Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گفته معاون درمان وزیر بهداشت نگرانی بابت تجهیزات تشخیصی، درمانی و حفاظتی کرونا در کشور نداریم، آمار مرگ و میر مبتلایان به کرونا بیش از ۷۰ سال در کشور نسبت به آمریکا و سایر کشورهای اروپایی بسیار پایین است .

به گزارش خبرگزاری برنا؛ قاسم جان بابایی، معاون درمان وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه در برخی استانها از همان روزهای ابتدایی شاهد مدیریت خوب این بیماری بودیم و هیچگاه وضعیت بیماری در این استانها به حد بحران نرسید که کرمانشاه هم یکی از این استانهای موفق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ارزیابی وضعیت کرونا در کشور و استان‌های مختلف با میزان مرگ و میر قربانیان این بیماری صورت می‌گیرد؛ بنابر این تمام تلاش ما این است که تا حد امکان آمار مرگ و میر بیماری را کاهش دهیم.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: در همین راستا بحث غربالگری بیماران کرونایی در دستور کار قرار گرفت تا پیش از آنکه وضعیت این افراد به حد بحرانی برسد و یا افراد دیگر را آلوده کنند، شناسایی شده و تحت مراقبت قرار گیرند؛ چرا که با ایزوله کردن این افراد، نتیجه اقدامات اثربخش خواهد بود.

جان بابایی ادامه داد: نقاهتگاه‌ها می‌توانند کمک کننده باشند و باید در استان کرمانشاه نیز مانند برخی استان‌های دیگر امکانات رفاهی نقاهتگاه‌ها ارتقا داده شود تا استقبال بیشتری صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه نگرانی بابت تجهیزات تشخیصی، درمانی و حفاظتی کرونا در کشور نداریم، گفت: عمده این تجهیزات اکنون در کشور تولید می‌شود و حتی به فکر صادرات این محصولات هستیم.

معاون درمان وزیر بهداشت ادامه داد: در مورد برخی اقلام درمانی و محافظتی از سوی شرکت‌های تولید کننده هم درخواست صادرات دادیم و مشخص کردیم که چه مقدار نیاز داخلی داریم و چه میزان می‌توانند صادرات انجام دهند.

جان بابایی افزود: در بحث کیت‌های تشخیصی هم نگرانی جدی وجود ندارد و بخشی از این کیت‌ها داخل کشور تولید شده و بخشی هم وارد می‌شود.

وی گفت: فعالیت‌های تشخیصی در بحث کرونا در کشور ارتقا یافته و در روزهای اول تنها یک آزمایشگاه تشخیصی کرونا در کشور فعال بود و هم‌اکنون تعداد این مراکز به ۱۵۰ مورد رسیده است.

معاون درمان وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: آمار مرگ و میر مبتلایان کرونای بالای ۷۰ سال در کشور نسبت به آمریکا و سایر کشورهای اروپایی بسیار پایین است که علت این امر بحث نگهداری از سالمندان در خانه است؛ چرا که عمده مرگ و میر این افراد در آمریکا و اروپا مربوط به آسایشگاه‌های سالمندان است.

جان بابایی گفت: در واقع کرونا به ما یاد داد فرهنگ احترام به سالمندان و نگهداری از آنها در آغوش خانواده باید با جدیت بیشتری حفظ شود

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا معاون درمان وزیر بهداشت کرونا در کشور جان بابایی مرگ و میر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۸۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران در سایه تهدید بحران سالخوردگی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی، حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت را به عنوان رییس ستاد برگزاری هفته ملی جمعیت در سال 1403" منصوب کرد.در این حکم آمده است؛

جناب آقای دکتر حسین فرشیدی
معاون محترم بهداشت وزارت بهداشت

با توجه به اینکه کشور عزیزمان در تهدید بحران سالخوردگی جمعیت قرار دارد و در راستای تأکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر افزایش نسل، جوانی جمعیت و حمایت از خانواده به عنوان یکی از اصلی ترین اولویت های مسئولان کشور و نیز نقش بی بدیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این زمینه و در آستانه برگزاری دومین رویداد جایزه ملی جمعیت، به موجب این ابلاغ، به سمت «رییس ستاد برگزاری هفته ملی جمعیت در سال 1403» در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منصوب می شوید.

ضروری است با برنامه ریزی مناسب و منسجم و همچنین جلب مشارکت همه نهادهای ذیربط و مردمی در امر جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، شاهد برگزاری هر چه با شکوه تر این هفته، برای آگاهی‌ بخشی به عموم اقشار مردم، به ویژه دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی سراسر کشور باشیم.

توفیق جنابعالی را از درگاه خداوند متعال مسئلت می نمایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از پیشگیری آسان تا درمان مشکل
  • غرفه ذوب آهن اصفهان پربازدید ترین در بین صنایع فولادی
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • اختلال اوتیسم؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • سالمندان مبتلا به فشار خون بالا چه بخورند؟
  • ایران در سایه تهدید بحران سالخوردگی
  • بیش از ۱۷هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • چند درصد ایرانی‌ها آسم دارند؟ بالاترین میزان ابتلا در این سن
  • ۵ روش از مؤثرترین درمان‌های مکمل در بهبود سرطان
  • ۱۳ درصد ایرانی‌ها به آسم مبتلا هستند/ آسم چگونه درمان می شود؟