Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

حجت الله فیروزی سخنگوی کمیسیون تحقیق در گفت‌وگو با فارس از انتخاب اعضای هیئت رئیسه کمیسیون تحقیق خبر داد و اظهار داشت عصر امروز (سه‌شنبه) جلسه کمیسیون تحقیق برگزار شده و علی‌اصغر خانی به عنوان رئیس و احمد مرادی و علی آذری به عنوان نایب رئیس کمیسیون تحقیق انتخاب شدند.

وی افزود: موسی احمدی و علی جدی هم دبیران کمیسیون تحقیق انتخاب شدند ضمن اینکه بنده هم سخنگوی کمیسیون تحقیق هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سخنگوی کمیسیون تحقیق درباره زمان اولین جلسه این کمیسیون گفت: تا زمانی که پاسخ شورای نگهبان درباره استعلام صورت گرفته به این کمیسیون واصل نشود جلسه‌ای را نخواهیم داشت و بعید می‌دانم که روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده هم پاسخ شورای نگهبان به این کمیسیون ارجاع شود. 

** شورای نگهبان برای پاسخ به استعلام تاجگردون ۱۰ روز فرصت خواست

وی افزود:‌ شورای نگهبان ۱۰ روز فرصت خواسته است درباره اسنادی که معترضین به اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون منتخب گچساران داده‌اند رسیدگی کند و تا زمانی که این پاسخ به شعبه بررسی کننده اعتبارنامه آقای تاجگردون نرسد کمیسیون تحقیق هم نمی‌تواند اظهار نظر کند. 

فیروزی اظهار داشت: پاسخ شورای نگهبان به شعبه‌ای که چند نفر از نمایندگان به اعتبارنامه منتخب گچساران اعتراض کرد‌ه‌اند ارجاع می‌شود و سپس کمیسیون تحقیق نظرش را اعلام خواهد کرد ولی اگر شورای نگهبان استعلام داده شده را سریعتر پاسخ دهد تعیین تکلیف تاجگردون هم زودتر مشخص خواهد شد. 

سخنگوی کمیسیون تحقیق گفت:‌ شعب درباره اعتبار نامه‌هایی که نسبت به آنها اعتراض وجود دارد از شورای نگهبان استعلام می‌کنند و پس از دریافت پاسخ شورای نگهبان اگر نظر شعبه تایید اعتبارنامه باشد موضوع در صحن علنی مطرح خواهد شد و در نهایت اعتبارنامه به تصویب می‌رسد در غیر اینصورت اعتبارنامه منتخبین یا منتخبان به کمیسیون تحقیق ارجاع خواهد شد و این کمیسیون تصمیم گیری نهایی را انجام خواهد داد. 

به گزارش فارس حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مهلت 5 روزه روز گذشته (دوشنبه) پایان یافت، تصریح کرد: طبق آئین نامه داخلی مجلس ما درخواست مهلت 5 روز دیگر کردیم که با موافقت هیئت رئیسه مجلس تا روز یکشنبه آینده برای بررسی اعتبارنامه آقای تاجگردون فرصت داریم.

اعتبار نامه غلامرضا تاجگردون مورد اعتراض علی‌اکبر کریمی نماینده اراک، روح‌الله نجابت نماینده شیراز، علیرضا زاکانی نماینده مردم قم، علی خضریان، سیدنظام‌الدین موسوی، مجتبی رضاخواه، احمد نادری، مالک شریعتی و اقبال شاکری نمایندگان تهران قرار گرفته است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: استعلام تاجگردون شورای نگهبان صراط سخنگوی کمیسیون تحقیق پاسخ شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۰۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود

به گزارش خبرنگار مهر، «سیدمحمد حسینی» معاون رییس‌جمهور در امور مجلس، امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز گذشته مجلس کار خوبی انجام داد و نمایندگان اشکالی که شورای نگهبان در مورد اجاره بها گرفته بود را رفع و نهایی کردند.

وی افزود: چون در آستانه تابستان و فصل نقل و انتقالات هستیم و امیدواریم شورای نگهبان هم زودتر تصویب کند تا در وزارت راه و شهرسازی به آن عمل شود.

حسینی افزود: نکته بعدی، تحقیق و تفحص مجلس در مورد سازمان آفات بود که بیشتر به دوران دولت قبل و تا ۱۴۰۰ مربوط می شود.

وی گفت: ضمن آنکه بحث اجرای ماده ۲۳۴ را داشتیم که به وزارت بهداشت و برخی دستگاه‌ها مربوط می‌شد و در مورد کمبود داروها توضیحاتی داده شد و نمایندگان قانع شدند که این مورد به قوه قضاییه ارسال نشود.

حسینی اظهار کرد: دستگاه‌های مختلف از جمله صمت و اقتصاد و وزارت بهداشت همه تلاش خود را می‌کنند تا مشکلات دارویی برطرف شود و مساله ابلاغ به قوه قضاییه منتفی شد چون جرمی مرتکب نشده است و کمبودهایی بوده و تمام تلاش دولت بر جبران این موارد است.

کد خبر 6087456

دیگر خبرها

  • موسی غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم
  • درخواست اجرایی شدن قانون کاهش ۳۰ روزه حق عائله‌مندی
  • ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب برطرف شد
  • اعتبارنامه منتخبان مردم گلستان در مجلس صادر شد
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • شورای نگهبان در اظهارنظر نسبت به مصوبات، حتماً به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند
  • آیت‌الله مدرسی یزدی: شورای نگهبان در بررسی مصوبات، به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند
  • کارگران «مدافعان صف مقدم» در جنگ اقتصادی هستند
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود