Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@11:21:55 GMT

عامل آتش سوزی تنگ قیر چرداول شناسایی شد

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۶۴۲۰۲

عامل آتش سوزی تنگ قیر چرداول شناسایی شد

مسلم دژم خو روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عصر روز سه شنبه گزارشی مبنی بر آتش سوزی در منطقه تفریحی تنگ قیر حدفاصل بین ۲ استان ایلام و کرمانشاه دریافت شد که در سریع ترین زمان تمامی نیروهای منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان به محل حادثه اعزام شدند.

وی اضافه کرد: یک نفر از کشاورزان منطقه اقدام به روشن کردن آتش جهت تهیه چای کرده بود که سهل انگاری و بی احتیاطی وی باعث آتش سوزی در کوه مشرف بر دره و رودخانه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دژم خو یادآور شد:  با توجه به اهمیت منابع طبیعی و جنگل های منطقه مدیر کل منابع طبیعی استان، فرماندار چرداول و جمعی از مدیران به همراه نیروهای بسیجی، انتظامی و انجمن های مردم نهاد و دوستداران طبیعت با حضور در محل آتش سوزی با یک بسیج همگانی ضمن خاموش کردن آتش از یک حادثه جبران ناپذیر جلوگیری کردند.

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چرداول تاکید کرد: جهت پایش منطقه و جلوگیری از آتش سوزی احتمالی هم اکنون نیروهای منابع طبیعی در چند نقطه محل حادثه مستقر هستند.

وی خطای انسانی را از عوامل مهم آتش سوزی در طبیعت دانست و بر هوشیاری مردم مبنی بر  عدم روشن کردن آتش جهت تهیه چای و تفریح تاکید کرد.

وی اضافه کرد: در این آتش سوزی به درختان جنگلی  آسیب چندانی وارد نشده است و بیشتر گیاهان خشک شده بین دره و سنگ ها از بین رفته اند.

شهرستان چرداول به مرکزیت شهر سرابله در ۳۰ کیلومتری ایلام قرار دارد. 

تا کنون در سال جاری سه مورد آتش سوزی در چرداول رخ داه که با حضور نیروهای منابع طبیعی و دوستداران طبیعت خاموش شده است.

برچسب‌ها ایلام اطفای حریق جنگل چرداول منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام اطفای حریق جنگل چرداول منابع طبیعی ایلام اطفای حریق جنگل چرداول منابع طبیعی منابع طبیعی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۴۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری خواهان بام خرم‌آباد/ چراغ سبز منابع طبیعی استان

سید احمد موسوی: به گزارش خبرآنلاین لرستان ، داریوش بارانی بیرانوند در ابن رابطه گفت: بام خرم‌آباد یک مجموعه گردشگری و تفریحی منحصربفرد است که در حال حاضر شهروندان استفاده بهینه و مناسبی از آن ندارند .

وی افزود: باتوجه به اینکه این مجموعه در قلب شهر ایجاد شده مستعد سرمایه گذاری های متعدد می باشد که مناسفانه ظرفیت واقعی این مجموعه تاکنون بالفعل نشده و به حال خود رها گردیده است.

شهردار خرم‌آباد با بیان اینکه بارها اعلام آمادگی کردیم اطهار داشت : شهرداری خرم‌آباد با نیروی انسانی کافی و تجهیزات لازم جهت در اختیار گرفتن بام خرم‌آباد آمادگی دارد که در جهت حفظ ،نگهداری و بهره برداری مناسب با اداره کل منابع طبیعی استان همکاری دو جانبه ای داشته باشد.

بارانی ادامه داد : طبق تحقیقات و رایزنی هایی که از قبل شده سرمایه گذاری در بام منابع مالی پایداری را ایجاد خواهد کرد در این راستا شهرداری خرم‌آباد برنامه های مدونی دارد که در یک بازه زمانی مشخص می توان با جذب سرمایه گذار این مجموعه زیبا را در صورت همکاری منابع طبیعی و آبخیزداری استان به یکی از بهترین مکانهای تفریحی شهروندان خرم‌آبادی تبدیل نمود .

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز در این رابطه با استقبال از هرگونه سرمایه گذاری در بام خرم‌آباد گفت : اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری بعنوان متولی اصلی این مجموعه از سرمایه گذاری در بام استقبال خواهد کرد.

حسین میرزایی در ابن رابطه به خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین در خرم‌آباد گفت : در صورتی که شهرداری طرح مدون ،کارشناسی و عملیاتی داشته باشد این اداره کل در چارچوب قوانین نهایت همکاری را خواهد داشت .

وی افزود: نحوه اداره بام بصورت اهاله مدیریت امکان پذیر است لذا اگر شهرداری طرح عملیاتی داشته باشد می توان حتی بصورت بلندمدت نیز با آن مجموعه همکاری نماییم.

46.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904144

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی صنایع پایین‌دستی پتروشیمی ایلام بهترین فرصت برای توسعه استان ایلام
  • شهرداری خواهان بام خرم‌آباد/ چراغ سبز منابع طبیعی استان
  • ۷۵ هکتار از اراضی ملی کردستان رفع تصرف شد
  • یک حلقه چاه آب غیر مجاز در تنگستان پلمب شد
  • دستگیری عامل خرید و فروش اشیای تاریخی در دهلران
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بابلکنار شهرستان بابل
  • ۲ تن چوب تاغ قاچاق در شاهرود کشف شد
  • ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها
  • کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • هفت خان مشکلات پیش روی اراضی هفت آسیاب سنندج