Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@13:23:09 GMT

اندیشیه های امام خمینی در جامعه تبیین و ترویج داده شود

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۶۴۵۹۰

اندیشیه های امام خمینی در جامعه تبیین و ترویج داده شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام مهدی طاهری شامگاه سه شنبه در نشست تخصصی «در مکتب روح‌الله» با تاکید بر اهمیت شناخت مکتب امام (ره) در کنار چرایی بحث در عصر حاضر، اظهار کرد: برای بررسی هویت مکتب امام (ره)، بهترین کار شناخت و تحلیل شخصیت ایشان است و باید بدانیم که ایشان را چگونه تحلیل کنیم و چگونه بشناسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام طاهری با بیان اینکه شخصیت امام (ره) یک شخصیت عصری یعنی مربوط به برهه زمانی خاص نیست، ادامه داد: شخصیت ایشان یک شخصیت تاریخی با ویژگی‌های خاص و دارای مکتب است حال آنکه بزرگان و شاگردان ائمه معصومین (ع) عارف و راوی و فقیه هستند اما صاحب مکتب نیستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد: حتی از دیدگاه دیگران در خارج نیز شخصیت امام (ره) را یک شخصیت فراعصری و قطعاً فراملی می‌دانستند و این موضوع را از نوشته‌هایی که با رخداد انقلاب اسلامی در غرب به رشته تحریر درآمدند می‌توان مشاهده کرد.

وی به کتاب «ایران روح یک جهان بی‌روح» به قلم میشل فوکو اشاره و تصریح کرد: با نگاهی به این اثر می‌توان دریافت که قاعدتاً اتفاقی در دنیا افتاده بود که جهان از دیدگاه اندیشمندان غربی بی‌روح بود و آنچه به جهان روح بخشید، مکتب امام خمینی (ره) بود.

مدیر مدرسه معارف اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز در تبیین اعتقاد به استقلال ملی و نفی سلطه‌پذیری در اندیشه انقلاب اسلامی امام خمینی (ره)، اظهار کرد: استقلال مورد توجه امام (ره)، استقلال در مقیاس یک ملت است و فردی نیست و این اصل یکی از اصول هفتگانه تفکر امام (ره) بود که تساهل و تسامح و تخطی از آن امکان‌پذیر نیست.

الهام شریفی با اشاره به گوشزدهای مقام معظم رهبری مبنی بر تخریب‌هایی که در این اصل انجام می‌شود، گفت: در جامعه دم از آزادی‌های فردی زده می‌شود اما از استقلال کشور سخنی به میان نمی‌آید، حال آنکه این استقلال بسیار مهم‌تر است.

کارشناس مسائل سیاسی در استان تصریح کرد: این نظریه‌سازی قابل پذیرش نیست که بگوییم در جامعه جهانی که در حال تبدیل شدن به یک واحد و دهکده جهانی است نمی‌توان از استقلال کشورها سخن گفت، این نظریه تحریف از خط امام است.

شریفی در بیان اهمیت دیدگاه نفی سلطه در تفکر امام (ره)، توضیح داد: فقط در وصیت‌نامه ایشان ۱۳ مورد اشاره مستقیم به نفی سلطه و ۴۰ مورد اشاره به مفاهیم زیرمجموعه این موضوع مانند خودکفایی، نفی وابستگی، نفی سلطه شرق و غرب، نفی شرق‌زدگی و غرب‌زدگی و … وجود دارد.

مدیر مدرسه معارف اسلامی استان گفت: یکی از دلایل مهم مبارزه امام (ره) با رژیم طاغوت، وابستگی شاه و پذیرش سلطه بیگانگان بود و اتفاقاً، دلیل مخالفت شاه با امام و علما نیز همین بود که نمی‌توانست بپذیرد که کشور از سلطه بیگانگان پاک شود. امام (ره) در هر جا ردپایی از تسلط سلطه مشاهده می‌کردند، خونشان به جوش می‌آمد که نمونه بارز آن ماجرای کاپیتولاسیون است.

مدرس حوزه علمیه ولایت شهرکرد با اشاره به تقوای امام خمینی (ع) در اجتماع و نه در زهد و انزوا، گفت: فاصله ما از محکمات و اصول امام خمینی (ره) باید مورد بررسی قرار بگیرد.

سید مصطفی هاشمی بیان کرد: معیار در این خصوص، کف جامعه است که آیا اصول و آرمان‌های امام (ره) در آن ساری یا جاری است یا از آن فاصله دارد.

کد خبر 4940793

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرکرد تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری مهدی طاهری ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد شیوع کرونا گرگان بیرجند قزوین عید سعید فطر روز قدس ایلام ستاد مقابله با کرونا آتش سوزی یاسوج امام خمینی نفی سلطه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۴۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذلت، تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب

امام جمعه طبس با بیان اینکه خفت و ذلت تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب بود، گفت: ایستادگی، دین، ایمان، معرفت و بصیرت ملت ایران اسلامی، نظام سلطه را به چالش کشید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام محمدرضا محمدی، امروز_ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در مراسم بزرگداشت واقعه طبس در مسجد شکر صحرای طبس، اظهار کرد: امام راحل فرمودند انقلاب اسلامی انفجار نور بود و این انقلاب چالش‌هایی برای نظام سلطه ایجاد کرد.

وی ادامه داد: استکبار در مسیر حرکت انقلاب موانعی چون جنگ تحمیلی، جنگ‌های فرهنگی، اقتصادی و ترکیبی و کودتاها را در دستور کار قرار دادند.

امام جمعه طبس گفت: استکبار چالش‌ها و مشکلاتی برای نظام اسلامی ایجاد کرد، اما به قول سردار دل‌ها، ملت ایران از بحران‌ها فرصت ساخت.

وی با بیان اینکه ملت ایران از گردنه‌های صعب‌العبوری که علیه نظام اسلامی بود، محاظفت کردند، افزود: مهمترین علت این ایستادگی، دین، ایمان، معرفت و بصیرت ملت بود که نظام سلطه را به چالش کشید.

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه نظام اسلامی مایه یأس استکبار و امید مستضعفان جهان شده، یادآور شد: عملیات پنجه عقاب در صحرای طبس نیز موجبات خفت و ذلت آمریکا را به بار آورد.

وی ادامه داد: با قدرت ایران گزینه نظامی آمریکا به چالش کشیده شد و دلیل عزت و شرافت امروز ایران، وجود رهبر ایران، مردم نجیب و صبور و ولایت‌پذیر است.

کد خبر 747581

دیگر خبرها

  • اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است
  • کارگران نقش مهمی در استقلال اقتصادی کشور دارند
  • عملیات وعده صادق سیلی محکمی بر چهره رژیم صهیونیستی بود
  • نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود
  • نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود /یک مورخ باید شجاع باشد و از پروپاگاندای رسانه‌ای نترسد
  • بزرگداشت حمزه سیدالشهدا در کشور کم‌رنگ است
  • اجازه ندهید حتی یک کودک از تحصیل جا بماند
  • اجرای نزدیک به ۳هزار عنوان برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی
  • ذلت، تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب
  • لزوم ترویج فرهنگ زیبای همیاری همگانی در صیانت از محیط زیست