Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، یکی از ایرادهای بزرگی که فیفا به پیش نویس اساسنامه فدراسیون فوتبال وارد کرده، حضور وزیر ورزش در بین اعضای مجمع است که استقلال فدراسیون را زیر سوال می برد.

محمد دادکان در انتقادی که به اقدام وزارت ورزش برای اصلاح اساسنامه داشته به نکته ای اشاره کرده که در راستای همین ایراد فیفاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تاکید کرده که وقتی اکثر باشگاه ها دولتی هستند و تابع نظر مقام بالاسری خود هستند، طبیعی است که وقتی در مجمع قرار باشد رای بدهند به کسی رای می دهند که وزیر بخواهد.

هر چند برخی تیم ها زیر مجموعه وزارت ورزش نیستند اما وزرای نفت و صنعت و … هم زیر مجموعه دولت هستند و با یک رایزنی ساده رای وزیر ورزش با آنها یکی می شود. به همین خاطر است که فیفا خواستار حذف دخالت وزیر ورزش در مجمع شده است.

دادکان تاکید کرده از بین تیم های لیگ برتری فقط تراکتور تبریز است که با شرایط کاملاً خصوصی اداره می شود و مسئولان فوتبال طوری رفتار می کنند که محمدرضا زنوزی را فراری دهند و دیگر تیم خصوصی هم در فوتبال ایران حضور نداشته باشد. البته شهر خودرو هم تا حدودی همین شرایط را دارد اما تراکتور با خیل عظیم هوادارانش شرایط متفاوتی دارد.

تراکتور در سالهای اخیر سهم زیادی از حضور تماشاگران در ورزشگاه داشته و پس از انتقال از سپاه به محمدرضا زنوزی با بودجه خصوصی فعالیت کرده و در حال حاضر هم سه کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران را در اختیار دارد.

ضمن اینکه این تیم در چند فصل اخیر یکی از شانس های اصلی قهرمانی در لیگ برتر بوده و در صورت ادامه لیگ نوزدهم بازهم یکی از شانس های قهرمانی است.

کد خبر 4940906

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد دادکان فدراسیون فوتبال تیم فوتبال تراکتور اساسنامه فدراسیون فوتبال تیم فوتبال استقلال تهران ویروس کرونا تیم فوتبال پرسپولیس لیگ برتر فوتبال ایران والیبال فدراسیون کشتی فدراسیون فوتبال لیگ برتر والیبال لیگ قهرمانان فوتبال آسیا وزارت ورزش و جوانان باشگاه پرسپولیس فیفا فوتسال فدراسیون والیبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۶۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زارعی: واگذاری سرخابی‌ها از سوی AFC تایید شد

مصطفی زارعی مدیر دپارتمان صدور مجوز حرفه‌ای در آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی اظهار کرد: یک بیماری ۴۰ ساله درمان شده و امیدواریم اتفاقات خوبی در خصوص این ۲ باشگاه رخ دهد.

او افزود: ورزش را باید به عنوان یک صنعت پولساز ببینیم و  بدانیم که ۲ درصد از تولید ناخالص کشور‌های پیشرفته را به خود اختصاص می‌دهد و هدفگذاری کشور‌های همسایه در ۳ سال آینده ۳ درصد است و  باید به این سمت حرکت کنیم و نقطه آغاز این کار، واگذاری  باشگاه های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی است.

رئیس صدور کمیته مجوز حرفه‌ای با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌ها واگذاری ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی بود، اعلام کرد: با کنفدراسیون فوتبال آسیا مسائل را چک کرده‌ایم و مشکلی وجود ندارد و باید سراغ سایر اشکالات برویم و آنها را نیز حل کنیم.

زارعی ادامه داد: امیدوار هستیم هر ۲ باشگاه مجوز حرفه‌ای بگیرند و سایر مشکلات خود را حل کنند؛ اگر یکی از این ۲  باشگاه واگذار می‌شد از نظر AFC مشکل حل می‌شد، اما خوشبختانه سهام ۲ باشگاه به یک اندازه واگذار شد.

مدیر دپارتمان صدور مجوز حرفه‌ای با اشاره به اینکه امیدواریم این اتفاق سرعت حرکت ورزش و فوتبال ایران را بیشتر کند، گفت: از اعضای فدراسیون فوتبال تشکر می‌کنیم چرا که پیگیری بسیاری انجام دادند و وزارت ورزش هم همراه بود و در نهایت این اتفاق رخ داد. همچنین جای تشکر دارد که با همکاری وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی مشکلات ۲ باشگاه حل شد و  یک جلسه نیز با حضور شرکت توسعه و نوسازی اماکن ورزش و سازمان لیگ داشتیم و امیدواریم ورزشگاه آزادی نیز تکان اساسی به خود ببیند.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم نخستین سالگرد درگذشت صفارزاده
  • نبی: پرسپولیس در دهه 70 خصوصی بود
  • ای‌اف‌سی واگذاری استقلال و پرسپولیس را تأیید کرد
  • زارعی: واگذاری سرخابی‌ها از سوی AFC تایید شد
  • بازیان: امروز روز پیشرفت فوتبال ایران خواهد بود
  • پرسپولیس و استقلال به صورت رسمی به بخش خصوصی واگذار شد
  • وزیر ورزش: امروز در تاریخ ورزش بهترین است
  • پرسپولیس و استقلال رسماً به بخش خصوصی واگذار شدند
  • آغاز آیین واگذاری مالکیت سرخابی‌ها به بخش خصوصی
  • شاگردان نکونام میزبان یک استقلالی متفاوت (عکس)