Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه اقتصاد مقاومتی استان قم برگزار و از عدم رونق در بخش گردشگری و ضررهای مالی فعالان این حوزه گلایه و بر لزوم تلاش بیشتر مسئولان استانی برای جذب سرمایه‌گذاران تأکید شد. ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، جلسه اقتصاد مقاومتی استان عصر امروز با حضور استاندار قم، معاون سیاست‌های اقتصادی معاون رئیس‌جمهور، معاون سازمان شهرک‌های صنعتی کشور و مسئولان استانی در سالن جلسات استانداری برگزار شد،

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم با اشاره به ایجاد مشکلات برای فعالان حوزه گردشگری در کشور و استان قم اظهار داشت: مشکلات در کشورهای همسایه، وقوع سیل، شیوع بیماری کرونا و غیره در کشور بخش گردشگری را با مشکل جدی مواجه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمید یزدانی با تأکید بر وجود کمبودهای نقدینگی در حوزه فعالان گردشگری تصریح کرد: از یک‌صد میلیون تا یک میلیارد تومان تسهیلات باید به این واحدها پرداخته شود و حمایت از بخش گردشگری صورت بگیرد.

جنوب قم قطب گردشگری تفریحی می‌شود؛ هدیه 1000 هکتاری به مردم قمتورهای غیرمجاز گردشگری در استان کردستان اجازه فعالیت ندارنداصفهان| زنجیره انتقال کرونا ادامه دارد/ مناطق گردشگری شهرضا، پذیرای مسافران نیست

وی خاطرنشان کرد: بیشترین  سهم صنایع‌دستی مربوط به روستاها بوده که متأسفانه این بخش‌ها با عدم فروش و رکود مواجه هستند که در صورت بیمه شدن می‌تواند تشویق بسیار بزرگی برای بخش صنایع‌دستی و عدم مهاجرت از روستاها به شهرها باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم با اشاره به لزوم ایجاد اعتماد برای بازگشت زوار خارجی به کشور اضافه کرد: تعداد چشم‌گیری از اتباع خارجی در استان حضورداشته و حتی بیماری کرونا داشتند ولی در حال حاضر با آنکه هتل‌ها بازگشایی شده‌اند اما به علت نبود زائر خارجی و داخلی این موضوع رونق ندارند.

انتقاد از تخصیص دیرهنگام تسهیلات کرونایی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم نیز در این جلسه با بیان اینکه حدوداً 75 درصد پیشنهادات مطرح‌شده استان برای حمایت از رسته‌های آسیب‌دیده از کرونا تصویب‌شده است، اظهار داشت: مابقی پیشنهادات که در دست بررسی بوده و یا رد شده مشخصاً مربوط به حوزه صادرات بوده که فعالیت‌ها به دلیل بسته شدن مرزها تحت تأثیر قرار گرفته است.

مهرداد غضنفری با تأکید بر اینکه کرونا تأثیرات اقتصادی زیادی برای مردم داشته است، ابراز کرد: کلاً زمانی برای برخی رسته‌های اقتصادی به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور به وجود آمده است که باید این رسته‌ها موردحمایت قرار گیرند.

لزوم تلاش مسئولان استان برای جذب سرمایه‌گذاران در قم

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به لزوم جذب سرمایه‌گذاران در حوزه صنایع اضافه کرد: ضرورت دارد که استان قم از بابت جذب سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال عوامل انگیزشی را تقویت کند که سرمایه‌گذار بیشتری به استان جذب شود.

محمدعلی عزیز محمدی با تقدیر از مسئولان استانی برای تأمین زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی قم تصریح کرد: باید منابع موردنیاز و مشوق‌ها از محل سایر منابع شرکت شهرک‌های استانی و یا سرجمع منابع سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تأمین شود.

مرتضی حیدری فرماندار قم نیز در این جلسه با بیان اینکه مؤسسات و بنگاه‌های مهارت‌آموزی و فنی حرفه‌ای بیشترین آسیب را به دلیل شیوع بیماری کرونا دیده‌اند، اظهار داشت: بنگاه‌های مهارت‌آموزی زیرساختی بوده و قطعاً با کمک به این بنگاه‌ها می‌توان به گسترش و تحول آموزش‌ها امیدوار بود.

گفتنی است در این جلسه از 22 درخواست و پیشنهاد استان که برای حمایت در جریان بحران کرونا به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارسال‌شده بود، 80 مورد تأیید شد که 14 رسته و شغل آسیب‌دیده قرار شد برای تأمین منابع مالی آن‌ها اعتباراتی در نظر گرفته شود

انتهای پیام/451/ ز

R7854/P/S6,62/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرک های صنعتی مسئولان استان بیماری کرونا صنایع دستی جذب سرمایه استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۱۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخهشای گردشگری و کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، جلسه راهبری طرح های سرمایه گذاری استان به رياست محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی برگزار شد.

در این جلسه درخواست ها و روند سرمایه‌گذاری در حوزه  کشاورزی و گردشگری استان بررسی و استاندار آذربایجان غربی دستورات لازم جهت تسهیل، روانسازی و تامین امکانات لازم برای این سرمایه‌گذاری را صادر کرد.

استاندار آذربایجان غربی همچنین در این جلسه با اشاره به ظرفیت های منحصر بفرد استان در حوزه گردشگری، وجود 1809 اثر ثبت شده ملی، 5 اثر ثبت جهانی و 53 منطقه نمونه گردشگری، طبیعت بکر و زیبا، آب و هوای مناسب و موقیعت جغرافیایی ویژه، گفت: این ظرفیت ها و پتانسیل ها، آذربایجان غربی را به یکی از مناطق ویژه گردشگری و تاریخی منطقه تبدیل کرده است.

محمدصادق معتمدیان ظرفیت های کشاورزی استان را نیز یادآور شده و اظهار داشت: زمینه های مختلف سرمایه گذاری از جمله تغییر الگوی کشت و احداث باغات با درختان کم آب بر و با ارزش افزوده بالا و همچنین ظرفیت سرمایه گذاری در حوزه فرآوری محصولات کشاورزی، می تواند فرصت های سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران در استان را فراهم کند.

وی در ادامه از اهتمام جدی مدیران استان برای جذب سرمایه گذار و رفع موانع و مشکلات سرمایه گذاری در استان خبر داده و افزود: تلاش می شود ضمن معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری به سرمایه گذاران، روند سرمایه گذاری در استان روانسازی و امکانات مورد نیاز سرمایه گذاران در کمترین زمان تامین شود.

این سرمایه گذار ملی قصد دارد در حوزه کشاورزی و گردشگری آذربایجان‌غربی فعالیت کند و در حال حاضر این شرکت، باغ ۳ هزار هکتاری گردو و پسته را در ماکو احداث کرده که در نوع خود در خاورمیانه بی نظیر است.

 

دیگر خبرها

  • صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان
  • تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی ایجاد کرده است
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخشهای گردشگری و کشاورزی
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخهشای گردشگری و کشاورزی
  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • ضرغامی: آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است/ حال مردم خوب است
  • مرمت عمارت امیرسلیمانی در تهران آغاز شد | برنامه‌ریزی برای بازسازی زندان هارون‌الرشید
  • راه‌های گسترش سرمایه‌گذاری در فارس بررسی شد