Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، امیر اسلامی مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در بازدید از طرح تکمیل ایستگاه پمپاژ آب چشمه‌های قلاتویه و قنوات بخش فورگ شهرستات داراب اظهار کرد: با بهره برداری از این طرح با طول خط انتقال ۳ و نیم کیلومتری، برای اراضی تحت شرب آبی به میزان ۱۵۰ لیتر بر ثانیه فراهم می‌شود که ۴۰۰ خانوار روستایی از آن ذی نفع خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با اجرای این طرح و واگذاری اراضی ملی به منظور احداث نخلستان در وسعتی به میزان ۲۰۰ هکتار می‌توان اشتغال پایدار ایجاد و از کوچ روستائیان به شهر و شکل گیری شغل‌های کاذب جلوگیری کرد.

اسلامی با اشاره به آغاز اجرای این طرح از سنوات گذشته تصریح کرد: بخشی از اعتبار این طرح به مبلغ ۴۰ میلیارد ریال از طریق منابع استانی تامین شده که تا سال ۱۳۹۷ نیز در دستور کار بوده و با توجه به محدودیت خاص این منابع و توزیع آن بر اساس شاخص‌های شهرستانی تاکنون نیز ادامه داشته است.

او تصریح کرد: به منظور سرعت بخشی در تکمیل طرح و بهره برداری از آن با هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس، ۱۵ میلیارد ریال دیگر نیز در سال ۹۷ به این طرح اختصاص یافت که پس از انعقاد قرارداد با پیمانکار اجرایی، تکمیل آن با شتاب بیشتری ادامه یافته است.

امیر اسلامی، بر برنامه ریزی‌های لازم به منظور نگهداری از تأسیسات این طرح تاکید کرد و افزود: برای بهره برداری مناسب از این طرح در قالب شرکت تعاونی، واگذاری اراضی و تخصیص اعتبار لازم به منظور احداث شبکه انتقال برق به ایستگاه پمپاژ، کمیته برنامه ریزی شهرستان باید در تسریع پیگیری‌های لازم اقدام کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در صورت واگذاری اراضی مذکور به شرکت تعاونی و تأمین اعتبار شبکه انتقال برق در اسرع وقت، امکان اجرای آبیاری تحت فشار و غرس درختان نیز وجود دارد که این امر امکان بهره برداری و افتتاح طرح در ایام الله دهه فجر امسال را فراهم خواهد کرد.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در بازدید از قنوات شاخص بخش فورگ شهرستان داراب از جمله قنات قلعه نو، فیدویه، نریان و مادیان گفت: در فاصله سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۸ بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال به منظور احیا و مرمت قنوات به شهرستان داراب اختصاص یافته که بیش از ۱۷ درصد آن در قنوات فیدویه و قلعه نو هزینه شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مرمت قنات احیای قنات توسعه اقتصادی ایجاد اشتغال بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۲۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد ۴۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت

ایسنا/کرمان مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با اشاره به اینکه در راستای برنامه‌های تحولی سازمان ثبت اقدامات خوبی در زمینه حدنگاری اراضی کشاورزی صورت گرفته، از تخصیص اعتبارات ویژه و انعقاد قراردادهای نقشه‌برداری رایگان اراضی زراعی خبر داد.

سیدمهدی هاشمی شامگاه ۱۱ اردیبهشت‌ماه در دیدار با بخشدار مرکزی جیرفت اظهار کرد: با توجه به شعار سال و نقش پررنگ صدور اسناد اراضی کشاورزی در رونق تولیدات کشاورزی و ارتقاء امنیت غذایی، حدنگاری باغ‌ها و اراضی زراعی در اولویت قرار گرفته است.

وی افزود: صدور اسناد رسمی مالکیت، علاوه بر کاهش اختلافات ملکی و ایجاد امنیت خاطر در مالکان، بستر استفاده از تسهیلات بانکی را فراهم می‌کند و کشاورزان می‌توانند در خصوص بهره‌مندی از تجهیزات نوین کشاورزی و افزایش سطح زیر کشت اقدام کنند.

هاشمی ضمن اشاره به اینکه بخش عمده هزینه‌های مربوط به صدور اسناد حدنگار کشاورزی، مربوط به تهیه و تولید نقشه است، گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای برداشتن بار مالی تهیه نقشه از دوش کشاورزان، اعتبارات ویژه‌ای در نظر گرفته که در این راستا برای ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان کرمان قرارداد نقشه‌برداری منعقد شده است که ۴۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان جیرفت در قالب این قراردادها نقشه‌برداری می‌شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: با توجه به پیشرفت خوب رفع تداخلات در شهرستان جیرفت، میزان مساحت قراردادهای این شهرستان در ماه‌های آتی افزایش خواهد یافت.

وی همچنین از اتصال شرکت‌ها به سامانه‌های ثبت اسناد خبر داد و یادآور شد: با هدف صرفه‌جویی در وقت و هزینه کشاورزان، علاوه بر تهیه رایگان نقشه، تشکیل و پیگیری پرونده نیز توسط شرکت‌ها صورت می‌گیرد.

هاشمی با اشاره به محدودیت بازه زمانی فعالیت شرکت‌ها، تاکید کرد: در حال حاضر بهترین فرصت برای هویت‌بخشی به اراضی کشاورزی فراهم شده و شایسته است بخشداران، دهیاران و کشاورزان، نهایت همکاری را با شرکت‌های مشاور این اداره کل داشته باشند تا خروجی لازم حاصل شود.

در پایان میثم امیری بخشدار مرکزی جیرفت، فاقد سند بودن اراضی کشاورزی را برای کشاورزان مشکل‌آفرین و عامل کاهش انگیزه زارعان توصیف و در خصوص همکاری دهیاران با طرح سنددار کردن اراضی کشاورزی اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انعقاد ۴۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • بازدید معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب از تاسیسات فاضلاب شهرستان سلماس
  • بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور صفه
  • ◄ فهرست 50 اقدام بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون
  • بهره برداری از سدهای کمندان و تاج امیر در سال جاری
  • حسینی: ظرفیت درآمدزایی خلیج فارس بهره‌برداری می‌شود
  • ۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد
  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس
  • افزایش دوبرابری سهم اقتصاد دیجیتال در کشور با اجرای برنامه هفتم
  • فاز اول بیمارستان سلامت سیب و سوران در آستانه بهره برداری