیع ۳۸ هزار و ۴۰۰ تن نهاده طیور بین مرغداری‌های خراسان جنوبی

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی با اشاره به اینکه شرکت پشتیبانی امور دام استان برای حمایت از تولید داخل شروع به خرید مرغ داران کرده است، افزود: در بحث نهاده های دام و طیور از ابتدای امسال تاکنون  ۱۴ هزار تن کنجاله سویا، ۱۳ هزار تن ذرت، هشت هزار و ۲۰۰ تن جو، سه هزار و ۲۰۰ تن سبوس از طریق سامانه بازارگاه نهاده‌های کشاورزی در بین دامداران و مرغداران استان توزیع شده است البته با توجه به سهمیه نهاده های دامی استان، همه نیاز مرغداران تامین نشده است.

 

اشرفی گل با اشاره به تولید ماهانه ۲ هزار و ۶۰۰ قطعه جوجه ریزی مرغ گوشتی، یک میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه مرغ تخم گذار، ۵۰۰ هزارتن پولت تخم گذار و  ۳۰۰ هزار تن مرغ گوشتی در خراسان جنوبی، گفت:  در همین راستا ماهانه نیاز به ۱۲ هزار تن ذرت، ۶ هزار و ۵۰۰ تن سویا، یک هزار و ۱۰۰ تن سبوس و چهار هزار و ۵۰۰ تن جو است.

 

به گفته وی شرکت پشتیبانی امور دام خراسان جنوبی براساس توان خود مقداری از ذخایر نهاده های دامی را در اختیار مرغداران و ۱۵ کارخانه خوارک دام و طیور استان قرار می دهد.

 

۶۰ درصد دام سنگین خراسان جنوبی پلاک گذاری شد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر پتانسیل دامی خوبی در استان وجود دارد، عنوان کرد: بیش از ۶۹ هزار رأس گاو و گوساله، ۳۰ هزار نفر شتر، یک میلیون و ۶۰۰هزار رأس گوسفند و بز و دام سبک توسط دامداران و تولیدکنندگان استان پرورش داده می‌شود.

 

اشرفی گل با اشاره به اینکه طرح هویت گذاری دام‌ استان در راستای انجام ثبت مشخصات در سامانه اصلاح نژاد اجرا شده است، ادامه داد: تاکنون ۶۰ درصد گاو و گوساله و جمعیت شتر و همچنین حدود ۱۶ درصد دام سبک استان هویت گذاری و پلاک کوبی شده است.

 

وی با بیان اینکه این طرح از بهمن پارسال آغاز شد افزود: هزینه هویت‌گذاری برای هر دام سبک ۲ هزار و ۴۰۰ تومان و دام سنگین هفت هزار تومان برای هر راس بوده است.

 

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی از پایان طرح هویت‌گذاری و پلاک‌کوبی دام سبک و سنگین در این استان خبر داد و گفت: دام‌های سبک و سنگین که در این طرح پلاک‌کوبی نشوند، قاچاق محسوب می‌شوند.

 

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: کمبود نهاده طیور ویروس کرونا مرغداری خسارت خراسان جنوبی هویت گذاری دام سبک هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۸۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/جاری شدن سیلاب شدید در روستای ماخونیک خراسان جنوبی

پس از بارش‌های اخیر، روستای ماخونیک خراسان جنوبی شاهد جاری شدن سیلاب بود.

دریافت 786 KB

دیگر خبرها

  • جلوی وارد شدن خسارت به خانه‌های روستای مختاران گرفته شد
  • بارش باران و وقوع سیل در خراسان جنوبی + تصاویر
  • ببینید | آب‌گرفتگی معابر عشق‌آباد خراسان‌جنوبی و درخواست کمک توسط مردم
  • انجام ارزیابی اولیه از خسارت زلزله امروز در خراسان شمالی
  • هشدار نارنجی هواشناسی به چند استان
  • سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در خراسان جنوبی
  • فیلم/جاری شدن سیلاب شدید در روستای ماخونیک خراسان جنوبی
  • رفع مشکلات مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی تکلیف مدیران است
  • دغدغه مردم زیرکوه در خصوص تخریب قنوات و جاده‌ها ویژه پیگیری می‌شود
  • فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی از عصر امروز