Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ با شیوع ویروس کرونا تغییراتی در وضعیت کسب و کارهای دیجیتالی در ایران بوجود آمد؛ از اسفندماه سال گذشته هزینه‌های دولت برای رفع و دفع این ویروس افزایش یافت و این در حالیست که شاخص‌های اقتصادی کشور، قبل از کرونا هم مطلوب نبود.

رشد سریع کسب و کار‌های اینترنتی، دورکاری، برگزاری جلسات مجازی، برگزاری آموزش‌های مجازی، توسعه خرید‌های اینترنتی و مدیریت از منزل پیامد‌های شیوع این ویروس بوده که فرصت‌های جدیدی برای مدیریت بنگاه‌ها ایجاد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته کارشناسان اقتصادی مدیران کسب و کارهای افلاین باید از این فرصت حداکثر استفاده را ببرند زیرا بنگاه‌های اقتصادی که نتوانند با شرایط جدید وفق پیدا کنند به زودی به تعطیلی کشیده می‌شوند.

به گفته الفت نسب، عضو هیات مدیره اتحادیه کشوری کسب وکار‌های مجازی بی رونقی و کسادی ناشی از شیوع کرونا بر سر صاحبان کسب و کار‌های اینترنتی هم سایه انداخته و اگر این روند ادامه پیدا کند بخشی از آن‌ها با تعطیلی یا چالش‌های جدی مواجه می‌شوند و صنعت گردشگری و خدمات بیشترین ضربه را از گسترش ویروس کرونا در ایران و سایر کشور‌ها متحمل شد.

بیشتربخوانید: شوک کرونا به روایت بنگاه‌ها

رضا الفت نسب عضو هیات مدیره اتحادیه کشوری کسب وکار‌های مجازی به رویداد۲۴ می‌گوید: پس از شیوع کرونا تغییراتی در بخش کسب و کار‌های اینترنتی رخ داد و ممکن است این ویروس با وجود همه مشکلاتی که برای مردم به وجود آورده اما بتواند در بلندمدت به خرید و فروش‌های اینترنتی کمک کند.

الفت نسب با بیان اینکه این اتفاق تلنگری جدی بر کسب و کار‌های آفلاین بود ادامه می‌دهد: این دست از کسب و کار‌ها نیز پس از شیوع ویروس کرونا و خانه‌نشینی مردم کم کم به این نتیجه رسیدند که باید به سمت بازار آنلاین کوچ کنند.

عضو هیات مدیره اتحادیه کشوری کسب و کار‌های مجازی با اشاره به رونق و رکود مشاغل مختلف در این مدت می‌گوید: در بخش سوپرمارکت رونق خوبی صورت گرفت، اما در مقابل در بخش گردشگری و تاکسی‌های اینترنتی رکود خیلی زیادی صورت گرفت هر چند همه امیدوار هستند که به سمت شرایط عادی حرکت کنیم، اما بعید به نظر می‌رسد همه مشاغل به شرایط قبل از کرونا برگردند.

او ادامه می‌دهد: حوزه گردشگری و سایت‌های خرید و فروش آنلاین بلیت‌ها از اسیب پذیرترین حوزه‌ها در این شرایط بودند که کاهش شدیدی را تجربه کردند و وضعیت درآمدی این کسب و کار‌ها به شدت افت کرد.

الفت نسب با بیان اینکه از این پس تغییراتی را در مدل‌های کسب و کار دیجیتال شاهد خواهیم بود، می‌گوید: با توجه به اینکه شرایط پیش رو و بعد از کرونا مشخص نیست، این موضوع باعث دلهره برخی افراد از این وضعیت شده و در این مدت استارتاپ‌ها هم سرمایه‌های خوبی جذب نکنند و احتمالا تا ۳۰ درصد از کسب و کار‌های اینترنتی کوچک هم از بین بروند.

عضو هیات مدیره اتحادیه کشوری ادامه می‌دهد: موضوع قرنطینه و بیرون نیامدن مردم از خانه‌ها باعث شد مردم از یکسری از خدمات مانند تاکسی آنلاین کمتر استفاده کنند. هر چند اسنپ و تبسی تلاش خود را در این مدت برای سرپا نگه داشتن برند خود کردند، اما آن‌ها هم به سختی افتادند، اما کوچکتر‌های این بازار اصلا شرایط خوبی ندارند و با سهمیه‌بندی بنزین و نوسان‌های عجیب بازار حاصل از این ویروس این صنف آسیب جدی دیده است.

الفت نسب با اشاره به رکود در بخش گردشگری و عدم پاسخگویی به برخی از مسافرانی که برای ایام عید بلیت تهیه کرده بودند می‌گوید: هر چند در آمار‌ها گفته شد تا ۹۶ درصد از وجوه پرداختی بلیط در این مدت به مردم برگردانده شده است، اما بلیت برخی از پرواز‌های خارجی هنوز بلاتکیف است به عنوان مثال فردی که برای سوئیس بلیت تهیه کرده بود و از دوبی عازم این کشور بود در حال حاضر با مشکل مواجه شده است، هر چند پرواز دوبی سوئیس در آن زمان برقرار بود، اما پرواز ایران به دوبی برقرار نبود. در این خصوص برای این افراد سازمان هواپیمایی کشوری کاری نمی‌کند، زیرا از آن سمت پرواز برقرار بوده و هزینه‌ای را نمی‌توانند برگردانند.

لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 کسب و کارهای اینترنتی شیوع ویروس کرونا کسب و کار های اینترنتی کسب و کار ها الفت نسب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۳۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش توسط جهاددانشگاهی

رییس جهاددانشگاهی با حضور در محل برگزاری آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش از روند برگزاری این آزمون بازدید کرد و گفت: برنامه ریزی شده تا نتایج آزمون در نیمه دوم خردادماه ۱۴۰۳ از طریق مرکز آزمون جهاددانشگاهی اعلام شود.

به گزارش ایسنا، حسن مسلمی نائینی، رییس جهاددانشگاهی و هیات همراه صبح امروز (جمعه ۱۴ اردیبهشت‌ماه) با حضور در دانشگاه‌های شهید بهشتی و علامه طباطبایی از دو حوزه برگزاری آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش  بازدید کردند.

مسلمی نائینی در حاشیه برگزاری این آزمون با بیان اینکه آزمون فوق با حضور بیش از ۴۰۶ هزار داوطلب به صورت همزمان در ۳۱ استان و ۱۵۴ شهر، ۸۰۲ حوزه و ۱۰۷۷ زیرحوزه در سراسر کشور برگزار شد، افزود: در استان تهران ۱۲ و در شهر تهران ۷ حوزه آزمون به این منظور در نظر گرفته شده است که دانشگاه‌های شهید بهشتی و علامه طباطبایی از جمله حوزه‌های آزمون در شهر تهران هستند.

وی با بیان اینکه آزمون فوق در ۴ رشته شغلی مربی تربیت بدنی و سلامت، امور تربیتی و مشاوره، امور تربیتی و سبک زندگی و مشاور برگزار شد عنوان کرد: با برگزاری این آزمون توسط جهاددانشگاهی ۱۹ هزار و۱۷۴ نفر پس از مراحل مصاحبه و گزینش استخدام وزارت آموزش و پرورش خواهند شد. 

رییس جهاددانشگاهی با اشاره به اینکه نتایج  آزمون کتبی در نیمه دوم خردادماه ۱۴۰۳ از طریق مرکز آزمون جهاددانشگاهی اعلام می‌شود، مسئولان آموزش و پرورش پیش بینی کرده اند که پذیرفته شدگان مهر ماه مشغول به کار شوند.

وی تیم اجرایی و مدیریتی این آزمون را در سطح کشور با احتساب عوامل اجرایی دانشگاه‌ها بیش از ۱۰ هزار نفر ذکر کرد و گفت: مرکز آزمون جهاد از سال ۱۳۹۶ شروع فعالیت خود را آغاز کرده و در حدود ۶ سال گذشته  ۶۵ آزمون برای دستگاههای مختلف اجرایی و بخش عمومی برگزار کرده که بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در مجموع آزمونهای آن حضور داشته‌اند.

گفتنی است تعداد کل داوطلبان این آزمون ۴۰۶ هزار و ۲۱۴ نفر هستند که از این مجموع ۸۸۶۷۱ نفر (۲۲ درصد) را مردان و ۳۱۷۵۴۳ نفر (۷۸ درصد) را زنان تشکیل می‌دهند. همچنین استان‌های سمنان و قزوین کمترین داوطلب و استان‌های تهران و خراسان رضوی بیشترین داوطلب را داشته‌اند. 

ثبت نام آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش از روز ۱۷ بهمن‌ تا روز ۲۹ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ انجام گرفت که در مجموع ۷۹ درصد داوطلبان با مدرک کارشناسی، ۱۶ درصد با مدرک کارشناسی ارشد و ۵ درصد نیز با مدارک دیگر (دکتری، حوزوی و حافظین قرآن) در این آزمون ثبت نام کردند.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، همانگونه که رییس جهاددانشگاهی تاکید کرده‌اند، نتایج کتبی آزمون نیمه دوم خردادماه ۱۴۰۳ از طریق مرکز آزمون جهاددانشگاهی(https://hrtc.ir ) اعلام می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • برگزاری آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش
  • برگزاری آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش توسط جهاددانشگاهی
  • گشایش نمایشگاه هفته مشاغل هنرستان نوآوران فولادشهر
  • شناسایی ۵۰۰ کارگاه‌‌ کوچک فاقد بیمه کارگران در مرکزی
  • راز صفر شدن مالیات ۵۰ درصد اصناف خرد در کشور
  • راز صفر شدن مالیات 50 درصد اصناف خرد در کشور
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید
  • آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش در قم برگزار می‌شود
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید!