Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتیجه یک بررسی نشان می‌دهد، فروش سلاح در آمریکا طی ماه گذشته میلادی در قیاس با سال گذشته 80 درصد افزایش داشته است.

به گزارش مشرق، با گذشت ۸ روز از آغاز اعتراضات در آمریکا در محکومیت قتل نژادپرستانه جورج فلوید شهروند آمریکایی سیاه پوست توسط مامور پلیس سفید پوست، رسانه‌ها از افزایش بی سابقه فروش سلاح در این کشور خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید سفیدپوستان نژادپرست برای مقابله با معترضان وارد می‌شوند +تصاویر

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد: «در حالی که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور ایالات متحده به اقدام نظامی علیه شهروندان آمریکایی تشویق می‌کند و کشور در حال وارد شدن به دور دوم احتمالی شیوع کووید-19 ویروس کرونای جدید است، فروش سلاح در آمریکا شاهد افزایش "بی‌سابقه" بوده است».

شرکت تحقیقاتی «اسمال آرمس آنالیتیکس اند فرکستینگ»( Small Arms Analytics and Forecasting) اخیرا خبر داد که طی ماه می (۱۲ اردیبهشت تا ۱۱ خرداد) بیش از ۱.۷ قبضه سلاح در ایالات متحده آمریکا فروخته شد.

طبق این گزارش، این میزان فروش سلاح و تفنگ در آمریکا در قیاس با ماه می ۲۰۱۹ حدود ۸۰ درصد افزایش فروش را نشان می‌دهد.

«یورگن بریوئر» اقتصاددان ارشد شرکت تحقیقاتی «اسمال آرمس آنالیتیکس اند فرکستینگ» در این باره به واشنگتن تایمز گفت: «فروش سلاح به طرزی بی سابقه افزایش یافته است».

«جیمز زیمرمن» مالک یک فروشگاه سلاح در شهر «میسولا» ایالت مونتانا از تعداد بالای آمریکایی‌هایی خبر داده که برای اولین بار به خرید سلاح روی آورده‌اند.

وی گفت: «حداقل دو سوم تعداد سلاح‌های فروخته شده در ۶۰ روز اخیر، افرادی هستند که برای اولین بار صاحب سلاح و خریدار سلاح شدند».

این صاحب فروشگاه اسلحه معتقد است، مردم آمریکا به دنبال ناآرامی‌های اخیر در نتیجه اعتراضات به قتل «جورج فلوید» شهروند سیاه پوست ۴۶ ساله، درباره امنیت خود و خانواده‌هایشان نگران شده‌اند.

زیمرمن گفت: «می‌دانید موضوع چیست؟ مردم دارند درباره ایمنی خودشان نگران می‌شوند. آنها احساس می‌کنند که با توجه به شورش‌هایی که شاهدش بوده‌ایم، دولت همیشه نمی‌تواند از شما حفاظت کند».

افزایش شدید فروش سلاح در آمریکا با تداوم اعتراضات سراسری در رد قتل نژادپرستانه جورج فلوید همزمان شده است.

این اعتراضات سراسری از روز سه شنبه ابتدا در مینه‌سوتا آغاز شده و سپس به چندین ایالت دیگر این کشور گسترش یافته است.

انتشار گزارش‌ها درباره افزایش خرید سلاح در آمریکا در حالی انجام می‌گیرد که پیش‌تر رسانه‌ها از افزایش سفارش‌ها برای خرید اسپری فلفل در آمریکا خبر داده بودند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم آمریکا سلاح نژادپرستی جورج فلوید دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا ترامپ اعتراضات آمریکا فروش سلاح در آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۴۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۷ درصدی مرگ بر اثر مسمومیت قرص برنج در مازندران

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: در سال گذشته ۱۷۸ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در استان جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد افزایش داشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان مازندران، دکتر علی عباسی، مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: در سال 1402 از مجموع فوتی‌های مسمومیت با  قرص برنج در استان 125نفر مرد و بقیه زن بوده اند.

وی افزود: در  مدت اعلام شده شهرستان بابل با  37، ساری و میاندرود با 28 و آمل با 26 فوتی به ترتیب بیشترین و کمترین آمار مسمومیت با قرص برنج را داشته اند. در شهرستان  بهشهر و عباس آباد نیز هر کدام 2 فوتی گزارش شده است.

عباسی بیان کرد:  بر اساس گزارش‌ها شهریور با 23، مهر با 20 و آذر با 19 مورد بیشترین فوتی و خرداد و تیر هر کدام با 10 مورد کمترین فوتی را داشته‌اند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با تاکید بر ضرورت اعمال تدابیر سختگیرانه برای جلوگیری از توزیع قرص برنج گفت: در سال‌های اخیر و طبق آمار موجود شاهد کاهش تلفات قرص برنج در استان بودیم، اما برای کاهش مرگ و میر با قرص برنج به گونه‌ای باید اقدام کرد که به آسانی و سهولت قرص برنج در دسترس مردم قرار نگیرد و برای مصارف خاص این قرص باید آن را از مجاری مناسب تهیه کرد و عرضه آن باید محدود شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • در پی همکاری برای سرکوب دانشجویان؛ افزایش فشار‌ها برای برکناری رئیس دانشگاه کلمبیا
  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر
  • افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به اقدامات اسرائیل علیه غزه/ رییس مجلس نمایندگان آمریکا رییس دانشگاه کلمبیا را تهدید کرد
  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران
  • افزایش تعداد بازداشت‌شدگان مدعی فروش سئوالات کنکور سراسری
  • چرا اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه در حال افزایش است؟
  • اعتراضات سراسری دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه
  • افزایش ۹ درصدی مخاطبان سینما‌های خراسان رضوی در فروردین ۱۴۰۳
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • افزایش ۲۷ درصدی مرگ بر اثر مسمومیت قرص برنج در مازندران