Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،داریوش سعیدی معاون حفاظت و امور اراضی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان اظهارداشت: تمهیدات حفاظتی لازم به منظور کنترل و پیشگیری از آتش‌سوزی توسط این اداره کل در این مناطق که بیشتر در غرب و جنوب استان است پیش‌بینی شده و امیدواریم با مشارکت مردم و اهالی این مناق شاهد بروز حریق و نابودی این داشته‌های با ارزش طبیعی نباشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او اضافه کرد: بارش‌های بهاری و افزایش پوشش گیاهی در سطح پهنه‌های طبیعی استان از یک سو و پیش بینی هواشناسی مبنی بر افزایش نسبی دما طی روز‌های آینده از سوی دیگر احتمال حریق در جنگل‌ها و مراتع استان را افزایش می‌دهد.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان افزود: بر همین اساس شورایی در اداره کل به عنوان شورای حفاظت با محوریت پیشگیری و اطفا آتش‌سوزی احتمالی شکل گرفت که با هماهنگی مدیریت بحران در سطح استان و در شهرستان‌ها با هماهنگی فرمانداری‌ها و برنامه‌های پیشگیرانه و عملیاتی اجرا خواهد شد.

او با اشاره به دسته‌بندی پهنه‌های طبیعی به به مناطق بحرانی شدید، بحرانی، نیمه بحرانی و سفید گفت: این بخش بندی با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای و دیگر داده‌های مرتبط با دما و پوشش گیاهی انجام شده و به بر مبنای آن و شدت خطر‌های مختلف دستورالعمل‌های مرتبط به شهرستان‌ها ابلاغ شده است تا برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

سعیدی خاطرنشان کرد: آتش‌سوزی‌های اخیر در سطح جنگل‌های زاگرسی و مراتع در مرز‌های استان نبوده و هیچ نوع آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های استان گزارش نشده است.

او با بیان اینکه افزون بر ۹۰ درصد از عوامل آتش‌سوزی‌ها در مراتع و جنگل‌ها به انسان برمی‌گردد، تصریح کرد: عمده این حریق‌ها به دلیل سهل انگاری بصورت رها کردن آتش و بی تفاوتی به خاموش کردن آن و بخشی از آن بصورت عمدی رخ می‌دهد.

سعیدی با تاکید بر اینکه سخت‌ترین نوع اطفا حریق در ارتفاعات و مناطق صعب العبور است، اظهارداشت: برای این امر باید از بالگرد استفاده شود بنابراین تامین این وسیله برای کاهش هرچه بیشتر خسارات در آتش سوزی احتمالی ضروری است.

استان اصفهان به مرکزیت شهرستان اصفهان با ۲۴ شهرستان، مساحتی معادل ۱۰.۷ میلیون هکتار دارد که بیش از ۹۰ درصد از این مساحت را معادل ۹.۸ میلیون هکتار عرصه‌های منابع طبیعی و ملی و ازاین میزان حدود ۴۰۳ هزار هکتار جنگل معادل (۴ درصد)، ۶ میلیون هکتار مرتع معادل (۶۴ درصد) و ۳ میلیون هکتار بیابان معادل (۳۲ درصد) در بر گرفته است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آتش سوزی مراتع افزایش نسبی دما افزایش پوشش گیاهی استان اصفهان میلیون هکتار آتش سوزی اداره کل جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۳۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح کنترل کوچ ومدیریت چرای دام تا پایان اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری بوئین میاندشت گفت: طرح کنترل کوچ ومدیریت چرا از ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ شروع شد وتا پایان اردیبهشت سال جاری ادامه دارد و از ورود دام به مراتع تا شروع فصل چرا جلوگیری می‌شود.
رضاعلی روستایی، هدف از اجرای این طرح را حفظ خاک، پوشش گیاهی وذخائر ژنتیکی مراتع بیان کردو افزود: ورود زودهنگام دام به مراتع باعث ازبین رفتن پوشش گیاهی می‌شود چرا که دراین زمان گیاه به رشد کافی نرسیده است ازطرفی با توجه به بارش‌های بهاری رطوبت سطح خاک بسیار زیاد است که با ورود دام لد کوب می‌شود وهمین موضوع سبب فرسایش خاک می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


وی اضافه کرد:مراتع شهرستان بوئین میاندشت درقالب ۵۷ سامانه عرفی تعریف شده است که ۲۲۰۰ بهره بردار آن با ۵۱ هزار راس واحد دامی اززمان شروع فصل چرا به مدت ۱۲۰ روز می‌توانند از مراتع برای تعلیف دام خود استفاده کنند.
شهرستان بویین میاندشت ۱۰۴ هزار هکتار وسعت دارد که ۷۰ درصد از آن منابع ملی با ۳۵۰ گونه گیاهی است که ۳۵ گونه ان ارزش اقتصادی بالایی دارد.

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی در هتلِ محل اسکانِ بی‌خانمان‌ها در جنوب برزیل
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • طرح کنترل کوچ ومدیریت چرای دام تا پایان اردیبهشت
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • تخصیص ۸ میلیارد تومان به مرکز تحقیقات فسیل مراغه