Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در آستانه سالروز ارتحال امام خمینی رحمه‌الله، یکی از روزنوشت‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که به روایت عیادتشان از امام راحل در فروردین سال ۶۵ اختصاص دارد را به همراه دستخط ایشان، برای نخستین بار منتشر کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR، متن کامل و تصویر دستخط رهبر معظم انقلاب که به روایت عیادت ایشان از امام راحل در فروردین سال ۶۵ اختصاص می‌پردازد به این شرح است:

امروز به زیارت امام رفتم؛ آقای هاشمی را خبر کردم و با هم رفتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام عزیز هنوز اجازه‌ی فرودآمدن از تخت را ندارد. به دست‌های او -هر یک- چیزی از سرُم و باتری وصل است. دست چپ امام را که بخاطر تَرک برداشتن سرانگشتان، در دستکش سفیدی پوشیده بود مشتاقانه بوسه زدم. چهره‌ی خندان و مهربانش اندکی خسته و بیمارگونه است اما سعی میکند نشانه‌ئی از افسردگی در آن نباشد. بلافاصله خطاب به من میگوید: از شما تقلید میکنم (دست دادن با چپ)! من گفتم: بحمدالله حالتان خیلی خوب است. با لحنی که می‌نماید به این اهمیت نمی‌دهد میگوید: شما خوب باشید من هم خوبم. بعد رو به هاشمی که پرسیده است آیا چیز فوق‌العاده‌ئی هست؟ با لحن رضامند و محکم میگوید: هیچ چیز نیست غیر از پیری، و نسبت به همسن‌های خود خیلی خوبم؛ آنها بعضی زیر خاک‌اند و بعضی در خانه‌ی خود خوابیده‌اند. از اوضاع جاری و جنگ مسئولانه میپرسد و به جوابها با دقت گوش میدهد. سمینار دیروز را گفتم. معلوم شد خبرهای آن را از رادیو شنیده و در جریان است. این روح بزرگ، این انسان فوق‌العاده، این دل مطمئن و متوکّل و این عقل قوی و راسخ در همه‌ی حالات خود حتی در هنگامیکه نیمی از قلب او از کار افتاده است، با همه‌ی شخصیّتش زندگی میکند: «رُهبانُ اللّیل و اسد النهار».



 «یادداشت‌های روزانه» حضرت آیت‌الله‌ خامنه‌ای که در برگیرنده واقعیت‌هایی از مقاطع حساس انقلاب است، به عنوان بخش مهمی از اسناد تاریخ انقلاب و نظام جمهوری اسلامی در مرکز اسناد دفتر حفظ و نشر آثار معظم‌له نگهداری می‌شود.

این دست‌نوشته‌ها که به صورت روزانه نوشته میشود، غالباً مربوط به امور کشور و بیان واقعیت‌های گذشته‌های دور و نزدیک در کوران حوادث و گاهی دربرگیرنده‌ی شرح جلساتی است که از سالهای اول پس از پیروزی انقلاب در بالاترین سطح کشور تشکیل شده است.

پیش از نیز این یک بار در سال ۱۳۸۸، بخشی از یکی از یادداشتهای روزانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از جلسات سران قوا در تاریخ چهارشنبه ۱۳۶۵/۵/۲۲ منتشر شده بود.

انتهای پیام/4034/

منبع: آنا

کلیدواژه: امام خمینی رهبر معظم انقلاب پانزدهم خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۴۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم‌خوانی کارگران در محضر رهبر انقلاب + فیلم

کارگران کشور صبح امروز در دیدار با رهبر انقلاب، سرودخوانی کردند که فیلم و متن آن را در ادامه مشاهده می‌کنید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، پیش از ظهر امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت‌_ دیدار سالانه رهبر انقلاب با کارگران کشور در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد.

در ابتدای این دیدار کارگران هم‌نوا با علی‌اکبر حائری مداح اهل بیت (ع) سرودخوانی کردند که بخشی از شعر این سرود به شرح زیر است:

با هر صبحی طلوع شیرین

خورشید از مشرق حق را دیدیم

با خصم شب زده جنگ دیدیم

وعده صادق حق را دیدیم

حمایت از قدس آئین ما

یاری بودی در دین ما

با شور جهاد تبیین ما

آزاد می‌شود فلسطین ما

برای قبله نخستین ما

راهی بود در دین ما

با وفا به عهد دین ما

آزاد می‌شود فلسطین ما

طوفان می‌کند اینجا فریاد ما

طوفان می‌کند موشک و پهپاد ما

طوفان می‌کند امتحان می‌کند

الله الله دست تو بر سر ما

الله الله حامی رهبر ما

کد خبر 747517

دیگر خبرها

  • فیلم| سخنان امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب درباره حادثه طبس
  • هم‌خوانی کارگران در محضر رهبر انقلاب + فیلم
  • دیدار کارگران با رهبر انقلاب
  • دیدار جمعی از کارگران با رهبر انقلاب
  • فیلم/ حال و هوای حسینیه امام خمینی(ره) قبل از دیدار رهبر انقلاب با کارگران
  • کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند
  • دیدار ۶۴ نفر از کارگران خراسان رضوی با رهبر انقلاب اسلامی
  • دیدار کارگران با رهبر انقلاب فردا چهارشنبه برگزار خواهد شد
  • کارگران فردا با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • دیدار جمعی از کارگران با رهبر انقلاب فردا برگزار می‌شود