Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مازندران کارشناس مذهبی گفت: کشور ایران بر پایه سیاست‌های امام خمینی (ره)در ابعاد مختلف رشد داشته است.

حجت الاسلام سید جعفرحسینی درگفت وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه در نگاه امام خمینی(ره) دو محور اساسی نسبت به مسائل سیاسی بر گرفته شده از مکتب اسلام وجو داشت، اظهار کرد: زیربنای فکری اندیشه سیاسی امام خمینی ( ره) بر اساس استکبار ستیزی، دفاع و حمایت از مظلومین بدون قید و بند بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: همان طور که امیرالمومنین (ع) به امام حسن(ع) و امام حسین (ع) توصیه می‌کنند که در مقابل دشمنان ظالم باشید و از مظلوم حمایت کنید، اندیشه سیاسی امام بر پایه این دو اصل بنا شده بود.
کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: اگر امام خمینی (ره) با آمریکا ابر قدرت غرب و شوروی سابق به عنوان ابر قدرت شرق ستیز داشتند و رژیم جعلی صهیونیستی را به رسمیت نشناختند و سال‌ها جنگ و دفاع از حریم و کیان ایران اسلامی پافشاری داشتند همه بر پایه فکر و اندیشه سیاسی بود.
حجت الاسلام حسینی با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) که من« یک موی گندیده کوخ نشینان را با کاخ نشین ها عوض نمی‌کنم» افزود: امام خمینی (ره) همیشه دغدغه طبقات ضعیف و پرهیز از اشرافی گری و سفارش آن به مسئولین را اجرا می‌کرد.
وی ادامه داد: امام خمینی (ره) همیشه از مستضعفین حمایت و در مقابل مستکبرین ایستادگی را خفظ می‌کرد.
کارشناس مذهبی گفت: امام خمینی (ره) اندیشه و روح «ما می توانیم» را در کالبد جامعه دمیدند و این احساس هویت و استقلال را به مردم دادند همان طور که اکنون در بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره کرده است.
حجت الاسلام حسینی افزود: سال‌های سال غرب، عقب ماندگی را به کشور ایران القا کرده بود و حتی بزرگان کشور در زمان طاغوت هم می گفتند که ایران به هیچ وجه با غربی‌ها نمی تواند رقابت داشته باشد.
وی گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب چالش های گذشته استکبار را امروز مقایسه کرده است که یکی از چالش‌ها در گذشته این بود هیچ کشوری به ایران سلاح ندهد و ما در ضروریات دفاعی محتاج کشورهای دیگر بودیم اما چالش امروز این است که جلوی صادرکردن سلاح را بگیرند مراقبت می‌کنند که ما به کشورهای دیگر سلاح‌های سبک و سنگین و موشک صادر نکنیم که نشان دهنده رشد و پیشرفت ما بر اساس همان تعلیم امام خمینی (ره) برگرفته شده از مکتب اسلام است است.
این کارشناس مذهبی بیان کرد: امام خمینی (ره) با بینش الهی و هویت عمیقی که از اسلام گرفته بودند خودباوری را به مردم القا کردند و امروز در تمامی عرصه‌های علمی و ورزشی و دفاعی و نظامی و پزشکی و کشاورزی روز به روز پیشرفت بیشتر می شود.
حجت الاسلام حسینی اشاره کرد: چالش دیروز استکبار بر سرنفت کشور ایران بود و هر قدرتی سهم بیشتری را می خواست اما امروز با تحریم‌هایی که علیه ایران بستند مشاهده می شود که کشتی‌های کشور به سواحل ونزوئلا می رود و این اوج قدرت کشور ایران را نشان می دهد.
وی با اشاره به اینکه کشور ایران بر پایه سیاست‌های امام خمینی(ره) در ابعاد مختلف رشد داشته است، یادآورشد: عده‌ای امروزه از سیاست‌های امام فاصله گرفتند و اظهار عجز می کنند اما در این جمله امام خمینی (ره)« ما را از تحریم نترسانید ما فرزندان رمضانیم و ما را از جنگ نترسانید ما فرزندان عاشورایم» روح استقلال دیده می‌شود.
این کارشناس مذهبی در خصوص سیاست امام با دشمن گفت: سیاست امام خمینی (ره) الهام گرفته از آیه «اشداء علی الکفار رحماء بینهم» در برابر کفار و دشمنان محکم و استوار و در برابر مومنان و دوستان خاشع و نرم‌خو بودند.
حجت الاسلام حسینی افزود: دشمنان امروز می خواهند شخصیت و سیاست های امام خمینی (ره) را مورد تحریف قرار دهند که این کار را با هدف گیری ولایت فقیه، شورای نگهبان و غیره انجام می دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: امام خميني ره رحلت امام خمینی ره سیاست های امام خمینی حجت الاسلام حسینی کارشناس مذهبی کشور ایران بر پایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۴۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روش تربیتی امام خمینی(ره) و نقطه اوج حکومت مهدوی

دریافت 76 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جواد زارع مسئول مجموعه فرهنگی شهدای گمنام بندرعباس به تبیین راز موفقیت امام خمینی رحمه الله علیه در تربیت نسلی الگو پیش‌رو و اوج حکومت امام زمان ارواحنا له الفدا پرداخت.

کد خبر 6098888

دیگر خبرها

  • دهه کرامت، فرصت خوبی برای تبیین ابعاد موج نفرت از جنایت‌های رژیم صهیونیستی است
  • کسب رتبه پانزدهم دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) در میان دانشگاه‌های ایران
  • روش تربیتی امام خمینی(ره) و نقطه اوج حکومت مهدوی
  • تجدید میثاق مسئولان حوزه حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (قدس سره)
  • کسب رتبه پانزدهم دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در میان دانشگاه‌های ایران
  • کسب رتبه پانزدهم دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در میان دانشگاههای ایران
  • کسب رتبه پانزدهم دانشگاه امام خمینی (ره) در میان دانشگاه های کشور
  • بررسی ابعاد مختلف تروما در کنگره جراحان ایران
  • بررسی ابعاد سفر گروسی به ایران/ حل چالش موضوع بازرسان/ خنثی‌سازی سیاست هدفمند تبلیغاتی
  • هم‌اینک دنیا فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل دارای حقوق‌ بین‌الملل به رسمیت می‌شناسد