Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@12:19:18 GMT

عوامل انسانی، علت بروز ۹۰ درصد آتش‌سوزی‌ها در زنجان

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۶۱۹۰۱

عوامل انسانی، علت بروز ۹۰ درصد آتش‌سوزی‌ها در زنجان

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: ۹۰ درصد آتش‌سوزی‌ها به دلیل عوامل انسانی روی می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، خلیل آقاجانلو عصر امروز در جلسه مدیریت بحران استان زنجان با اشاره به لزوم توجه به امر پیشگیری در آتش‌سوزی‌های مراتع و جنگل‌ها اظهار کرد: همه گشت‌ها و  نیروهای این اداره کل در تلاش است تا هنگام بروز آتش‌سوزی در کمترین زمان در محل حضور یافته و آتش را مهار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به استفاده از ظرفیت دهیاران و شوراها و جوامع محلی در پیشگیری از آتش‌سوزی مراتع افزود: طبق بررسی‌های انجام شده 90 درصد آتش سوزی‌ها عوامل انسانی دارد.

وی با بیان اینکه این آتش‌سوزی‌ها گاه به صورت سهوی و یا عمدی صورت می‌گیرد، گفت: با اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در مناطق بحرانی می‌توان آمار آتش‌سوزی را تا حد قابل توجهی کاهش داد.

آقاجانلو تاکید کرد: اقدامات پیشگیرانه می‌تواند هزینه و خسارت‌های ناشی از آتش‌سوزی در منابع طبیعی را به حداقل رساند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان به حریم راه‌ها به ویژه جاده طارم  و لزوم کاهش آتش‌سوزی در این منطقه با همکاری مسؤولان اشاره کرد و افزود: کوچک‌ترین سهل‌انگاری موجب آتش گرفتن سطح وسیعی از اراضی ملی و خدادادی می‌شود که به منظور جلوگیری از این  موضوع بایستی اطلاع‌رسانی به کشاورزان و جوامع محلی و گردشگران در اولویت قرار گیرد.

 مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان نیز در این جلسه بر برخورد با متخلفان به منظور جلوگیری از آتش‌سوزی‌ها تاکید کرد و گفت: ترویج و فرهنگ‌سازی رسانه‌های ملی به ویژه صدا و سیما به منظور حفظ گیاهان، درختان و حیوانات در اراضی ملی و پیشگیری از آتش‌سوزی  یکی از راهکارهای موثر است.

صفی‌الله کرامتی با اشاره به اینکه قرار دادن امکانات اطفای حریق در اختیار دهیاران روستاها برای کاهش خسارات ناشی از آتش سوزی در مناطق بحرانی باید در دستور کار قرار گیرد، تاکید کرد: این موضوع در کاهش خسارت‌های ناشی از آتش‌سوزی موثر است.

انتهای پیام/۷۳۰۰۰۹/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: آتش سوزی عوامل انسانی زنجان منابع طبیعی منابع طبیعی استان زنجان آتش سوزی ها آتش سوزی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۱۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در قم مطرح شد: ضرورت توجه به عوامل کاهش‌دهنده جمعیت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه جمعیت و فرزندآوری در کشور و استان قم گفت: علاوه بر تلاش برای افزایش جمعیت، باید از اتفاقاتی همچون سوانح رانندگی و ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر که باعث کاهش جمعیت می‌شود نیز جلوگیری کرد. - اخبار استانها -

مهدی مصری به خبرنگار تسنیم در قم گفت: با توجه به اهمیتی که موضوع جوانی جمعیت در کشور دارد باید ابتدا فرهنگ‌سازی و نگرش همکاری در ما نهادینه شود.

وی با تاکید بر اصلاح رویکرد بازدارنده گذشته از نگاه دولت و وزارت بهداشت در زمینه‌ جوانی جمعیت افزود: جمعیتی که به سمت پیری می‌رود، پیشرفت و توانمندی خاصی نخواهد داشت؛ در سطح  جوانی جمعیت باید فرهنگ‌سازی صورت بگیرد و تاکنون مجلس توانسته قانون را اصلاح کند، قانون جوانی جمعیت را نهادینه کرده و نگاه دولت و وزارت بهداشت و مردم را به عواقب پیری جمعیت که شامل عدم پیشرفت کشور، مشکلات معیشتی، فرهنگی و... خواهد بود، جلب کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره  به آمار بالای حوادث تصادفات جاده‌ای و نقش آن در کاهش جمعیت گفت: آمار بالای تصادفات، نشان دهنده لزوم اهمیت فرهنگ‌سازی انسانی و پیگیری دستگاه‌های نظارتی‌ است، ما باید علاوه بر فرهنگ سازی، بتوانیم زیرساخت ها و تسهیلات لازم در حوزه بیمارستانی، بهداشت و درمان را اصلاح کنیم و در بحث جاده سازی، فرهنگ ترافیک، خودروسازی و ... کارهایی در جهت رفع این مشکلات انجام دهیم.

وی عنوان کرد: پیشگیری قاعده‌مند از بیماری‌های غیرواگیر و اصلاح سبک زندگی، جمعیت موجود را حفظ و مانع از بین رفتن جمعیت جوان کشور می‌شود.

وی با اشاره به کارهای خوب دولت در حوزه حمایت از زوج‌های نابارور تصریح کرد: دولت با ایجاد صندوق صعب‌العلاج، درمان ناباروری را در دستور کار بیمه‌ها قرار داده است، ضمن اینکه خدمات سطح یک و دو و سه با فراهم آوردن نیروی انسانی و ملزومات در حال اجراست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم تجهیز زیرساخت‌های استان در زمینه درمان مستقل را نیز مهم دانست و گفت: جذب نیروهای جدید انسانی و برگزاری دوره های تخصصی هیئت علمی، استقلال درمانی استان را بالا می‌برد.

وی با اشاره به افزایش فرزندآوری در قم با برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های انجام شده توسط تیم‌های بهداشت و درمان و سلامت افزود: تعداد ولادت نوزادان در سال گذشته این استان در مقایسه با سال 1401، نیم درصد افزایش نشان می‌دهد.

مصری با بیان اینکه برای موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری در استان باید برنامه‌ریزی‌های بیشتری انجام داد، عنوان کرد: در راستای فرزندآوری اقداماتی توسط تیم‌های بهداشت و درمان در استان قم انجام‌ شده که می توان به برپایی میز خدمت ارائه مشاوره فرزندآوری در هر هفته در محل برگزاری نماز جمعه قم اشاره کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: کارشناسان مامایی و مراقبین سلامت در مناسبت‌ها و جشن های عمومی به مردم مشاوره فرزندآوری و باروری سالم ارائه می دهند.

به گزارش تسنیم، استان قم از نظر جمعیتی، رتبه بیستم کشور را به خود اختصاص داده است و از نظر توزیع سالمندان بالای 60 سال براساس سرشماری سال 1395 مرکز آمار در رتبه 26 قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • در قم مطرح شد: ضرورت توجه به عوامل کاهش‌دهنده جمعیت
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی زنجان
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی
  • موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد از عوامل تصادفات درون شهری هستند
  • تعداد عوامل اجرائی دور دوم انتخابات در حوزه ورامین کاهش می یابد
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • ۱۶ هزار تن سیر در طارم برداشت می‌شود
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان
  • توقف شیب نزولی فرزندآوری در زنجان
  • این سد از بروز فاجعه انسانی در سیستان و بلوچستان جلوگیری کرد