Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه ضمن ابزار تاف از مرگ این شهروند کرمانشاهی اعلام کرده، مرحومه آسیه پناهی هیچگونه رابطه استیجاری با اوقاف نداشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از  کرمانشاه، 30 اردیبهشت‌ماه ماموران اجرائیات شهرداری کرمانشاه خانه آسیه پناهی، زن آلونک‌نشین در شهرک فدک را به دلیل ساخت و ساز غیرقانونی در حریم فضای سبز و برق فشار قوی تخریب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آسیه پناهی برای جلوگیری از تخریب آلونک (خود، دختر ونوه‌اش) در مقابل نیرو‌های شهرداری مقاومت بسیاری می‌کند تا جایی که این زن روی بیل مکانیکی نشسته تا مانع از تخریب محل سکونت خود شود، اما مقاومت و داد بیداد کردن پیرزن کرمانشاهی نتیجه‌ای نمی‌دهد و ماموران اجرائیات کار خود را انجام می‌دهند.

پس از تخریب کپر،  آسیه پناهی برای انتقال به کمپ «چشمه سفید» در جنوب شهر، سوار خودروی اجرائیات شد اما در مسیر انتقال و جان خود را از دست می‌دهد و جسد را برای مشخص شدن علت مرگ به پزشکی قانونی تحویل می‌دهند.

دادسرای عمومی و انقلاب استان به ورود به این پرونده و به جد در حال پیگیری علت مرگ این خانم است که به گفته رئیس پزشکی قانونی کشور، بعد از انجام معاینات، سم‌شناسی، پاتولوژی و آزمایش‌های مربوطه در یک ماه آینده و حتی کمتر از این زمان، علت مرگ خانم «آسیه پناهی» مشخص می‌شود.

به دنبال این قضایا، استاندار کرمانشاه خواستار برخورد جدی و قاطع با عاملان این حادثه می‌شود و در همین راستا به دستور وی رئیس اداره اجرائیات و قائم مقام وی، همچنین مسؤول امور حقوقی شهرداری منطقه سه برکنار و شهردار منطقه سه نیز تعلیق شد.

طلوعی، شهرداری کرمانشاه هم با دلجویی از خانواده متوفی از اهدا یک واحد مسکونی مسکن مهر برای ادامه زندگی دختر و نوه این مرحومه خبر داد.

سعید طلوعی ضمن عذرخواهی از برخورد نامناسب ماموران اجرائیات، گفت: اجرائیات در برخورد با مرحومه پناهی می‌توانست بهتر عمل کند، اما بی تدبیری کردند وقتی این خانم درون چنگک بیل مکانیکی نشست، باید لودر را خاموش کرده و تخریب را به صورتی دیگر انجام می‌داد.

شهردار کرمانشاه ادامه داد: طبق قولنامه‌ای که خانواده متوفی ارائه داده‌اند، این زمین 960 متر است که آلونکی 30 تا 40 متر بدون مجوز در آن ساخته شده که به دلیل قرارگرفتن در حریم رودخانه فصلی، حریم برق فشارقوی و داشتن کاربری فضای سبز قابلیت اعطای پروانه ساخت و ساز ندارد، که در این موارد شهرداری بعد از احراز مالکیت به مالکین ماعوض و یا بعد کارشناسی برابر قیمت روز، زمین را از آنها خریداری می کند.

وی افزود: زمین 960 مترمربعی که خانواده مرحوم پناهی مدعی مالکیت آن هستند در کارشناسی‌های اولیه قیمت این زمین با متراژ اعلام شده از سوی وارثین خانم پناهی، در حدود 2 میلیارد تومان اعلام شده و مرحومه پناهی به صورت غیرمجاز در حدود 40 متر آن را ساخت و ساز غیرمجاز انجام داده بود که احتمال این ساخت و ساز توسط این خانم به دلیل مشکلات فراوان تقریبا غیرممکن است و ما منتظر اعلام نظر مجموعه قضایی و دستگاه‌های نظارتی خواهیم ماند.

