Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- «محمد کارت» کارگردان جوان سینمای کشور که سال گذشته برای نخستین بار حضور در جشنواره فیلم فجر را تجربه کرده بود، امسال نیز برای حضور در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر آماده می‌شود. وی هم اکنون مراحل پیش تولید فیلم جدید خود را پشت سر می‌گذارد. تاریخ انتشار: 10:30 - 14 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۵۷۸۴

خبرگزاری میزان - «محمد کارت» کارگردان جوان سینمای کشور که سال گذشته برای نخستین بار حضور در جشنواره فیلم فجر را تجربه کرده بود، امسال نیز برای حضور در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر آماده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هم اکنون مراحل پیش تولید فیلم جدید خود را پشت سر می‌گذارد. 

فیلم سینمایی «سوپرایز» تازه‌ترین ساخته «محمد کارت» به عنوان دومین تجربه بلند سینمایی در حال حاضر مراحل اولیه نگارش فیلمنامه را پشت سر گذاشته است، احسان عبدی پور نگارش فیلمنامه «سوپرایز» را بر عهده خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

براساس آخرین اخبار سوپرایز فضایی کاملا متفاوت از فیلم سینمایی «شنای پروانه» نخستین ساخته «محمد کارت» دارد، این فیلم در فضایی اجتماعی ساخته شده و بار دیگر به مشکلات پایین شهر تهران می پردازد. 

نخستین ساخته محمد کارت به نام شنای پروانه در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر با استقبال بسیار زیادی روبرو شد، بسیاری از منتقدان این فیلم را جزو سه اثر برتر سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر دانستند، این فیلم در اکران مردمی با سانس های متوالی و فوق العاده روبرو شد. 

فیلم سینمایی «شنای پروانه» به کارگردانی محمد کارت نخستین بار در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر اکران شد و توانست بالاترین تعداد نامزدی سیمرغ بلورین را از آن خود نماید، ساخته محمد کارت توانست در بخش‌های بهترین تدوین، بهترین نقش مکمل مرد، بهترین نقش مکمل زن و بهترین صدا و بهترین فیلم از نگاه مردمی سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را از آن خود کند.

جواد عزتی، طناز طباطبایی، امیر آقایی، پانته‌آ بهرام، علی شادمان، نیره فراهانی، مهدی حسینی‌نیا، ایمان صفا، مه‌لقا باقری، نادر شهسواری و با معرفی آبان عسکری به ایفای نقش می‌پردازند.

شنای پروانه سال گذشته به عنوان یکی از آثار اکران نوروزی سال ۹۹ انتخاب شد، اما به دلیل شیوع بیماری کرونا و تعطیلی سینما‌ها نتوانست این بازه زمانی از چرخه اکران را تجربه کند و همچنان در انتظار بازگشایی سینما‌های سراسر کشور است.

‌فیلم‌های مستند سینمایی و کوتاه داستانی، چون «خون‌مردگی»، «بختک»، «معلق» «آوانتاژ»، «بچه‌خور» از جمله آثاری هستند که کارت در کارنامه کاری خود می بیند.

از جمله نکات جالب توجه این فیلم می‌توان به همکاری محمد کارت با کارگردانان فیلم سینمایی «جان‌دار» اشاره کرد، فیلمنامه «شنای پروانه» با مضمونی اجتماعی توسط محمد کارت، حسین دوماری و پدرام پورامیری نوشته شده است، در خلاصه داستان آن آمده است: «در جنوب شهر، شنای پروانه طوفان به پا می‌کند».

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار سینما سینمای ایران جشنواره فیلم فجر فیلم سینمایی شنای پروانه محمد کارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۴۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ آئین نامه اجرایی جشنواره شنای آب‌های آزاد کیش

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو اعلام کرد: با تصمیم کمیته آب‌های آزاد، جشنواره شنای آب‌های آزاد با عنوان جام خلیج فارس ویژه پسران در رده‌های سنی یازده و دوازده سال و سیزده و چهارده سال با هدف توسعه کمی و کیفی شناگران آب‌های آزاد به میزبانی کیش برگزار می شود.

شناگران در دو مسافت یک و دو کیلومتر با یکدیگر رقابت می کنند.

تیم‌های شرکت کننده تا بیست و دوم اردیبهشت مهلت اعلام آمادگی و ارسال ترکیب تیم هستند.

برای دریافت بخشنامه اجرایی جشنواره شنای آب‌های آزاد  اینجا کلیک کنید.

دیگر خبرها

  • ۷ فیلم‌ که مثل «بیبدن» بر اساس پرونده‌ای واقعی ساخته شده‌اند
  • ابلاغ آئین نامه اجرایی جشنواره شنای آب‌های آزاد کیش
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینماهای کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد/ جمع کل؛ بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان
  • قابهایی شبیه به زندگی از جنس فلسفه و شعر و عرفان
  • پوتین با هوش مصنوعی بازیگر فیلم زندگینامه خودش شد (+عکس)
  • «آپولو» از آمریکا جایزه گرفت/ مسعود فروتن «همسر» را شنیدنی کرد
  • گرامیداشت صدسالگی کافکا در کارلووی واری/ تجلیل از ۲ چهره سینمایی
  • شش فیلم داریوش مهرجویی در جشنواره مسکو‌ نمایش داده می‌شود