Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@03:14:17 GMT

آیا تغییر بزرگ در دنیا در حال وقوع است؟

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۸۲۸۶

آیا تغییر بزرگ در دنیا در حال وقوع است؟

سال 2020 به یک سال عجیب و غریب در تاریخ معاصر تبدیل شده و بعد از جنگ جهانی دوم، این حجم از تحولات در عرض چندماه بی سابقه بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رویدادهای 2020 یکی پس از دیگری تعجب مردم و ناظران را برانگیخته است. پس از درگیری ها نظامی و اقتصادی میان قدرت های جهان در ماه های نخست و تقابل ایران و آمریکا که به شهادت حاج قاسم سلیمانی ختم شد، ناگهان ویروسی کل دنیا را در بر گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کرونا انقلابی را رقم زد و جوامع بشری را با نوعی از تهدید در عصر تکنلوژی و بهداشت و درمان پیشرفته روبه رو ساخت که راه گریزی از آن به غیر از انزوا در کنج منازل و تعطیلی کسب و کارها نبود.    این تنها پایان کار نیست. در بحبوحه بحران کرونا و آینده نامعلوم بسیاری از کسب و کارها و جوامع، کشورها درگیر مسائل حادتری شده اند. مردمی که برای ماهها در قرنطینه بوده و بسیاری از بخش درآمدها و مشاغل خود را از دست داده اند، تنها با یک جرقه همچون انبار باروتی منفجر می شوند.     تحولات آمریکا در روزهای اخیر و پس از قتل یک شهروند سیاه پوست توسط پلیس، گویای وضعیت جدید در عرصه حکمرانی حکومت های غربی است. تحولی که حجم و گستره آن سایر شهرهای آمریکا را در بر گرفته و به سمت و سوی خطرناکی برای دولت دونالد ترامپ پیش می رود.    در یکی از سناریوها می توان پیش بینی کرد؛ دولت دونالد ترامپ بابت همین اتفاقات و انزجار عمومی از اقدامات خصمانه و خشمانه وی، دوره آینده را نخواهد دید. فشار افکار عمومی بر دولت ترامپ به شدت افزایش یافته و انتخابات نوامبر دستخوش محرک های خطرناکی برای وی خواهد بود.     اما در سوی دیگر، ترامپ ممکن است برای فرافکنی و تغییر تمرکز رسانه ها و افکار عمومی علیه از بحران های داخلی، به دنبال بحران در خارج از مرزها و حتی آغاز یک درگیری در کانون های بحران به ویژه غرب و شرق آسیا باشد. این فرافکنی می تواند ابعاد بسیار خطرناکی در درگیری میان قدرت های بزرگ جهان و همچنین شعله ور کردن جنگ جهانی را به همراه داشته باشد.     دولت دونالد ترامپ نشان داده در میانه بحران های داخلی که یکی از آن موارد پیگیری استیضاح رئیس جمهور آمریکا توسط مجلس نمایندگان بود، حاضر است دست به هر قماری بزند. یکی از آنها، اقدام خصمانه آمریکا علیه ایران و ترور ناجوانمردانه سردار رشید اسلام، حاج قاسم سلیمانی بود. توطئه های اینچنینی دنیا را بیش از پیش به مکانی ناامن و کشورها را به سمت هرچه بیشتر میلیتاریزه شدن پیش خواهد برد.     روندهای پیش روی دنیا بسیار خطرناک هستند و یادآور مقدمات جنگ جهانی دوم و اول جهانی هستند. زمانیکه کشورها با حالت خصمانه در حال تدارک نظامی بوده و دست به ماشه در انتظار شلیک اول به سر می بردند. اما تفاوت جنگ آینده، وجود سلاح های مخرب و کشنده سهمگین تر از گذشته است. سلاح هایی که می تواند حتی حیات بشر را در کره خاکی با تهدید روبه رو سازد.     حال افکار عمومی آمریکا برای دیوانگی و قمارافکنی های بی محابای دولت ترامپ به دنبال ایجاد ترمز و انداختن افسار بر گردن این دولت یاغی هستند. موضوعی که در صورت موفقیت دتر کوتاه مدت می تواند ثمرات مناسبی برای مردم آمریکا و کل دنیا داشته باشد و در صورت ادامه روند اعترضات در میان مدت و بلند مدت خطر اقدامات احمقانه و قمارهای خطرناک ترامپ وجود دارد.   انتهای پیام/    

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۸۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صهیونیست‌ها نمی‌توانند مسئله غزه را از دستور کار افکار عمومی دنیا خارج کنند | ویدئو

دریافت 13 MB

به گزارش همشهری آنلاین، رهبر انقلاب در ادامه فرمود: غزه امروز مسئله اول دنیا است؛ صهیونیست‌ها و پشتیبانان آمریکایی و اروپایی آنها نمی‌توانند مسئله غزه را از دستور کار افکار عمومی دنیا خارج کنند؛ به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا نگاه کنید!

کد خبر 848684 منبع: ایرنا برچسب‌ها معلمان اسرائیل خبر ویژه رهبر معظم انقلاب فلسطین

دیگر خبرها

  • واکنش معین به اعتراضات دانشجویی در آمریکا: دانشگاه و دانشجویان در مقایسه با سیاسیون یا سرمایه‌داران، از اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی بالاتری در جامعه برخوردار هستند/ اعتراض آنها می‌تواند به تغییر سیاست‌های دولتها و حتی تغییر دولتها منجر شود
  • چرا تمدن‌ها با گذشت زمان شکننده‌تر می‌شوند؟ (+عکس)
  • دانشجوهای آمریکایی در معرض «سرکوب سازمان‌یافته» هستند
  • صهیونیست‌ها نمی‌توانند مسئله غزه را از دستور کار افکار عمومی دنیا خارج کنند | ویدئو
  • آماده‌باش مدیریت بحران در پی احتمال وقوع بارش‌های شدید در ۴ استان
  • تغییر نام استقلال در مسیر قانونی انجام شود
  • هشدار؛ احتمال وقوع سیلاب در این نقاط
  • هشدار جدی آبگرفتگی و وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • هشدار مهم؛ احتمال وقوع سیلاب در این نقاط
  • رکوردی که نتانیاهو ثبت کرد