Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه کرمان با برشمردن ویژگی های امام راحل و تأکید بر مطالعه دقیق شخصیت ایشان توسط نسل جوان؛ گفت: امام در دورانی که در اوج قدرت ظاهری است به آبروی افراد توجه داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، سه شنبه شب( 13 خرداد) در مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل و قیام 15 خرداد که در مهدیه صاحب الزمان کرمان برگزار شد؛ گفت: در آستانه دو مناسبت بزرگ و سرنوشت ساز در تاریخ  ایران اسلامی بخصوص انقلاب شکوهمند اسلامی ایران قرار گرفتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان قیام 15 خرداد را مبارزه ای جدی از ملتی فداکار برای انجام مأموریتی جهانی و سرنوشت ساز دانست و با اشاره به فداکاری قابل توجه تاریخی در 15 خرداد در رکاب امام و تجلیل از مقام شامخ شهدای 15 خرداد افزود: به دنبال آن، شهدای دیگری در همین مسیر گام گذاشتند؛ شهدای دفاع از امنیت کشور، شهدای هشت سال دفاع مقدس، دفاع از سلامت مردم، مدافع حرم و در رأس آن سیدالشهدای جبهه مقاومت سرار سلیمانی  عزیز و شهدایی که شهدای راه اندیشه این انقلاب و اسلام هستند.

 

 

وی ادامه داد: مناسبت دیگر رحلت جانگداز امام عظیم الشان قدس الله نفسه الزکیه، بنیان گذار جمهوری اسلامی و بانی آزادی انسان در قرن حاضر است که هر کدام از این مناسبت ها نیاز به سخن مستقل دارد.

 

 

امام جمعه کرمان با بیان اینکه به طور کلی ابعاد روحی امام را در چند محور می شود خلاصه کرد و اینکه چطور با دست خالی در دنیای پرخطر زمان خودش توانست اینهمه عظمت درست کند؛ تفقه را یکی از ویژگی ها امام راحل خواند و در خصوص تفقه اظهار داشت: آدم هایی که با معرفت و شناخت هستند؛ تحلیل درست دارند؛ زمان را خوب می شناسند؛ موقعیت ها را خود می فهمند و جریان ها را خوب می شناسند و درس ها و عبرت های لازم قبل و بعد از خود را کاملاً فهمیده اند و بر مبنای آن آینده را ارزیابی می کند و این{تفقه} در شخصیت انسانی خودش را نشان می دهد که خطاها و اشتباهات در روح و روان او به حداقل خود می رسد و حوادث تاریخی را خوب می شناسد و مردم و تاریخ این کشور و تاریخ اطراف خود را خوب می شناسد.

 

 

 

وی با تأکید بر اینکه زندگی امام(ره) قبل از آنکه مبارزه را آغاز کند مرور کنید؛ شخصیت هایی که بر روح و روان او تأثیر گذاشتند را ببینید که چگونه در محضر اهل بیت رشد و نمو کرد؛ افزود: خیلی ها در تاریخ اسلام دچار اشتباه محاسباتی شدند و همه بخاطر هوی و هوس به انحراف کشیده نشدند بعضی بخاطر اشتباه در شناخت دچار انحراف شدند؛ این مسئله به ویژه در زمان رسول عظیم الشان خود را به صورت جد نشان می دهد.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: آدم های بزرگی که دچار لغزش و خطا شدند و کارشان به جایی رسید آنهایی که در اردوگاه حق بودند به خاطر تحلیل های غلط و اشتباهات در بعد شناخت و معرفتی در اردوگاه باطل قرار گرفتند و در فتنه هایی که در زمان خود اتفاق افتاد در بعضی فتنه ها سربلند شدند اما در فتنه های بعدی لغزیدند لذا در بعد شناخت و معرفتی آدم ها در مخاطره عجیبی هستند و دعایی که مرتب می خوانیم و بسیار بامعنا و مفهوم و بسیار مهم است همین دعای عاقبت به خیری است که بخشی از این دعا به همین برمی گردد.

