Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@14:13:46 GMT

ویروس کرونا با گرما مهار نشد/ وضعیت عادی نیست

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۸۲۲۳

ویروس کرونا با گرما مهار نشد/ وضعیت عادی نیست

وزیر بهداشت با بیان اینکه و ویروس کرونا نه با گرما مهار شد و نه به‌سمت آرامش رفت، گفت: بارها از مردم درخواست کرده‌ایم که وضعیت ویروس کرونا را عادی‌ ندانند.

به گزارش مشرق، دکتر سعید نمکی در حاشیه جلسه کمیته علمی سیاست‌گذاری بیماری کووید19 در جمع خبرنگاران گفت: از زمانی که شنیدیم در چین یک ویروس پیدا شده است یک کمیته علمی بسیار برجسته را تعیین کردیم و معاون درمان و پژوهشی و خود بنده از اعضای این کمیته بودیم و کمیته‌ای که امروز در حضورشان بودیم یکی از اصلی‌ترین نقش‌ها را در مدیریت بیماری کرونا ایفا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حدود 130 گروه در کل کشور کار تحقیقاتی انجام دادند و پروتکل‌های تشخیصی و درمانی و بازتوانی بیماران را نوشتند و با همت این عزیزان می‌توانیم امروز بگوییم در دنیا صاحب یک مدل هستیم.

بیشتر بخوانید: وزیر بهداشت: احتمال تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها در پاییز فیلم/ بغض نمکی برای مشکلات زائران امام رضا (ع)

وی ادامه داد: در برخی کشورهای پیشرفته که به‌عنوان ابرقدرت در دنیا مطرح‌اند راننده آمبولانس دو شیفت عوض می‌شد اما بیمار هنوز توی آمبولانس مانده بود؛ اما کاری که همکاران بنده کردند این بود که علاوه بر ایجاد تخت و پروتکل‌های درمانی مناسب توانستند در شرایط تحریمی با حداقل هزینه بیماران را مداوا کنند و در جهان یکی از بالاترین بهبودیافتگان را داریم.

نمکی با بیان اینکه بارها از مردم درخواست کرده‌ایم که وضعیت ویروس کرونا را عادی‌ ندانند خاطرنشان کرد: شرایط عادی نیست و ویروس نه با گرما مهار شد و نه به‌سمت آرامش رفت؛ آن‌چه در گیلان و قم از ویروس کرونا دیدیم الآن در استان‌های گرم و جنوبی مشاهده می‌کنیم که جوانان و افراد مسن را نیز گرفتار می‌کند.

وی افزود: احساس می‌کنم مردم عزیزی که در روزهای دیگر مانند سیزده‌بدر به ما کمک کردند و در خانه ماندند الآن اوضاع را عادی انگاشته‌اند. خواهشم از مردم و مسئولین این است که این را باور کنند که ویروس کووید19 در کشور فعال و در حال گردش از اقلیمی به اقلیم دیگر است و ممکن است دوباره ما را گرفتار کند.

وزیر بهداشت متذکر شد: این افتخاری را که ما در عرصه بین‌المللی کسب کرده‌ایم به یک معضل بد تبدیل نکنند زیرا پرسنل بیمارستان‌های ما و همکاران من روزهای سختی گذرانده‌اند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم گیلان وزیر بهداشت سلامت ویروس کرونا قم ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۸۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۱۱ هزار میلیارد تومانی مردم به مراکز نیکوکاری در سال گذشته

حبیب‌اله آسوده معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امدادگفت: مراکز نیکوکاری سراسر کشور در سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۳۱ میلیارد تومان صدقه را جمع‌آوری و در اختیار مددجویان قرار دادند.

وی ادامه داد: همچنین در طرح اکرام ایتام و محسنین نیز مراکز نیکوکاری ۶۱۹ میلیارد تومان به ایتام و محسنین تحت حمایت کمک کردند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خاطرنشان کرد: در این مدت بیش از ۱۱۲۷ میلیارد تومان زکات نیز توسط مراکز نیکوکاری جمع‌آوری و به نیازمندان پرداخت شد.

آسوده اظهار کرد: در سال گذشته مراکز نیکوکاری ۹۷۷۰ میلیارد تومان نیز کمک‌های مبتنی بر نیاز را جذب و به محرومان ارائه کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، وی اضافه کرد: در مجموع عملکرد مراکز نیکوکاری در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال پیش از آن ۲۸ درصد رشد در جذب کمک‌های مردمی را نشان می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • کمک ۱۱ هزار میلیارد تومانی مردم به مراکز نیکوکاری در سال گذشته
  • آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد
  • نویسنده و پژوهشگر کرمانی درگذشت
  • اعلام آخرین وضعیت انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال و واکنش به نحوه جدایی دمیر
  • حماس: روابط ما با قطر در وضعیت عادی است
  • پیش‌بینی از وضعیت بازار اجاره‌بها/ رشد قیمت در راه است یا بازار مهار می‌شود؟
  • وضعیت سد دز استان خوزستان عادی است
  • وضعیت سد دز عادی است
  • وضعیت عادی برق در اهواز / آبگرفتگی معابر به سرعت تخلیه شد
  • وضعیت برق مناطق اهواز به حالت عادی در آمده است