حال مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه ضمن ابزار تاف از مرگ این شهروند کرمانشاهی اعلام کرده، مرحومه آسیه پناهی هیچگونه رابطه استیجاری با اوقاف نداشته است

حجت‌الاسلام محمد صالحی اظهار داشت: اراضی شهرک فدک و محدوده آن جزء موقوفه آیت‌الله کرکوکی است.

وی با بیان اینکه در طول این چند روز در حال روشن کردن زوایای ماجرا بودیم بیان کرد: مرحومه آسیه پناهی هیچ‌گونه رابطه استیجاری با موقوفه و اداره اوقاف نداشته؛ نه تنها خود مرحومه بلکه فردی که طبق ادعای همسایگان و افراد ساکن در محله، زمین را به آن مرحومه فروخته نیز هیچ رابطه استیجاری با اوقاف نداشته است.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه فارس آسیه پناهی اجرائیات مرگ شهرداری استاندار برکناری آسیه پناهی ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۳۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم ‌+ تصویر

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: آتش‌سوزی یک واحد تولیدی در شهرک شکوهیه پس از چند ساعت تلاش آتش‌نشانان اطفا شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، وحید آشتیانی اظهار داشت: بامداد امروز چهارم اردیبهشت با اعلام یک حادثه حریق در واحد صنعتی شکوهیه عوامل آتش‌نشانی شهرک در کمتر از پنج دقیقه در محل حاضر و به دنبال آن عوامل آتش‌نشانی شهر قم نیز به این شهرک اعزام شدند.

وی با بیان اینکه با پنج واحد خودرویی به استعداد 19 نفر و 5 واحد از شهر قم با 20 نفر و یک واحد از شهرک صنعتی محمودآباد ، عملیات اطفاء حریق و جلوگیری از توسعه آن به اتمام رسیده تصریح کرد: اصل حریق، اطفا و کنترل شده و صرفاً مقداری مواد اولیه تحت کنترل در حال سوختن است که عوامل آتش‌نشانی برای لکه‌گیری و ایمن‌سازی در محل حضور دارند.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی قم، با بیان اینکه آتش‌سوزی یک واحد تولیدی در شهرک شکوهیه پس از چند ساعت تلاش آتش‌نشانان اطفا شد، گفت: این آتش‌سوزی در زمان تعطیلی واحد در شیفت شب اتفاق افتاده و علت آن در دست بررسی است.

وی بیان کرد: طی یک ماه اخیر با همکاری دستگاه‌های خدمت‌رسان در استان و تهران موفق شدیم سه خودرو آتش‌نشان به ظرفیت امکانات آتش‌نشانی شهرک صنعتی شکوهیه اضافه کنیم.

آشتیانی گفت: در حال حاضر ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهرک صنعتی شکوهیه از یک‌به‌2 واحد افزایش‌یافته و یک واحد به‌عنوان پیشرو و دیگری پشتیبان اقدام می‌کند.

وی ابراز امیدواری کرد با تلاش واحد Hsee شهرک‌های صنعتی استان و همکاری واحدهای تولیدی در تامین، تجهیز و آموزش عوامل خود در مرحله اول پیشگیری و سپس مقابله با حادثه را در کمترین زمان داشته باشیم.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی قم تاکید کرد: خوشبختانه در این حادثه مصدومی نداشت.

به گزارش تسنیم، شهرک صنعتی شکوهیه در ابتدای محور قدیم قم - تهران واقع شده و از زیرساخت‌های لازم برای فعالیت‌های تولیدی برخوردار است، آمارها نشان می‌دهد بیش از یک‌هزار واحد تولیدی دارای مجوز با اشتغالزایی برای 24 هزار نفر در شهرک صنعتی شکوهیه قم مشغول فعالیت هستند. ‌

در بخش صنعت قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ریزش و تخریب یک واحد مسکونی فرسوده در شهر یزد بر اثر بارندگی
  • تخریب یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی در یزد
  • یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی تخریب شد
  • «صنعت شهر» در کرمانشاه احداث می‌شود
  • پاکسازی اراضی شهرک صنعتی قرچک همزمان با هفته زمین پاک
  • تعرض ۴۲۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجد الاقصی در دومین روز عید پسح
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان
  • تأسیس شهرک ضایعاتی‌ها در شهرستان کرمانشاه
  • حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم ‌+ تصویر