 

 

وی اولین بحث امام را بحث شناحت دانست و با بیان اینکه امام تاریخ معاصر را خوب می‌شناحت؛ تصریح کرد: امام(ره) می‌دانست که چطور شد جریانات مذهبی و دینی یکی پس از دیگری پا به میدان مبارزه گذاشتند و به رهبری شخصیت های بزرگ اما موفق نشدند و امام همه جریانات را کامل می‌دانست و مطالعه کرده بود و ضعف‌ها و اشکالات آنها را می‌دانست.

 

 

امام جمعه کرمان به تعهد امام در کنار تفقه اشاره کرد و با افزودن اینکه امام در بحث تعهد مصداق« قولوا لااله الا الله تفلحوا» است یعنی غیر از خدا امام به هیچ کس و هیچ چیز فکر نمی‌کرد؛ ادامه داد: امام نه فقط در محراب عبادت به خدا توجه داشت که در صحنه سیاست نیز تمام توجه اش به خدا بود همچنین در زندان نیز تمام توجه شان به خدا بود و حتی در آن شبی که دستگیر شد و از قم به تهران منتقل شدند در آنجا نیز به خدا توجه داشت و همه فکر و ذکرشان خدا بود.

 

 

وی سپس به احتیاط امام راحل در همه دوره‌های زندگی اشاره کرد و با بیان اینکه امام در دورانی که در اوج قدرت ظاهری است به آبروی افراد توجه داشت؛ گفت: به‌طورمثال به امام گفته شد که یکی از نماینده‌هایتان بسیار ضعیف است امام گفت قبل از آنکه من ایشان را انتحاب کردم آبرو داشت آیا عزل من در آبروی ایشان تأثیر ندارد؟! به‌گونه‌ای با ایشان صحبت کنید که خودشان استعفا دهد و این نکته تعهد امام در همه شئون زندگیشان را نشان می‌دهد و این روایات حفظ شأن، متواتر هستند و فقط یک روایت نداریم.

 


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان ویژگی دیگر امام راحل را تعقل عنوان کرد و با بیان اینکه امام با برنامه رفتار می‌کند و فیلسوف و طراح است؛ گفت: امام در امری که در پیش دارد با حساب و کتاب حرف می‌زند و سازش می‌کند و با حساب و کتاب وارد صحنه می‌شود و امام شخصیت کاملاً منطقی و معقول و بابرنامه است.

 

 

وی سپس عرفان و فلسفه امام را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: امام یک شخصیت ذوابعاد است یعنی امام در عینی که تکلیف محور است و روحیه تعبد بالا دارد و ... به عقل نیز کاملاً توجه دارد.         حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: شخصیت جامع در حوزه‌های مختلف روحی و روانی یک مرتبه دست به یک قیامی می‌زند و انقلاب اسلامی را به پیروزی می‌رساند و یک دهه نیز انقلاب را رهبری می‌کند و نشان می‌دهد و یاد می‌دهد که این حکومت و انقلاب و نظام را پیش برد و می‌تواند انسان‌هایی تربیت کند برجسته‌ترین شاگرد امام که جانشین عظیم الشأن به مشیت الهی می‌شود رهبر فرهیحته و فرزانه انقلاب است که بسیار توانمند و قوی و با همان صلابت امام راحل رهبری را برعهده می‌گیرد.         وی با اشاره به اینکه وقتی این مسئولیت به مقام معظم رهبری سپرده می‌شود با صلابت و شجاعت هرچه تمام‌تر و با تدبیر در حوزه‌های محتلف این رهبری را انجام می‌دهد و انقلاب را از خطرات مختلف داخلی و خارجی نجات می‌دهد و همه فتنه‌های داخلی و خارجی را با موفقیت خنثی می‌کند؛ اظهار داشت: دوست و دشمن در محافل خصوصی حود اقرار و اعتراف دارد که رهبری مقام رهبری بعد از امام بی‌نظیر است و این امامین انقلاب به فضل خدا در چله اول با موفقیت پیش می‌برد و وارد چله دوم شدیم.         حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی سپس با اشاره به شخصیت شهید سلیمانی گفت: زمانی در شهر جیرفت یک خیابان به نام سردار سلیمانی نامگذاری کردند و ایشان شب با بنده تماس گرفتند و سفارش کردند هر چه سریعتر نامم را از این حیابان حذف کنید؛ خدا اگر بخواهد کسی را بزرگ کند اسم او را بر روی سنگ های بیابان حک می کند.

