Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-07@16:08:56 GMT

تسهیلات جعاله مسکن ۲برابر شد

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۶۱۰۲۶

تسهیلات جعاله مسکن ۲برابر شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، ندا بشیری مدیر ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران،‌ در مورد تغییرات اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن، گفت: شورای پول و اعتبار در تاریخ سوم دی‌ماه سال 1398 افزایش سقف تسهیلات ساخت و خرید مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن را تصویب کرد.

وی در مورد اوراق وام مسکن در تهران گفت: این تسهیلات در تهران به صورت انفرادی تا 100 میلیون تومان و برای زوجین تا 200 میلیون تومان افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بشیری در باره اوراق تسهیلات مسکن در مراکز استان و شهرستان‌ها گفت: این نوع وام در مراکز استان‌ها و شهرهای با جمعیت بالای 200 هزار نفر نیز به صورت انفرادی 80 میلیون تومان و برای زوجین تا 160 میلیون تومان و سایر مناطق شهری تا 60 میلیون تومان به صورت فردی و 120 میلیون تومان برای زوجین افزایش یافته است.

* افزایش وام جعاله تا 40 میلیون تومان

مدیر ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران همچنین در مورد تغییرات اوراق حق تقدم تسهیلات جعاله (تعمیر) مسکن نیز گفت: براساس مصوبه شورای پول و اعتبار، سقف تسهیلات جعاله از محل منابع داخلی بانک‌ها توسط بانک مسکن و بانک‌های تجاری (شامل تسهیلات از محل اوراق گواهی حق تقدم و بدون سپرده) تا مبلغ 40 میلیون تومان افزایش یافت، وام جعاله، قبلاً 20 میلیون تومان بود.

بشیری در مورد زمان شروع افزایش قیمت اوراق حق تقدم مسکن،‌گفت: در اسفندماه سال 98 با افزایش تقاضا برای دریافت تسهیلات مسکن، قیمت اوراق تسهیلات مسکن به حدود 60 هزار تومان رسید، اما دلیل قیمت‌های بالای این روزهای اردیبهشت هم این است که معمولاً ماه‌های اردیبهشت، شهریور و اسفند، بازه‌های زمانی پر معامله در بازار مسکن محسوب می‌شوند؛ هر چند در بعضی سال‌ها با توجه به شرایط اقتصادی و تأثیرگذاری بازارهای رقیب، بازه‌های سنتی رونق مسکن تغییر کرده است.

وی افزود: به هر حال افزایش سقف وام جعاله تعمیر مسکن از 20 به 40 میلیون تومان نیز انگیزه خرید اوراق تسهیلات مسکن و افزایش تقاضا و قیمت آن را در پی داشته است.

* شروع فعالیت اوراق تسهیلات مسکن در سال 99

این مدیر فرابورسی در مورد شروع فعالیت اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن در سال 99  در فرابورس ایران گفت: اولین اوراق تسهیلات مسکن( تسه سال 1399 ) با گشایش نماد «تسه 9901» (اوراق تسهیلات مسکن صادره در فروردین امسال) در تاریخ 2 اردیبهشت 1399 شروع شد که قیمت آن نیز با میانگین 46 هزار و 360 تومان کشف شد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مسکن بازار مسکن تسهیلات مسکن اوراق مسکن وام جعاله اوراق تسهیلات مسکن اوراق حق تقدم میلیون تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۱۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛  خواجه‌ای گفت: در حال حاضر میزان مقاوم سازی واحد‌های مسکونی روستایی در استان ۵۷ درصد است که با مقاوم‌سازی این تعداد، این میزان به ۶۷ درصد خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه متقاضیان دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ۳۵۰ میلیون تومانی ساخت مسکن در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت می‌توانند با مراجعه به بنیاد مسکن در شهرستان‌ها نیز نسبت به تکمیل پرونده‌های خود جهت دریافت تسهیلات اقدام کنند، افزود: اقساط بازپرداخت تسهیلات جدید با نرخ سود پنج درصد، حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در ماه خواهد بود که متقاضیان پس از تشکیل پرونده در بنیاد مسکن، به بانک مربوطه جهت عقد قرارداد معرفی می‌شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان از پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن روستایی از ۳۵۰ میلیون تومان به ۴۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: مهاجرت معکوس ظرفیت و تقاضا برای ساخت و ساز در روستا‌ها را افزایش داده است و همین مسئله باعث می‌شود تا همه ساله و طبق قانون ۲۰۰ هزار فقره تسهیلات مسکن روستایی در کشور به متقاضیان پرداخت و هر سال نیز سقف آن افزایش یابد.

وی به ترغیب و تشویق و لزوم همکاری اعضای شورای اسلامی، دهیاران و مشارکت روستاییان در انجام طرح‌های مقاوم سازی اماکن روستایی اشاره کرد و افزود: اهالی روستا‌های استان باید از فرصت پیش آمده استفاده کرده و با اخذ تسهیلات بانکی برای سلامتی و حفظ جان و اموال خود و پیشگیری از هرگونه خسارات احتمالی خانه‌های خود را مقاوم‌سازی کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گفت: سعی ما براین است که با ادامه روند نوسازی اماکن مسکونی، زمینه‌ای را جهت فراهم ساختن فرصت برای روستاییان، ایجاد بالندگی و خودباوری در روستا‌ها و ارائه تعریف جدید از روستا‌ها به عنوان واحدی تولیدی و فرهنگی آماده کرده و بنیاد مسکن نیز براساس این تکلیف در بخشی از رسالت خود فعالیت‌های خود را بیشتر معطوف به روستا‌ها و مناطق کمتر توسعه یافته ادامه دهد.

خواجه‌ای ادامه داد: مقاوم سازی اماکن روستایی و مناطق محروم استان در واقع همان پیشگیری قبل از وقوع حادثه و جلوگیری از خسارات و تلفات جانی و مالی در برابر سوانح طبیعی است.

دیگر خبرها

  • پرداخت ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان
  • آخرین وضعیت متقاضیان تسهیلات مسکن در این بانک مشخص شد
  • سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • سهم صفر درصدی مشارکت ۱۸ بانک در نهضت ملی مسکن
  • جزئیات جدید از تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • یک میلیون نفر در صف دریافت وام ودیعه مسکن قرار دارند
  • آخرین وضعیت وام ودیعه مسکن اعلام شد+ جزییات
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد
  • نوسازی ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده تا پایان سال