Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار اصفهان بر اهمیت اقدامات محله محور در پیشگیری از اعتیاد تأکید کرد و گفت: پیشگیری از اعتیاد مقدم بر درمان بوده و مستلزم کار و حمایت بیشتری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی فرمانداری اصفهان، حسین سیستانی در نخستین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان، با اشاره به خروجی جلسات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان در سال گذشته، گفت: ۶۴ مصوبه حاصل ۸ جلسه این شورا در سال گذشته بود که ۵۷ مصوبه اجرایی و ۷ مصوبه نیز در حال اجراست که از این تعداد، ۸ مصوبه در حوزه مقابله با عرضه، ۴۴ مصوبه در حوزه فرهنگی و پیشگیری، ۶ مصوبه در حوزه درمان، ۴ مصوبه در حوزه توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد بوده و ۲ مصوبه نیز در حوزه پژوهش بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار اصفهان پیشگیری از اعتیاد را مقدم بر درمان و مستلزم کار و حمایت بیشتری دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به آثار و ابعاد منفی مقوله اعتیاد در جامعه و تمهیدات اتخاذ شده در این خصوص، در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بتوانیم با همدلی، هم‌زبانی و ارائه طرح‌ها و برنامه‌های مفید، بستر مناسبی را برای پیشگیری از اعتیاد جوانان و افراد آسیب‌پذیر جامعه فراهم سازیم.

وی با تأکید بر لزوم آموزش خانواده‌ها در خصوص پیشگیری و مقابله با اعتیاد، افزود: پدیده شوم اعتیاد به مراتب خانواده‌ها را دستخوش آسیب‌های اجتماعی و روانی بسیاری کرده است که آموزش و مهارت‌آموزی آنان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

سیستانی عنوان کرد: طرح‌ها و برنامه‌هایی باید با مطالعه و تحقیق در جهت پیشگیری و مقابله با اعتیاد ارائه و آثار و نتایج آن‌ها ارزیابی و پایش گردد.

فرماندار اصفهان با تأکید بر اهمیت اقدامات محله محور در پیشگیری از اعتیاد، اظهار داشت: اقدامات محله محور با تکیه بر ظرفیت‌های محلی و دستگاه‌های ذی مدخل شهرستان در محله‌های پرخطر، در دستور کار قرار گیرد.

وی به مجموعه تولیدات سلامت اجتماعی فیروزه نیز اشاره کرد و گفت: مجموعه تولیدات سلامت اجتماعی فیروزه به صورت پایلوت در برخی از محله‌های پرخطر اصفهان اجرا و در عین حال مراحل اصلاح و تکمیل آن انجام شود و صدا و سیما نیز نسبت به پخش محتوای این مجموعه، همکاری لازم را با اداره امور اجتماعی سازمان فرهنگی-اجتماعی-ورزشی شهرداری داشته باشد.

سیستانی بر لزوم همکاری همگان جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد و افزود: علاوه بر تدابیر، اقدامات و پیگیری‌های اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان، طرح ملی مبارزه همه جانبه با مواد مخدر، به عنوان نقشه راه ما در سال جاری است که این روند باید با جدیت دنبال شود.

انتهای پیام/۶۳۰۵۸/ر/

منبع: فارس

کلیدواژه: اعتیاد اصفهان درمان مواد مخدر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان پیشگیری از اعتیاد اقدامات محله محور فرماندار اصفهان مصوبه در حوزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۲۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگرفتگی در محله گورت اصفهان و گرفتار شدن خودرو‌ها

بارش باران در شهر اصفهان منجر به آبگرفتگی در برخی از مناطق شد و مشکلاتی را در تردد خودروها و عابران به وجود آورد.

زیرگذر واقع در محله گورت نیز دچار سیلاب و آبگرفتگی شد به طوری که خودروها در آن گرفتار شدند.

شهروند خبرنگار ما فیلمی ارسال کرده است که می توانید در ادامه مشاهده کنید.

منبع: شهروند خبرنگار - اصفهان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • غافلگیری سارقان کلینیک ترک اعتیاد
  • پدر مددکاری اجتماعی ایران: تعطیل کردن نمایش خانگی دردی از بحران‌های اجتماعی دوا نمی‌کند
  • نظر مجلس درباره اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی به مصوبه افزایش حقوق؛ همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خرداد
  • آغاز احداث محور ارتباطی روستا‌های شمالی دهاقان به مهیار
  • پیوند سازمان فنی و حرفه‌ای با مجموعه‌های تحقیقاتی و محله محور
  • زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات
  • محور بندر امام ـ آبادان بازگشایی شد
  • آرامش اجتماعی؛ طرحی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم
  • ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات مدیریت بحران در دهلران تشکیل شد
  • آبگرفتگی در محله گورت اصفهان و گرفتار شدن خودرو‌ها