 

 

وی ابراز امیدواری کرد: نسل جوان ما در رابطه با شخصیت برجسته امام مطالعه دقیق داشته باشند و چهره‌های عملی که در مکتب امام رشد کردند و خودشان مکتب‌ساز شدند مثل سردار سلیمانی را بیشتر مورد توجه قرار دهند.  

 

 

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: رحلت امام قیام ۱۵ خرداد امام جمعه کرمان علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان حجت الاسلام نشان می دهد امام راحل فتنه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۲۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین  نواب در بازدید از نمایشگاه «درآستان بقیع» در حرم مطهر رضوی، با اشاره به مظلومیت بقیع و شناخت ناکافی جامعه از این گنجینه بزرگ جهان اسلام، گفت: مظلومیت بقیع در این است که نگذاشته‌اند بقیع به درستی به جامعه معرفی شود و ما باید  بقیع را آن‌گونهکه هست به جامعه بشناسانیم..

وی افزود: تخریب قبور بقیع ظلمی بزرگتر از نشناختن شخصیت‌های مدفون در آن است.

تماینده ولی فقیه در حج و زیارت با بیان اینکه شخصیت‌های بزرگی در بقیع مدفون هستند که در هیچ جای دیگر عالم یافت نمی‌شوند، افزود: «چهار امام معصوم، فاطمه بنت اسد، دختران پیامبر، همسران پیامبر، مادر علی علیه السلام، مادر جناب عباس، اصحاب ائمه، فرزندان امام‌ان و همسران ائمه همگی در بقیع آرمیده‌اند.»

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به برخی از شخصیت‌های برجسته مدفون در بقیع گفت: «حسین اصغر، یکی از فرزندان امام سجاد (ع)، محمد حنفیه، اسماعیل عباس عموی پیامبر، اسماعیل فرزند امام صادق (ع) و تعدادی از شهدای احد در بقیع مدفون هستند.»

وی در ادامه با اشاره به نمایشگاه «در آستان بقیع» در حرم مطهر رضوی گفت: «این نمایشگاه در نوع خود کار بسیار خوبی است و باید در کار‌هایی که انجام می‌دهیم، جنبه‌ها و تاثیر واقعی مدنظر باشد.»

رئیس بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه هدف از برگزاری این نمایشگاه مظلوم‌نمایی نیست، افزود: «ما به دنبال این هستیم که شخصیت‌های بزرگ مدفون در بقیع را به جامعه بشناسانیم و از آنها الهام بگیریم.»

حجت الاسلام نواب از آستان قدس رضوی، بعثه خراسان، روایتگران، و همه کسانی که در برگزاری این نمایشگاه نقش داشتند، قدردانی کرد.

این نمایشگاه تا پایان ماه شوال مصادف با بیستم اردیبهشت  در صحن غدیر حرم مطهر رضوی برپا خواهد بود.

دیگر خبرها

  • تخریب فنس‌های اطراف اقامتگاه نتانیاهو
  • افعی تهران، راسکولنیکُف و احساس منحصر به فرد بودن در جهان
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • این ۶ جمله را تنها از افراد با شخصیت واقعی و صادق می شنوید
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • شخصیت سالم یا ناسام؛ مساله این است؟