Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@21:32:16 GMT

ظرفیت تولید۶۰ رقم خرما در هرمزگان استعدادیابی شد

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۶۲۵۷۲

ظرفیت تولید۶۰ رقم خرما در هرمزگان استعدادیابی شد

استاندار هرمزگان عصر سه شنبه در نشست شورای گفتمان دولت و بخش خصوصی افزود: این استان به لحاظ تنوع تولید انواع خرما از شرایط خوبی در کشور برخوردار است و در همین راستا باید برندسازی و معرفی انواع ارقام این محصول در دستور کار قرار گیرد و ایجاد صنایع تبدیلی توسعه یابد.

فریدون همتی بیان داشت: توسعه تولید، فرآوری، بازاریابی فروش و بسته بندی این محصول موجب اشتغالزایی در روستاهای هرمزگان  و افزایش سطح رفاه مردم این مناطق می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: باید ارائه آموزش های لازم، پرداخت وام های ارزان قیمت و ساماندهی مناسب در زمینه خرمای هرمزگان باید مورد توجه برنامه ریزان قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در استان، همچنین برلزوم انجام تحقیقات و پژوهش های دانشگاهی در زمینه محصول خرما تاکید کرد.

هرمزگان با برداشت سالانه ۱۵۰ هزار تن خرما از ۳۷ هزار هکتار نخلستان رتبه چهارم تولید و سوم سطح زیرکشت خرما در کشور را دارد.

در این استان ۵۵ نوع خرما تولید می ‌شود که ۲۰ نوع آن تجاری داخلی و خارجی است و سه نوع پیارم، خاصویی و مضافتی به کشورهای استرالیا، کانادا، روسیه و کشورهای آسیای میانه صادر می شود.

برداشت خرما در هرمزگان با خرمای آل مهتری از اول خرداد ماه آغاز می‌ شود و با برداشت پیارم پایان می یابد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی استانداری هرمزگان هرمزگان خرما

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی استانداری هرمزگان هرمزگان خرما وزارت جهاد کشاورزی استانداری هرمزگان هرمزگان خرما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۲۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت جو قصیل در قم

حسین کوه خضری، رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی قم  با اشاره به اینکه با توجه به منابع محدود آبی در استان نیازمند تغییر روش کشت محصولات کشاورزی هستیم، گفت: کاهش میزان آبدهی و برداشت زودتر محصول، حذف علف‌های هرز و افزایش کیفیت علوفه دامی از مزایای برداشت جو به صورت قصیل است.

وی افزود: در کشت جو به صورت قصیل، وقتی دانه جو از مرحله شیری وارد مرحله خمیری می‌شود، محصول برداشت و به ۲ صورت تازه و یا خرد و سیلو شده به مصرف دام می‌رسد.

کوه خضری با بیان اینکه امسال دو هزار تن محصول جو در استان به این صورت در استان برداشت می‌شود، افزود: پیش بینی می‌کنیم سال آینده ۱۰ درصد از زمین‌های زیر کشت محصول جو به صورت قصیل برداشت شود.

وی با بیان اینکه کشت جو قصیل که امسال به صورت آزمایشی در استان قم اجرا شد این روز‌ها به مرحله برداشت رسیده است،گفت:در حال حاضر ۲۳ هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت محصول جو قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • برداشت جو قصیل در قم
  • کشت آزمایشی جو قصیل در قم به برداشت رسید
  • ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه تهران
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • وزیر کشور: اقدامات استان کرمان در ایجاد زنجیره ارزش قابل توجه است
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • ارائه ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • برداشت توت فرنگی رامیان+تصاویر