Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،نقی مسکینی   معاون عمرانی فرماندار مراغه روز سه شنبه در همایش تخصصی دهیاران بخش مرکزی مراغه افزود: براین اساس، باید مشکلات مردم روستا‌ها از طریق دهیاری‌ها بازگو شده و ادارات و دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان نیز در راستای رسالت خدمت رسانی خود، به رسیدگی به این مطالبات هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: شورا‌ها و دهیاران روستا‌های بخش مرکزی مراغه در طول یک سال اخیر، عملکرد قابل تقدیری در جلب مشارکت‌های مردمی برای همراهی در اجرای طرح‌های عمرانی داشته اند.

مسکینی به مشارکت مردمی در طرح‌های عمران روستایی اشاره کرد و افزود: اجرای پل زیرگذر شهید انتظاری در ورودی روستای داش آتان به عنوان یکی از طرح‌های بزرگ عمرانی در حوزه روستایی با بهره گیری از مشارکت مناسب مردمی در حال اجراست.

حکیمه انتظاریمعاون برنامه ریزی فرماندار مراغه نیز با اشاره به اقدامات انجام شده در روستا‌های بخش مرکزی در طول سال گذشته گفت: در این مدت، اهالی روستا‌های بخش مرکزی بیش از ۱۰ میلیارد تومان در زمینه اجرای طرح‌های عمرانی مشارکت مردمی داشته اند.

او مشارکت مناسب مردمی زمینه ساز تسریع و تسهیل در روند اجرای طرح‌های عمرانی در مناطق محروم و روستایی شده است.

او اضافه کرد: اجرای زیرگذر روستای داش آتان و تعریض پل روستای کهجوق و اجرای طرح جمع آوری پسماند‌های روستایی از جمله اقداماتی است که ب همت بخشداری در طول سال گذشته در بخش مرکزی این شهرستان انجام شده است.

مصطفی مجیدی بخشدار مرکزی مراغه نیز گفت: تلاش در جهت عمران و آبادی روستاها، رسالت دهیاران و بخشداری بوده و در این مسیر نیازمند همراهی روستاییان است.

او  افزود: توسعه روستا‌ها با حمایت و همراهی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان ممکن بوده که در این راستا نیز دولت تدبیر و امید گام‌های موثری در کاهش دغدغه‌ها و رفع مشکلات مناطق روستایی برداشته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: توسعه روستایی بخش مرکزی اجرای طرح روستا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۱۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی

حمید خسروی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه گفت : در طرح نهضت ملی مشارکت اجتماعی قرار است، از طرفیت عظیم اجتماعی گروه‌های همچون هیأت مذهبی، گروه‌های جهادی، کانون‌های فرهنگی و تبلیغی استفاده شود.

وی هدف از این طرح را ارتقاء نشاط سرمایه اجتماعی و توسعه مشارکت‌های مردمی عنوان کرد و افزود: این طرح با هدف نقش‌آفرینی گروه‌های مردمی در شناسایی و حل مسائل، مشکلات شهر و محله اجرا می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه ادامه داد: در این طرح هیچ الزامی برای داشتن مجوز سازمان‌ها و گروه‌های مردمی ثبت‌نام‌کننده، نیست، همین نیرو‌های فعال در محلات هم می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

وی در توضیح مراحل ثبت‌نام در طرح ملی مشارکت اجتماعی، اضافه کرد: بعد از ثبت‌نام اولیه، طی یک فرآیند ارزیابی‌هایی از سوی ارزیابانی که از سازمان‌های مردم نهاد استان هستند انجام و بعد از گزینش و پالایش، به کشور معرفی می‌شود.

وی با بیان اینکه در استان تاکنون بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی ثبت‌نام کرده‌اند، اضافه کرد: ۲۲ مردادماه در سالروز تشکیل روز سازمان‌های مردم نهاد، با حضور رئیس جمهور در وزارت کشور استارت این طرح با هدف نقش‌آفرینی گروه‌های مردمی در حل مسائل و مشکلات شهر و محله زده خواهد شد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • مشارکت زنان روستایی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت
  • بررسی رونداجرا وبرنامه های محرومت زدایی در نقده
  • مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی
  • تشکیل شورا‌های جوان‌سازی در روستا‌های فارس
  • محرومیت‌زدایی در حوزه آب شرب از سیاست‌های وزارت نیرو است
  • دریافت تسهیلات ساخت مسکن ۴۰۰ روستا در چناران
  • شورای جوان سازی روستا‌ها تشکیل می‌شود
  • مشارکت مردمی تضمین‌کننده امنیت غذایی کشور است
  • اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود
  • سند توسعه خراسان شمالی برای ۵۰۰ روستا عملیاتی شد