Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@02:20:41 GMT

مکتب امام راحل تازیدن بر ظالم و دفاع از مظلوم بود

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۶۰۶۲۹

مکتب امام راحل تازیدن بر ظالم و دفاع از مظلوم بود

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در سفر خود به غیزانیه اهواز و در جمع گروه های جهادی شهرستان بندر ماهشهر با تاکید بر اهمیت حضور گروه‌های جهادی در مناطق محروم عنوان کرد: شکل گیری این دیدار، ابتدا برای عرض خداقوت به شما جهادگران است و به دستان شما گروه‌های جهادی و به فضل خدا اتفاقات بزرگی اتفاق افتاده و خواهد افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما مسئولان موظفیم تمام تلاشمان را به کار بگیریم و تاکیدات شما عناصر جهادی باعث می‌شود تا ما جدی‌تر مسائل را پیگیری کنیم.

قمی با تاکید بر جایگاه سازمان تبلیغات اسلامی در این فضا اذعان کرد: ما در این سازمان حلقه واسطی برای رساندن صدا و مطالبات شما در خصوص فقر، تبعیض و فساد هستیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان وظیفه مطالبه‌گری در مقابل مسئولین تصریح کرد: باید بر سر مسئولانی که با بی تدبیری به فقر، فساد و تبعیض دامن زده‌اند، فریاد بلند زد؛ چون با این راه مطالبه و صدای شما شنیده خواهد شد و وظیفه ما این است که صدای شما را به مسئولین امر برسانیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص اهیمت دفاع از مظلوم گفت: ما مانند حاج قاسم سلیمانی فرزندان امام راحل هستیم و در مکتب ایشان درس گرفتیم و اگر ظلم بزرگتری را ببینیم یقه ظالم را می گیریم چون مکتب امام راحل این بود که بر هر ظالمی می‌تازیم و از هر مظلومی دفاع می‌کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ولی این دلیل نمی شود که جایی ظلم‌های کوچکتری وجود داشته باشد آن را نادیده بگیریم؛ هر مسئولی پایش را کج بگذارد باید به وسیله مطالبات مردم و نمایندگان مجاهد مردمی سر به راه بشود.

حجت‌الاسلام محمد قمی در ادامه گفت: مردم در خیلی از مواقع حاضرند با مشکلات اقتصادی کنار بیایند اما با تبعیض کنار نیامده و حق دارند با آن مخالفت کنند؛ این خصلت مردم خوب خوزستان و ایران است که با دیدن ظلم صدایشان بالا می‌رود.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به معنای مستضعف خاطرنشان کرد: مستضعف کسی است که خودش ضعیف نبوده و به آن ظلم شده و ضعیف نگاه داشته شده است‌ که در این میان مستضعف فکری ظلم بزرگتری بر آن وارد شده است.

قمی با بیان اهمیت عمل مجاهدانه بیان داشت: کسانی که مجاهدانه به میدان میزنند و فقط برای خدا کارمی‌کنند می‌توانند برای کسب درآمد بیشتر وقت بگذارند اما انتخاب کرده‌اند برای خدا به میدان بیایند، رمز پیشروی امثال شهید سلیمانی و همه افراد جهادی که در مکتب امام آمده و کار می‌کنند اخلاص است؛ مقام معظم رهبری می‌گویند که ما در عدالت عقب بوده و باید یقه آن مسئولی که تواناتی رفع این موضوع را داشته است، بگیریم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تاکید داشت: اگر فقط به جزئیات احکام بسنده کنیم ظلمی به نام تحریف اسلام ناب کرده‌ایم، چون عصاره این اسلام عدالت است.

وی در ادامه این موضوع و با بیان اهمیت مطالبه‌گری از صدر اسلام گفت: فرض کنید همه ساختارهای حکومتی درست و به جا کار کنند؛ این‌ها ضرورت کار جهادی نبوده و باید به مدل پیشبرد جامعه توجه کرد که از زمان پیامبر اسلام پیاده شده و آن چیزی نبود جز اینکه در برابر ظلم سکوت نکرده و کار را با مردم پیش می‌بردند.

قمی بابیان اینکه مردم سالاری دینی سوری و شعاری نبوده بلکه واقعی و مهم است گفت: حضرت امام در صحیفه خود سه بار می‌گوید که من دست و بازوی یکایک مردم ایران را می‌بوسم. مردم همه دشواری ها را تحمل کردند و ایستاده‌اند و بار بزرگی بر روی دوش مردم و نماینده‌های مردم بوده است؛ کار اساسی و کیفی و محوری کاری است که شما مردم انجام می‌دهید و این تکلیفی بود که امام راحل بر دوش شما گذاشت و جلوه آن در جهاد سازندگی و نهضت سوادآموزی پیدا است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: به گفته امام خمینی (ره) اگر قرار است حزبی هم در جهان داشته باشیم، آن حزب جهانی مستضعفین است و اگر ظلمی در حق مستضعفین بشود این حزب ایجاد نخواهد شد.

 این دومین سفر حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی طی هشت ماه اخیر به شهرستان بندر ماهشهر است.

