Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، در این پیام محسن حاجی میرزایی با اشاره قدم نهادن انقلاب اسلامی در گام دوم خود، اظهار کرد: در سی و یکمین سالگرد ارتحال آن عزیز سفرکرده نیازمند بازخوانی گفتمان و آموزه‌های حیات‌بخش امام خمینی (ره) و تأکید بسیار به اصول و ارزش‌های والای آن هستیم که رمز و راز بقاء و تکامل خط و اندیشه امام (ره) در وحدت و همدلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن پیام وزیر آموزش‌وپرورش به شرح زیر است:

سی و یکمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) نیمه خردادماه هرسال یادآور به سوگ نشستن ملت بزرگوار ایران در غم فراق معمار کبیر و مبارز خستگی‌ناپذیری است که انقلاب اسلامی ایران را به‌عنوان رستاخیز و رویداد قرن بیستم با تکیه‌بر فرهنگ عاشورا به جهانیان معرفی کرده است. این روزها معطر به قیام ملتی مؤمن و انقلابی است که در ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ با لبیک به امام و مقتدایشان عطر بهاران کنون را نوید دادند.

انقلابی که حماسه‌ای تاریخی را به ارمغان آورد و ندای عدالت‌طلبی و استکبارستیزی را فراگیر و ماندگار نمود به‌گونه‌ای که جوش‌وخروش این انقلاب با عبور از مرزهای جغرافیایی به عمق جغرافیای ذهنی آزادی خواهان و آزادگان جهان اشاعه یافت و بهت و حیرت و شکست امپریالیسم را به نمایش گذاشت.

در هنگامه شکوهمند گام دوم انقلاب اسلامی و در سی و یکمین سالگرد ارتحال آن عزیز سفرکرده نیازمند بازخوانی گفتمان و آموزه‌های حیات‌بخش امام خمینی (ره) و تأکید بسیار به اصول و ارزش‌های والای آن هستیم که رمز و راز بقاء و تکامل خط و اندیشه امام (ره) در وحدت و همدلی است.

با تعظیم و تکریم از عطر حضور اندیشه امام راحل در جامعه و برنامه‌های موسع آموزش‌وپرورش که از نیم‌قرن پیش طرفداران نهضت خود را در گهواره‌ها می‌دیدند و با این باور و ایمان در این مسیر کم‌نظیر گام برداشتند، متعهد خواهیم ماند که نگاه متعالی و مترقی امام خمینی (ره) به مقوله تعلیم و تربیت را فراموش نخواهیم کرد و در کنف رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای و در امتداد این مسیر نورانی گام بر خواهیم داشت و آن را ادامه خواهیم داد.

ازاین‌رو این‌جانب غمگنانه فرارسیدن «چهاردهم خرداد»، سالروز پرواز حضرت روح‌الله، آن «فقیه فهیم»، و آن و «قائد قائم»، و نیز «پانزدهم خرداد»، یاد روز «حماسه‌ی مردم غیور قم، پیشوا و تهران» را به عموم ملت شریف ایران، به‌ویژه جامعه‌ی فهیم فرهنگیان، دانش آموزان عزیز و اولیای گرامی تسلیت و تعزیت می‌گویم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: محسن حاجی میرزایی امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۲۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید

دریافت 9 MB

به گزارش همشهری آنلاین‌، آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب در خاطراتش شفاهی شان از حضور در خانه شهید شیرودی و صمیمت او با شهید کشوری می گویند و به شبی اشاره می کنند که امام خمینی فرمان برکناری بنی صدر را می دهد.

کد خبر 847514 منبع: مهر برچسب‌ها شهید - شهدای گمنام امام خمینی خبر ویژه شهید رهبر معظم انقلاب ابوالحسن بنی صدر

دیگر خبرها

  • ناخدا صمدی: امام خمینی(س) اردیبهشت 58 فرمودند «ارتش باید بماند»/ پیش از آن پرسنل ارتش در پادگان‌ها امیدی به فردای خود نداشتند/ ابراهیم متقی: خلیج فارس یکی از حوزه‌های اصلی تهدید بوده، هست و خواهد بود
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • تعلیم و تربیت زیر ساخت اصلی سعادت و پیشرفت کشور است
  • اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک
  • ما نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • آیا می شناسیدش؟
  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد