Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن حاجی میرزایی با تسلیت فرا رسیدن سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی اظهار کرد: نغمه های خوبی که امروز از جهادگران مدرسه ساز شنیده می‌شود حاصل تلاش‌های امام (ره) و مقام معظم رهبری است و انشالله این کشور بیش از پیش راه استقلال و پیشرفت را طی کند.

وی با توجه به اینکه کشور نیاز به ساخت مدرسه برای رسیدن به استانداردهای لازم را دارد، گفت: 12درصد مدارس باید تخریب و از نو ساخته شود و 18 درصد مدارس باید مقاوم سازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تغییر توزیع جمعیت در کشور باعث شده است که برخی مدارس در برخی مناطق بلا استفاده شود و به مدارس دیگری در شهرها و حاشیه شهرها نیاز پیدا کنیم.

حاجی میرزایی با بیان اینکه به روح جهادی بیشتر از مدرسه سازی نیاز داریم، اظهار کرد: فرهنگی که مدرسه سازی را اشاعه می‌کند منجر به تربیت می‌شود، فرایندی که در مدرسه هم به دنبال آن هستیم لذا مدرسه سازی در ادامه همان هدفی است که در مدرسه پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هدف واحدی در ساخت مدرسه داریم و سایر مسائل را می‌توانیم با گفت‌وگو حل و فصل کنیم، گفت: آینده جامعه در آموزش و پرورش شکل می‌گیرد لذا لازم است افرادی در این کار قدم بر می‌دارند دل در گرو نظام، انقلاب و پیشرفت کشور داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در این زمینه که فرهنگ مشارکت اجتماعی و کار جهادی را توسعه دهیم نیازمند کار گروهی با تیم‌های جهادی هستیم، گفت: جامعه با مشارکت در مدرسه سازی بیش از کمک به توسعه فضاهای آموزشی به بهبود سطح فرهنگ کمک می‌کند.

حاجی میرزایی با اشاره به رونمایی و اجرای طرح آجر به آجر اظهار کرد: امسال این طرح را اجرا کردیم تا هرکسی که با هر سرمایه‌ای مشتاق کار مدرسه سازی است وارد میدان عمل شود.

وی با بیان اینکه شرایط کرونا ما را وارد زیست بومی جدید کرد، گفت: در این شرایط آموزش را نمی توانستیم تعطیل کنیم و در ابتدای مسیر به پخش برنامه‌های آموزش دروس از طریق تلویزیون پرداختیم و بنابر آمار صدا و سیما بیش از 27 میلیون بار فایل‌های این برنامه‌های آموزشی دانلود شد.

معلمان مناطق روستایی 11 استان کلاس‌های درس را دایر کردند

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در 11 استان معلمان در مناطق روستایی با رعایت فاصله گذاری کلاس‌های درس را برپا کردند، گفت: این اقدامات نشان از روحیه جهادی و انقلابی در آموزش و پرورش و معلمان است.

حاجی میرزایی با اشاره به شرایطی که ویروس کرونا بر مدارس دنیا تحمیل کرد، گفت: در یک مسابقه هماهنگ با دنیا سرافراز بیرون آمدیم و می‌دانیم که هیچ برنامه‌ای جای آموزش حضوری را نمی‌گیرد اما ناچار به برگزاری دوره‌های مجازی بودیم ضمن آنکه در صدد احصا کاستی‌ها و رفع آن بودیم.

30 درصد نیروهایی که وارد آموزش و پرورش شدند تعادل را به هم زدند

وزیر آموزش و پرورش در پایان با تاکید بر نقش مهم و موثر معلم در آموزش و پرورش بیان کرد: به کارگیری نیروی انسانی در آموزش و پرورش تحت تأثیر سیاست‌های متعددی است و در سال‌های گذشته 30 درصد نیروهایی که وارد آموزش و پرورش شدند تعادل جذب را به هم زدند و متناسب با تحصیلاتشان به خدمت گرفته نشدند.

شایان ذکر است، پیش از سخنان وزیر آموزش و پرورش، نمایندگان گروه‌های جهادی به ارائه مسائل و پیشنهادهایی که در حوزه مدرسه سازی داشتند، پرداختند.

۴۷۲۱۲

کد خبر 1395326

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش وزیر آموزش و پرورش آموزش و پرورش حاجی میرزایی مدرسه سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۵۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت

          به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.    مجید فدوی روز پنج شنبه افزود: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.   وی ادامه داد: برای هوشمند سازی هر کلاس درس به صورت متوسط ۳۲۰ میلیون ریال هزینه شده است.   رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: ۴۲ مدرسه در مناطق شهری و روستایی این شهرستان با مشارکت خیران و اعتبارات نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس در یک سال گذشته بازسازی شدند.   فدوی سر و سامان دادن به ۶۵ ملک مازاد آموزش و پرورش، توجه ویژه به حوزه تربیت بدنی و نصب ۶ چمن مصنوعی را از مهمترین اقدامات آموزش و پرورش گناباد در این مدت برشمرد.   کلاس های هوشمند فرصت های یادگیری بیشتری را برای دانش آموزان فراهم، فرآیند یادگیری را سرگرم کننده و به دانش آموزان کمک می کند فناوری های جدید را بهتر فرا بگیرند و در مجموع در ارتقاء بهره وری آموزشی و مشارکت پذیری آنان نقش مهمی دارند.   از مجموع ۱۷ هزار و ۶۱۴ دانش آموز که در ۹۱۱ کلاس درس و ۲۲۴ مدرسه در مناطق شهری و روستایی گناباد شاغل به تحصیل هستند، ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره اول متوسطه و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره دوم متوسطه هستند.   هشت هزار و ۸۳۶ نفر از دانش آموزان در مدارس دولتی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در مناطق روستایی، ۹۲۷ نفر در مدارس شاهد و بقیه در مدارس استثنایی و غیرانتفاعی به تحصیل اشتغال دارند.   مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجرا ست
  • اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • احداث مدارس خیر ساز نسبت به مدارس دولتی از سرعت عمل بیشتری برخوردار است