برچسب‌ها مقام معظم رهبری محمد قمی سازمان تبلیغات اسلامی قاسم سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مقام معظم رهبری محمد قمی سازمان تبلیغات اسلامی قاسم سلیمانی مقام معظم رهبری محمد قمی سازمان تبلیغات اسلامی قاسم سلیمانی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی امام راحل محمد قمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۰۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع دانشجویان از مردم فلسطین نشان‌ می‌دهد حرف حق جای خود را باز می‌کند

ایسنا/سیستان و بلوچستان امام جمعه زاهدان و نماینده ولی‌ فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: حرکت دانشجویان در کشورهای غربی برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین و غزه، بازتاب نامه‌های مقام معظم رهبری و نشان‌دهنده این است که حرف حق جای خود را باز خواهد کرد.

آیت‌الله مصطفی محامی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زاهدان، بیان کرد: یکی از راه‌های تحصیل تقوای الهی تلاش برای ارتقای علمی، فرهنگی و رشد اقتصادی جامعه اسلامی است.

وی با اشاره به ۲۵ شوال، سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) گفت: امام صادق (ع) نمونه انسان کامل، پیشتاز، پیش‌رو و یک نمونه عالی برای بندگی صالح و شایسته خدا بود که دوست و دشمن به عبادت، زهد، علم، اخلاق، عرفان و معنویت ایشان شهادت دادند.

نماینده ولی‌ فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: عملیات «وعده صادق» نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت بود و ایران اسلامی توان نظامی، دفاعی، علمی و اطلاعاتی خود را به رخ دشمنان جهان اسلام کشید و با اقتدار کامل، این عملیات را انجام داد و دل مسلمانان و آزادی خواهان جهان را شاد کرد.

وی اظهار کرد: اگر فکر جوان ایرانی به کار بیفتد و به میدان بیاید، می‌تواند افتخار بیافریند و در صنعت نظامی، دفاعی، هوا و فضا و انرژی هسته‌ای این توان را مشاهده کردیم. حالا همین فکر در عرصه اقتصادی می‌تواند حضور یابد و وضعیت اقتصادی کشور را بهبود ببخشد، چرا از این توان به درستی استفاده نمی‌شود.

او گفت: با وجود تاکید مقام معظم رهبری بر حضور مردم و جوانان در فعالیت‌های اقتصادی، کمتر به این توصیه توجه می‌شود. امسال تحت عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده و مهم است که مسؤولان برای حضور مردم در عرصه اقتصاد برنامه‌ریزی کنند.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: فعالیت‌هایی انجام شده، اما نیاز به کار بیشتر است و البته توان مردم و جوانان هم بیش از این‌هاست و باید از این توان استفاده شود و فارغ از آمارهای خوبی که مسؤولان و دولت‌های مختلف ارائه می‌کنند، مردم منتظر دیدن نتیجه این آمارها در سر سفره زندگی و معیشت خود هستند.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته و زمانی که بلوک شرق و اتحاد جماهیر شوروی هنوز وجود داشت، امام خمینی (ره) به رهبر آن‌ها، گورباچف نامه نوشت و او را به اسلام دعوت کرد و فرمود، جمعی از دانشمندان خود را بفرستید تا درس بخوانند و با اسلام آشنا شوند و با بینش دقیق و نگاه نافذ عنوان کرد که زین پس باید کمونیست را در موزه‌های تاریخ پیدا کنید. آن‌ها توجهی نکردند و پس از مدتی اتحاد جماهیر شوروی فرو ریخت.

او افزود: مقام معظم رهبری به‌طور مکرر به ارتباط گیری با دانشجویان توصیه کرده‌اند و سوال این است که ما جامعه روحانیت و مسؤولان فرهنگی چه مقدار به دستور و تاکید ایشان عمل کرده‌ایم و چه مقدار با قشر دانشجو و دانش‌آموز ارتباط ایجاد کرده‌ایم و نتیجه آن را باید در دانشگاه ببنیم. آیا هیجانی که در دفاع از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا وجود دارد، در میان دانشجویان داخل کشور هم مشاهده می‌کنیم؟

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حجاج دیگر کشورها در مراسم حج محبت زائران ایرانی را احساس کنند
  • زائران حج، دفاع از ملت مظلوم فلسطین را مورد توجه قرار دهند
  • خصم با ظالم و دستگیری از مظلوم شاخص رفتاری علی(ع) بود/ خدمت رسانی به فرد حادثه دیده سیره ائمه است
  • انقلاب اسلامی تبلور مکتب سیاسی امام صادق(ع)
  • مکتب امام صادق(ع) مروج ارزش‌های انسانی و اسلامی است
  • مکتب امام صادق(ع) جامعه اسلامی را به سوی درستی هدایت کرد
  • انقلاب اسلامی ایران ادامه دهنده مکتب امام صادق (ع)است
  • دفاع دانشجویان غیر مسلمان از مردم مظلوم فلسطین بازتاب نامه‌‌های مقام معظم رهبری است
  • دفاع دانشجویان از مردم فلسطین نشان‌ می‌دهد حرف حق جای خود را باز می‌کند
  • دفاع دانشجویان غیر مسلمان از مردم مظلوم فلسطین و غزه بازتاب نامه‌های مقام معظم رهبری است