Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرآنلاین از خراسان رضوی : محمد صفایی در مشهدمقدس اظهار داشت: ۴۰ سال از انقلاب اسلامی گذشته و ما در برخی حوزه‌ها اقدامات اساسی داشته‌ایم مانند راه، ریل،آموزش و بهداشت اما در همین مدت برخی حوزه‌ها و برنامه‌ها را جدی نگرفته‌ایم.

وی ادامه داد: اما نکته اساسی که در این مدت اتفاق نیفتاده و حتی در برخی مواقع تشدید هم شده موضوع تمرکزگرایی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تمرکز گرایی یک استراتژی استثمارگرایانه است که در خارج توسط بیگانگان و در داخل توسط برخی افراد استثمار شده‌ایم.

صفایی عنوان کرد: امروز در تمام کشور هر کسی ماده اولیه، ماشین‌آلات و واردات داشته باشد باید برای دریافت ارز به بانک مرکزی در تهران مراجعه کند، چرا این موضوع به استان ها واگذار نمی‌شود؟

وی ادامه داد: چرا باید بیش از ۲۰ میلیون تن خوراک دام و طیور در کشور با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شود و این‌ها ختم به کسی  شود که دست هیچ کس به او نمی‌رسد؟

نماینده مردم گناباد وبجستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از دلایل فساد تمرکز گرایی افراطی در کشور است که باید مجلس یازدهم در این خصوص اقدام عاجلی را انجام دهد.

صفایی بیان داشت: ۳۲ درصد منابع کشور از مالیات تامین می‌شود، اما این فشار مالیاتی را تولیدکننده دارد تحمل می‌کند و این در صورتی است که ما قانون برای مالیات بر زمین، خانه‌های خالی داریم که اگر مدیریت شود باید به سمت رونق تولید بیایید.

48

کد خبر 1395132

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۹۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولید در راستای تحقق شعار سال

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره تاثیر کاهش نرخ مالیاتها در ورود سرمایه مردم به بخش تولید و در نتیجه تحقق شعار سال ۱۴۰۳ پرداخت. - اخبار سیاسی -

محمد رضا دشتی اردکانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره تأثیر اعطای معافیت‌های مالیاتی در لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم بر ترغیب شدن مردم به سرمایه‌گذاری در حوزه تولید، گفت: در بحث اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم که هم اکنون در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح است و‌امیدواریم که تصویب آن به این مجلس هم برسد. می‌تواند به ساماندهی وضعیت مالیات ستانی در کشور منجر شود و همچنین مالیات تولید‌کننده را کاهش دهد.

طلافروشان ماهانه 800 هزار تومان مالیات دادند

دشتی اردکانی توضیح داد: ما باید مالیات را از بخش‌هایی که درآمد‌های خیلی بالایی دارند اخذ کنیم و برای مؤسسات، شرکت‌های کوچک و خرد و تولید‌کننده خرد معافیت‌های مالیاتی در نظر بگیریم که بتوانند سرمایه خود را در بخش تولید وارد کنند.

وی با بیان اینکه این مسیر با تصویب خیلی از قوانین مرتبط در مجلس تسهیل شده است، تصریح کرد: به عنوان مثال قانون مالیات بر عایدی سرمایه می‌تواند کمک شایانی برای ورود سرمایه مردم به بخش تولیدی و شفاف اقتصاد بکند و جلوی دلال بازی‌ها در عرصه طلا، سکه و ارز را بگیرد.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس توضیح داد: با این اقدامات می‌توانیم پول مردم را از بازار دلالی بیرون آورده و به سمت تولید ببریم. اگر این اتفاق بیفتد شعار سال یعنی مشارکت مردم در تولید هم محقق شده است.

دشتی اردکانی گفت: با این قوانین دیگر برای کسی صرفه اقتصادی ندارد که در حوزه دلالی سکه و ارز و... سرمایه‌گذاری کنند. با لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم مالیات تولید‌کننده کاهش یافته و در برخی موارد مثل سرمایه‌گذاری در مناطق محروم، به طور 100 درصدی از پرداخت مالیات معاف شده‌اند.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس توضیح داد:‌ امیدواریم که هرچه سریع‌تر لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم در مجلس یازدهم مصوب شود و به اتمام برسد؛ زیرا کمک شایانی به تشویق مردم به سرمایه‌گذاری در بخش تولید خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز به استان با هم‌صدایی رسانه‌ها
  • مجلس یازدهم نگاه ویژه‌ای به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها داشت
  • مجلس آینده نقاط قوت مجلس یازدهم را تقویت کند
  • همه سلایق سیاسی در مجلس دوازدهم حضور دارند
  • عباسی: تضارب آرا در مجلس، طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است / وحدت در حل مشکلات و اقتدار نظام اولویت اصلی + فیلم
  • عباسی: : تضارب آرا در مجلس امری طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است/ وحدت در حل مشکلات مردم و اقتدار نظام اولویت اصلی مجلس است + فیلم
  • نماینده مجلس : شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی
  • مجلس مقتدر با پشتوانه مردمی شکل می‌گیرد
  • اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولید در راستای تحقق شعار سال
  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود