Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - رئیس واحد مهندسی خوردگی منطقه لرستان از پوشش 6800 متری خطوط لوله نفت این منطقه در محل‌های آسیب‌دیده از سیل، آب‌بردگی‌ها و محل خوردگی‌های تعمیر شده در یک سال گذشته خبر داد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه لرستان، رحیم امیری‌نژاد گفت: پوشش‌های انجام‌شده شامل حفاری و برداشتن پوشش قدیم، تمیزکاری سطح لوله به‌وسیله سنگ جت و اعمال دو لایه پرایمر، انجام دو لایه پوشش، نوار ماستیک، تست هالیدی، بستن راکشیلد دولایه، خاکریزی و ایجاد گرده‌ماهی خط لوله و تسطیح مسیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به شناسایی 116 نقطه خوردگی روی خطوط 14 اینچ تنگ فنی - پل باباحسین و 16 اینچ پل باباحسین - تنگ ازنا، اظهار کرد: شناسایی نقاط خوردگی با توجه به نتایج پیگرانی هوشمند شامل GPS زدن، حفاری کانال با بیل مکانیکی و برداشتن پوشش قدیم لوله، تمیزکاری سطح لوله با استفاده از سنگ جت و اعمال یک لایه پرایمر انجام می‌شود.
رئیس واحد مهندسی خوردگی منطقه لرستان، تعمیر و آماده‌سازی حدود 300 دستگاه انواع پیگ و ارسال آنها به مراکز انتقال نفت تابع به‌صورت منظم و ماهانه را از دیگر اقدام‌های این واحد در یک سال گذشته عنوان کرد و گفت: بازدید از تمام مسیرهای خطوط لوله و اندازه‌گیری ولتاژ خطوط و مخازن و همچنین تنظیم ایستگاه‌های حفاظت کاتدی هر دو ماه یکبار از دیگر فعالیت‌های انجام‌شده توسط واحد مهندسی خوردگی منطقه لرستان است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: منطقه لرستان خطوط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۲۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه‌های هواشناسی کشاورزی

هواشناسی کشاورزی، برای کشاورزان یزدی توصیه‌هایی کاربردی داشت.

مهمترین توصیه‌های کاربردی هواشناسی کشاورزی بدین شرح است:
۱. در زمان مساعد بودن شرایط جوی یعنی عدم باد و بارندگی به محلول پاشی درختان پسته برای جلوگیری از عارضه لکه پوست استخوانی پسته با استفاده از ترکیبات کلسیم دار و نیز اسید امینه و یا جلبک دریایی اقدام شود.

۲. با توجه به بارش‌های اخیر احتمال بیماری الترناریا در درختان پسته وجود دارد لذا بامشورت کارشناسان نسبت به سمپاشی با قارچکش مناسب اقدام گردد.

۳. پوشش‌های گلخانه با مواد مناسب جهت کاهش نور پوشش داده شود و مصرف کلسیم در دستور تغذیه گلخانه قرار گیرد.

۴. در مزارع گندمی که در مرحله شیری خمیری یا پرشدن دانه هستند محلول پاشی با کود‌های اسید آمینه و جلبک جهت کاهش اثرات تنش‌های محیطی

۵. واحد‌های گاو شیری جهت کاهش استرس گرمایی در ساعات با دمای بیش از ۳۰ درجه به استفاده از دستگاه‌های خنک کننده در سالن شیر دوشی و استفاده از مه پاش در واحد اقدام گردد.

۶. رها سازی بچه ماهیان گرمابی با وزن بالای ۲۵ گرم و خرید از مراکز معتبر در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در هفته جاری و در اوایل صبح

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • اجرای هزار میلیارد تومان پروژه در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت
  • هزار و ۶۸۳ نقاط در استان کردستان تحت پوشش گاز طبیعی
  • زیردریایی هدایت‌پذیر از راه دور با قابلیت بازرسی ساخته شد
  • ۱۶۵۰ روستای کردستان تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفتند
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور وجود دارد
  • برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو چیست؟
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور داریم
  • توصیه‌های هواشناسی کشاورزی
  • مزایا و معایب استفاده از لوله مانیسمان و لوله اسپیرال به عنوان لوله گازی چیست ؟
  • تامین ۷۰ درصدی لوله و اتصالات کشاورزی از تولیدکنندگان داخلی