Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سیدفرزاد افضلی مدیرکل شیلات استان کرمانشاه با بیان اینکه هم اکنون سرانه مصرف آبزیان در استان کرمانشاه ۹.۵ کیلوگرم در سال است، گفت: برنامه ریزی کرده بودیم تا پایان سال گذشته این رقم به ۱۰ کیلوگرم برسد که محقق نشد.

او اضافه کرد: افزایش سرانه مصرف آبزیان با فاکتور‌هایی مثل میزان تولید آبزیان، قیمت آبزیان، اقدامات فرهنگ سازانه  در ارتباط بوده و در مجموع فرآیندی پیچیده است که افزایش نیم کیلوگرمی آن در استانی مثل کرمانشاه رخداد خوشایندی به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل شیلات کرمانشاه سپس با بیان اینکه میانگین مصرف آبزیان در استان کرمانشاه در سال ۱۳۷۳ تنها ۲۵۰ گرم در سال بود، گفت: با وجود اقدامات خوب صورت گرفته در استان در جهت افزایش سرانه مصرف آبزیان، هنوز سرانه مصرف در استان از میانگین کشوری که یازده کیلوگرم می‌باشد، پایین‌تر است.

افضلی گفت: هم اکنون میانگین جهانی مصرف آبزیان ۲۰ کیلوگرم در سال است.

افضلی سپس با اشاره به ضرورت برنامه ریزی خانواده‌ها برای مصرف بیشتر آبزیان، ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی برای افزایش تولیدات و اقدامانه فرهنگ‌سازانه شاهد افزایش بیشتر مصرف آبزیان در استان کرمانشاه باشیم.

او با توصیه به مصرف دو بار در هفته ماهی و دیگر فرآورده‌های آبزی، افزود: پزشکان اعتقاد دارند با مصرف دو بار در هفته ماهی ریسک بیماری‌های قلبی و عروقی به میزان زیادی در افراد کاهش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مصرف ابزیان مواد غذایی شیلات استان کرمانشاه مصرف آبزیان در استان کرمانشاه سرانه مصرف آبزیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۲۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی معلم مراغه‌ای به عنوان برگزیده کشوری

 نسرین بایزید آموزگار پایه اول دبستان شهید بهروز نژاد در قالب تجربه‌ تربیتی جدید در رفتار و نگرش دانش آموزان تغییر ایجاد کرده و منجر به بهبود مصرف بهینه آب شده است.

این معلم مراغه‌ای گفت: از طریق داستان‌گویی، مدال قطره آب، بطری تزئین شده آب و نمایش فیلم‌ها روش درست مصرف کردن آب را به دانش آموزان آموزش داده است.

وی افزود: این دانش آموزان در مدرسه با مدال آبی که بر گردن آویخته اند حامل انتقال پیام درست مصرف کردن آب به سایر دانش آموزان هستند.

نسرین بایزید گفت: دانش آموزان نگهبان آب در منزل نیز مرتب به اعضای خانواده درخصوص صرفه جویی در مصرف آب تذکر می‌دهند.

وی افزود: با هدف فرهنگ سازی مصرف بهینه آب و یا هر نعمت دیگر لازم است در همه مقاطع تحصیلی اقدامات مشابهی به اقتضای سن و پایه تحصیلی دانش آموزان اجرا شود.

معلم مراغه‌ای با این خلاقیت خود در جشنواره تجارب برتر تربیتی وزارت آموزش و پرورش برگزیده کشوری معرفی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • رشد اقتصادی اردبیل بالاتر از میانگین کشوری است
  • «هر سه‌شنبه‌ یک مدرسه»؛ طرحی برای افزایش سرانه آموزشی
  • سرانه درآمد مردم اردبیل افزایش یافته است
  • افزایش سرانه فضای ورزشی در شرق تهران
  • استاندارد پایین خودروهای داخلی عاملی در بروز ناترازی بنزین
  • معرفی معلم مراغه‌ای به عنوان برگزیده کشوری
  • افزایش سرانه آموزشی با ساخت 600 کلاس درس جدید
  • ارتقای سرانه آموزشی هرمزگان با ساخت ۶۰۰ کلاس درس جدید در سال جاری
  • اردبیل رتبه چهارم تولید عسل کشوری را دارد
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور