Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@11:50:37 GMT

امام جمعه مشهد: باید شرایط زندگی طلاب را راحت‌تر کرد

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۶۱۳۰۳

امام جمعه مشهد: باید شرایط زندگی طلاب را راحت‌تر کرد

به گزارش پایگاه خبری آیت‌ الله سید احمد علم الهدی وی روز سه‌شنبه در دیدار با مدیرکل مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان افزود: متاسفانه شرایط زندگی طلبه های جوان دچار کمبود بسیار است و بارها نامه‌هایی با عنوان مشکلات زندگی طلبگی به دست من می رسد تا به وضع آنها رسیدگی کنم.

وی ادامه داد: بعد از خسارات عظیمی که کرونا متوجه تمام شهرهای ایران کرد و کشور دچار بحران شد وضعیت تحصیلی و اقتصادی طلاب جوان بسیار سخت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این که معیشت طلبه ها و اهل علم واقعا دچار مشکل است و این کمبودهای زندگی، هیچ محل تامینی ندارد افزود: من تمام تلاشم این است که به معیشت طلبه ها رسیدگی شود و محدودیت اقتصادی و اجتماعی آنها کم شود تا بتوانند بهتر به تحصیل علم بپردازند.

علم الهدی افزود: مرکز خدمات حوزه، تشکیلاتی است که به واسطه مقام معظم رهبری برای معیشت و مشکلات طلاب به خصوص طلبه های جوان تاسیس شد تا در مسائل مختلف زندگی، یاری رسان طلبه های مشغول به تحصیل باشد.

حوزه علمیه خراسان با هزار و ۲۰۰ سال قدمت و حدود ۴۰ هزار طلبه در حال آموزش در ۱۵۲ مدرسه علمیه تحت نظر دو هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است.  

هم اکنون بیش از ۴۰ جلسه درس خارج و ۴۰۰ جلسه درس سطوح عالی در حوزه علمیه خراسان برقرار است.

برچسب‌ها حوزه علميه امام جمعه مشهد سید احمد علم الهدی آستان قدس رضوی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه علميه امام جمعه مشهد سید احمد علم الهدی آستان قدس رضوی حوزه علميه امام جمعه مشهد سید احمد علم الهدی آستان قدس رضوی حوزه علمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۱۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهددر جمع نمازگزاران جمعه در حرم مطهر رضوی با بیان اینکه امروزه این نگرانی وجود دارد که فرهنگ انقلابی گری در جامعه و به ویژه نسل جوان توسط دشمن کمرنگ شود گفت:ما به یک تحول و تجدید حیات فرهنگی نیاز داریم تا نسل آینده بتواند در بستری از جهت گیری‌های انقلابی ملت رشد کند. ملتی که فراتر از فرهنگ مشتری مداری در میدان باشد و دولتی که مافوق یک ناصح مشفق، برای صیانت از فرهنگ هزینه بدهد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در ادامه با اشاره به دستاورد‌های عملیات وعده صادق و نمایش اقتدار نیرو‌های مسلح کشورمان افزود: اراده این ملت، پرورش یافته بر بستر انقلابی است که در فرهنگ خداباوری ریشه دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت:امام بزرگوار به مردم در این خط جهت داد و اندیشه‌ای را نهادینه کرد که در اراده انقلاب، دفاع مقدس و اکنون عملیات وعده صادق نمود پیدا می‌کند.
او در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از تحریف کلام و منطق رهبر معظم انقلاب در میدان عمل افزود: مایه تأسف است که امروزه شاهد تکرار و تحریف منطق رهبری در بین مسئولان هستیم. 
ایت الله علم الهدی افزود:جذب حداکثری که یکی از راهبرد‌های مقام معظم رهبری و به این معنااست که همه جریانات دولتی و تشکل‌های مردمی همت کنند تا افراد از جریان‌های لائیک و لامذهب خارج و به جمعیت انقلابی افزوده شوند.

دیگر خبرها

  • انتقاد تند علم الهدی از تلاش برای بازگرداندن خواننده ها و هنرمندان خارج نشین به ایران /بخاطر جذب حداکثری باید عناصر ناپاک و ضدانقلاب به کشور برگردند؟
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • حوزه علمیه خواهران سمنان طلبه می‌پذیرد
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا
  • آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد
  • علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند
  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان از طرح نور فراجا
  • ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران در همدان