Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@17:12:57 GMT

مصباحی‌مقدم : مجلس دهم، دولت را تنبل کرد

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۶۴۱۷۶

مصباحی‌مقدم : مجلس دهم، دولت را تنبل کرد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نسبت به تعارض مجلس یازدهم و دولت جای نگرانی وجود ندارد، گفت: مجلس در مقابل اقدامات ضعیف دولت مسامحه نمی‌کند، بلکه مطالبه خواهد کرد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با ارزیابی خود از آغاز به کار مجلس یازدهم و تعامل آن با دولت، اظهار داشت: با توجه به سخنان آقای قالیباف رئیس مجلس، به نظر می‌رسد مجلس یازدهم بنای تعامل با دولت را دارد نه بنای تقابل و این در صراحت کلام ایشان آمده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید انتظار از یک مجلس انقلابی

وی افزود: البته هرگز معنای این سخن این نیست که مجلس در مقابل اقدامات ضعیف دولت مسامحه می‌کند، بلکه مطالبه می‌کند و این مطالبه هم با قوت ادامه پیدا خواهد کرد. از این جهت جای نگرانی نسبت به تعارض مجلس یازدهم و دولت وجود ندارد.

وی تصریح کرد: مجلس دهم به نوعی تعامل همراه با انفعال را دنبال می‌کرد و تعامل همراه با انفعال چه بسا به جای اینکه به حال دولت مفید باشد به حال دولت مضر است و دولت را دچار نوعی رخوت و تنبلی می‌کند، اما تعامل همراه با انتقاد سازنده و همراه با ایجاد تحرک در دولت، منجر می‌شود دولت تحرک بالاتری را نشان دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: البته مدت همکاری دولت دوازدهم و مجلس یازدهم یکسال است اما در این یکسال هم کارهای کلیدی و اساسی بسیاری می‌توان انجام داد. به عقیده من اگر مجلس بتواند این کارهای کلیدی خصوصاً در مسائل اقتصادی را در دستور کار خود قرار دهد موفق خواهد بود.

مصباحی مقدم تاکید کرد: توصیه من به مجلس یازدهم این بود که حداقل یک برنامه چهار ساله و یا بیشتر، برای آینده مجلس داشته باشد و بنا را بر این نگذارد که مقلوب شرایطی باشد که بر اثر باقی ماندن طرح ها و لوایح قبل از این مجلس ممکن است پدیدار شود.

وی در پایان گفت: اگر مجلس بتواند ابتکار عمل به خرج بدهد و با یک نگاه اساسی چهار سال آینده را رقم بزند و برنامه ریزی کند، می‌تواند کمک بزرگی هم برای ایجاد تحرک لازم در دولت باشد و هم شایستگی های خود را برای چهار سال آینده نشان دهد و هم برای تشکیل دولت آینده تاثیرگذار باشد.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم مجمع تشخیص مصلحت نظام دولت دوازدهم مجلس یازدهم غلامرضا مصباحی مقدم قالیباف مجلس دهم مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۴۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسعود پزشکیان رکورددار شد /۹ نماینده پرسابقه مجلس دوازدهم را بشناسید +جدول

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی (۱۱ اسفندماه) سال گذشته برگزار شد که پس از شمارش آرا از سوی ستاد انتخابات، برخی از حوزه‌های انتخابیه به دور دوم کشیده شد که طبق اعلام وزارت کشور قرار است دور دوم انتخابات مجلس (جمعه آتی ۲۱ اردیبهشت‌ماه) برگزار شود.

بنابر روایت تسنیم، در دور اول انتخابات ۲۴۵ نماینده به مجلس راه یافتند و ۹۰ کاندیدا در دور دوم انتخابات بر سر ۴۵ کرسی و تعیین تکلیف ۲۲ حوزه انتخابیه به رقابت خواهند پرداخت.

در این گزارش به اسامی باسابقه‌ترین نمایندگان مجلس که چهار دوره و بیشتر نماینده مجلس بوده‌اند و به مجلس دوازدهم نیز راه‌یافته‌اند و دوره‌های انتخابیه آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

**نمایندگانی که بیشترین حضور را در مجلس داشتند:

ردیف نام حوزه انتخابیه ادوار
۱ محمدمهدی مفتح تویسرکان چهارم، پنجم، هفتم، هشتم، نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم: ۸ دوره
۲ حمیدرضا حاجی‌بابایی همدان پنجم، ششم، هفتم، هشتم، دهم، یازدهم و دوازدهم: ۷ دوره
۳ سید محمد موحد دهدشت چهارم، پنجم،‌ ششم، هفتم، یازدهم و دوازدهم: ۶ دوره
۴ علاءالدین بروجردی لارستان ششم، هفتم، هشتم، نهم، دهم و دوازدهم: ۶ دوره
۵ حسینعلی شهریاری زاهدان دوره‌های هفتم تا دوازدهم: ۶ دوره
۶ مسعود پزشکیان تبریز

هشتم، نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم:
۵ دوره

۷ شهباز حسن‌پور کرمان هشتم، نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم:
۵ دوره
۸ محمدرضا رضایی‌کوچی جهرم هشتم، نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم:
۵ دوره
۹ جبار کوچکی‌نژاد رشت هشتم، نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم:
۵ دوره

همچنین تعداد ۸ نماینده نیز هستند که به مجلس دوازدهم راه یافته‌اند و سابقه ۳ دوره نمایندگی را در کارنامه خود دارند؛ ضمناً ۱۱ نفر عضو مجلس جدید شده‌اند که سابقه ۲ دوره نمایندگی را دارند.

بر اساس این گزارش، در مجلس دهم مصوبه‌ای مبنی بر ممنوعیت نمایندگی بیش از ۳ دوره مطرح شد که با مخالفت شورای نگهبان مواجه و رد شد. در مجلس یازدهم و در جریان بررسی طرح اصلاح مفادی از قانون انتخابات مجلس ماده‌ای از آن بسیار در رسانه‌ها بحث برانگیز شد، در تبصره ۳ ماده ۱۲ طرح مذکور عنوان شده بود که ثبت‌نام داوطلبانی که تجربه سه دوره نمایندگی را در کارنامه خود دارند ممنوع شود که این ماده نیز از طرح حذف شد.

کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس مصوب کرده بود که ثبت‌نام داوطلبان با سابقه سه دوره نمایندگی ممنوع است ولی این سوال پیش می‌آمد که نمایندگانی که سابقه چهار دوره نمایندگی و بیشتر را دارند چه می‌شود؟ آیا اینکه منظور سه دوره متناوب نمایندگی است یا اینکه سه‌بار در مقاطع مختلف نماینده بوده است. با توجه به ابهامی که وجود داشت این تبصره از طرح حذف شد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903735

دیگر خبرها

  • فیلم/ اقداماتی که حسین‌زاده بحرینی در مجلس یازدهم انجام داد
  • مسعود پزشکیان رکورددار شد /۹ نماینده پرسابقه مجلس دوازدهم را بشناسید +جدول
  • رسالت معاونت پارلمانی تعامل گسترده، شفاف و سالم با مجلس است
  • تبدیل وضعیت شغلی فرهنگیان با جدیت دنبال می‌شود
  • مجلس دوباره به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان ورود می‌کند؟
  • حسینی: اقدامات دولت سیزدهم تعامل با کشورهای جهان را فراهم کرده است
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • تحول از مجلس سنتی به نوین از مجلس یازدهم تا دوازدهم
  • انجام ۶۰ نظر سنجی در موسسه افکارسنجی ملت
  • محمودزاده: رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند