Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-05-04@00:17:55 GMT

۴۵ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۹۹۳۳

۴۵ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، امیدعلی پارسا امروز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اگر مؤدیان تا پایان تیرماه کل اصل بدهی مالیاتی را پرداخت کنند ۹۰ درصد برای بخش تولید و ۸۰ درصد برای بخش غیر تولید معافیت در نظر گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: ماه‌های بعد این میزان معافیت دو درصد، دو درصد کاهش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پارسا ادامه داد: امسال بحث هوشمندسازی نظام مالیاتی را به عنوان اصلی‌ترین کار دنبال می‌کنیم که همه اطلاعات و داده‌های اقتصادی در همه دستگاه‌های اقتصادی در اختیار ما قرار می‌گیرد و سازمان با این اطلاعات واقعی مالیات را تعیین می‌کند.

رئیس کل امور مالیاتی کشور افزود: دنبال این هستیم تحت عنوان اجرای ماده ۹۷ با حذف مالیات علی‌الرأس برای مشاغل از مؤدیان اطلاعات را بگیریم و با اطلاعات موجود در سازمان تطبیق می‌دهیم که امیدواریم قسمت اعظم آن مورد تائید قرار گیرد.

وی تصریح کرد: الکترونیکی کردن کل امورات در دستور کار قرار دارد.

پارسا با اشاره به اینکه مجموعه تصمیماتی برای شرایط کرونایی توسط سران سه قوه اتخاذ و ابلاغ شده، عنوان کرد: بر این اساس مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی تا دو ماه تمدید شده بنابراین اظهارنامه مشاغل تا پایان مرداد و اظهارنامه کارگاه‌ها تا پایان شهریورماه فرصت ارایه دارد.

وی افزود: مجموعه سیاست‌ها این است که بخش‌هایی که از کرونا آسیب بیشتری دیدند مورد حمایت و توجه ویژه هستند و بخش‌هایی که آسیب ندیدند یا کمتر بوده مالیات خود را طبق روال گذشته پرداخت کنند.

پارسا بیان کرد: طی دو ماهه ابتدایی سال روند وصول مالیات کشور با تمرکز بر طبقات بالاتر درآمد در حال انجام است.

این مسئول با بیان اینکه فرار مالیاتی خط قرمز ماست و به هیچ وجه قابل پذیرش نیست، تاکید کرد: به عنوان یکی از اصول طرح وصول با اصول دنبال می‌شود و بخشنامه‌ای برای مقابله با معاملات صوری ابلاغ شده و در آن مجموعه خیلی زود به نتیجه می‌رسیم.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: فرار مالیاتی ماليات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۹۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف فرار مالیاتی میلیاردی در زاهدان

 سرهنگ علیرضا دلیری  اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اشراف اطلاعاتی موفق به کشف یک فقره فرار مالیاتی در شهرستان" زاهدان "شده که یک نفر با سوء استفاده از بی سوادی شهروندی برای وی کارت بازرگانی صادر نموده و با آن جهت فرار از مالیات اقدام به تجارت کالا می‌نموده که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

 این مقام انتظامی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش تقریبی فرار مالیاتی مکشوفه را پس از انجام استعلامات لازم حدود ۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند، افزود: در این راستا پرونده قضائی تشکیل و متهم دستگیر شده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

 جانشین فرمانده انتظامی استان در پایان از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده و اطلاع از هرگونه موارد مربوط به تخلفات و جرایم فرار مالیاتی، بلافاصله موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • جزئیات سقف ۱۸ میلیارد تومانی معافیت‌های مالیاتی برای صاحبان مشاغل
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از دلال پتروشیمی در استان فارس
  • مبارزه با فرار مالیاتی به دلالان پتروشیمی رسید
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از یک دلال پتروشیمی در فارس
  • کشف فرار مالیاتی میلیاردی در زاهدان
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از یک دلال پتروشیمی
  • نقش سامانه مودیان در شناسایی خودکار معاملات مشکوک و کاهش فرار مالیاتی مشاغل خاص
  • راز صفر شدن مالیات ۵۰ درصد اصناف خرد در کشور
  • راز صفر شدن مالیات 50 درصد اصناف خرد در کشور
  • فرار مالیاتی با دفتر ویترینی