Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@04:50:31 GMT

طرح معدوم سازی ۱۵۰۰ قلیان در مشهد

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۹۴۳۷

طرح معدوم سازی ۱۵۰۰ قلیان در مشهد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  دکتر اسماعیل رحمانی معاون دادستان و سرپرست ناحیه ۶ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گفت: امروز شاهد معدوم سازی قلیان‌هایی هستیم که از بهمن ماه پارسال، در قالب تیم‌های مشترک در مشهد جمع‌آوری شده‌اند.
او افزود: سلامت جامعه یکی از مسائل مهم و دغدغه اصلی دستگاه قضاست و این نهاد به عنوان مدعی‌العموم و حافظ حقوق مردم اجازه نمی‌دهد اشخاصی به بهانه کسب درآمد و یا هر بهانه دیگر سلامت جامعه را به خطر اندازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: تفریحی ناسالمی که بلای خانمان سوز شده است
معاون دادستان و سرپرست ناحیه ۶ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد ادامه داد: مبارزه با دخانیات یک بحث سلیقه‌ای یا شخصی نیست و طبق قانون عرضه و استعمال دخانیات جرم است و این قانون مختص کشور ما هم نیست و دولت جمهوری اسلامی در سال ۱۳۸۴ به این کنوانسیون ملحق شده است و همراه با کل دنیا عزم خود را برای مبارزه با دخانیات نشان داده است. حفظ سلامت عمومی در برابر دخانیات دکتر ناصر امینی رئیس مرکز بهداشت شماره یک مشهد نیز در این مراسم گفت: ششم تا دوازدهم خردادماه هفته ملی مبارزه با دخانیات نام‌گذاری شده است و شعار امسال این هفته حفظ سلامت عمومی در برابر ترفند شرکت‌های عرضه کننده مواد دخانی و کنترل بیماری کروناست.
او افزود: در حال حاضر با توجه به شیوع کرونا، قلیان به عنوان وسیله مشترک نقش مهمی در انتقال این بیماری دارد و طبق دستور دادستان کل کشور عرضه قلیان در همه مراکز کشور ممنوع بوده است و به طور قطع بعد از کنترل کرونا نیز به عرضه قلیان در اماکن عمومی اجازه داده نخواهد شد.
رئیس مرکز بهداشت شماره یک مشهد  ادامه داد: آموزش و آگاه سازی مردم از عوارض و صدمات دخانیات و نقش آن‌ها در ایجاد سرطان‌های ریه، مری و بیماری‌های مزمن تنفسی و همچنین مبارزه با عرضه دخانیات و قلیان از فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در این زمینه به شمار می‌رود.
امینی بیان کرد: خوشبختانه در فعالیت‌هایی که از بهمن پارسال تا امروز به دنبال گشت مشترک با اداره اماکن نیروی انتظامی داشتیم حدود ۱۰ حکم از دادستان برای جمع آوری قلیان در مناطق زیر پوشش مرکز بهداشت شماره یک مشهد صادر شده و بدین ترتیب هزار و ۵۰۰ عدد قلیان جمع‌آوری شده است.   انتهای پیام// ف.غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بدون دخانیات سلامت عمومی جامعه اماکن نیروی انتظامی پیشگیری از کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۹۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰۰ کیلو گرم زعفران فردا در بورس کالا عرضه می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس این گزارش، این سبد زعفران که مربوط به تولیدات استان خراسان رضوی در سال ۱۴۰۱ است، با قیمت پایه ۹۴ میلیون تومان در ازای هر کیلوگرم و با حداقل خرید ۱۰ کیلوگرم با شرایط اعلامی مندرج در آگهی بورس کالا، فردا چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران عرضه می‌شود.

بر اساس اطلاعیه عرضه بازار فیزیکی بورس کالا، عرضه سبد زعفران محصول تولید سال ۱۴۰۱ بر پایه استاندارد ملی ایران (شامل رشته‌ای بریده درجه یک ۶.۳۹ درصد، رشته‌ای بریده درجه دو ۲۲.۸۱ درصد، رشته‌ای بریده درجه سه ۲۶.۷۳ درصد، رشته‌ای درجه یک ۲۱.۳۲ درصد، رشته‌ای درجه دو ۱۹.۶۰ درصد، رشته‌ای درجه سه ۳.۰ درصد و زعفران دسته‌ای ۰.۰۵ درصد) است.

گفتنی است؛ در عرصه نخست زعفران تعاونی‌های روستایی در سال جاری که در فروردین برگزار شد بیش از ۴ برابر کالای عرضه شده، در زمان برگزاری آن عرضه متقاضی خرید شرکت کرده بودند.

کد خبر 6086151

دیگر خبرها

  • پشت پرده «قلیان اکسیژن»؛ قلیان اکسیژن چیست و قیمت آن چقدر است؟
  • ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد
  • قلیان لاکچری که چند سال پیش ممنوع بود حالا مجاز شده!
  • قلیانی لاکچری که چند سال پیش ممنوع بود حالا مجاز شده!
  • سرو قلیان اکسیژن و جوانانی که موش آزمایشگاهی شده‌اند
  • قلیان اکسیژن و بازی با جون جوانان؛ طرح مطالعاتی وزارت بهداشت؟
  • سرو آزادانه قلیان اکسیژن و جوانانی که موش آزمایشگاهی شده‌اند
  • توزیع مدل خاصی از قلیان تحت نظارت وزارت بهداشت | دسترسی به قلیان اکسیژن در این ۱۰ استان
  • قلیان اکسیژن طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است/ توزیع در ۸ استان
  • ۱۵۰۰ کیلو گرم زعفران فردا در بورس کالا عرضه می‌شود