Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@14:35:40 GMT

امام خمینی (ره)، اسلام ناب محمدی را احیا کردند

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۶۶۲۶۷

امام خمینی (ره)، اسلام ناب محمدی را احیا کردند

یک کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه گفت: حضرت امام خمینی(ره) بر ما حق حیات دارند چرا که به واسطه انقلاب اسلامی، اسلام ناب محمدی احیا شد.

«فریبرز کاظم زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: امام خمینی(ره) با انقلاب خود به اسلام ناب، تولدی جدید بخشید.

 

 


این کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه ابراز داشت: اسلام قبل از انقلاب تهی از محتوی و حقیقت دینی بود اما در اسلام بعد از انقلاب، اسلامیت ناب با ولی الله و نظام ولایت شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 


کاظم زاده افزود: یکی از کارکردهای اسلام و آثار لبیک به پیامبر اکرم(ص) در این خلاصه شد که اسلام و شریعت آمدند تا با دعوت خودشان به ما حیات انسانی و طیبه دهند که این امر در پرتو ایمان و عمل صالح به دست خواهد آمد.

 

 

این استاد دانشگاه ابراز داشت: امروز مهم ترین مطالبه امام از ما این است که اسلامیت نظام، تعبد و سرفرودآوردن به احکام الهی ولایت الله در جامعه نهادینه شود و باید گفت کفر به ولایت های غیر خدایی شرط ایمان است و باید از کفر به طاغوت شروع کرد تا به ایمان به خدا رسید.

 

 


کاظم زاده با بیان اینکه ما مدیون امام و منت‌کش انقلاب و اسلام هستیم، تصریح کرد: ما از قرآن آموختیم که شاکر خدا باشیم و در بین نعمت‌های خدا که به تعبیر قرآن از نظر کمی قابل‌شمارش نیست و از لحاظ کیفی به دو بخش ظاهری و باطنی تقسیم می‌شوند، در بین همه نعمت‌ها بالاتر از دین وجود ندارد.

 

 

 

وی با بیان اینکه نعمت العظمی خدا نعمت هدایت، بعثت و دین محسوب می‌شود، گفت: قدردانی زمانی صورت خواهد گرفت که تبعیت کامل و دفاع از اسلامیت انقلاب داشته باشیم چراکه حیات ما بر این امر نهاده شده است.  

 

 

 

وی با اظهار  اینکه همه انبیا الهی و مصلحان بزرگ این نگرانی را داشتند که آیا با نرم افزار بعثت، دین و آیین انقلاب آن‌ها دچار لغزش خواهد شد، ابراز داشت: این نگرانی درست بوده است چراکه مشخص شد بعد از فوت رهبران، انقلابها دچار لغزش شد و برخی از انحراف‌ها مانند دین یهود و مسیحیت به وجود آمد، حتی بعد از عیسی و موسی کتاب آن‌ها نیز تحریف و برخی تحریف‌ها در محتوای دین پدیدار شد مانند آنچه بر سر مسلمان‌ها بعد از رحلت بنیان‌گذار اسلام آمد که معتقدیم تحریف در بطن قرآن ایجاد نشد اما در تفسیر و محتوای قرآن به وجود آمد.

 

 


وی بیان کرد: حال سئوال اینجا است که چرا بعد از رحلت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، انقلاب از مسیر خود خارج نشد آنچه که امروز امام از ما مطالبه می‌کند توجه به ماندگاری انقلاب است و فرمودند دشمن همه همت و توان خود را به کار می بندد که مکتب امام را از بین ببرد.

 

 


کاظم زاده افزود: دشمنان به این نتیجه رسیدند که باید با تعامل بین مسلمان‌ها و فتنه‌گری و انتخاب هنرپیشه‌ها اسلام را از بطن مردم گرفت اما آن اسلامی که می‌گوید ولایت غیر خدا شرک است.

 

 


این استاد دانشگاه ابراز داشت: بعد از پیامبر نخستین گامی که دشمنان برداشتند این بود که راه اسلام را برای نفوذ خود بازکنند و بعد از پیامبر رهبری از جنس پیامبر اکرم(ص) راس کار نباشد چراکه زمانی حاکمیت دست ولایت الله نبود جهت‌گیری‌ها به‌سوی نور نیست اما دیدیم که بعد از امام یک آقایی سرکار آمد که شاگرد و دست‌پرورده و معتقد به تفکر امام بود.

 

 


وی بیان داشت: آقایی که بعد از امام  در راس کارآمدی تنها فردی بود که نگذاشت امام فراموش و مکتب وی به تحریف کشیده شود.

 

 

 

پایان پیام/641

منبع: شبستان

کلیدواژه: حیات سیاسی امام خمینی ره استاد دانشگاه کاظم زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۶۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست امضای تفاهمنامه همکاری نهاد کتابخانه های عمومی کشور با کمیته امداد امام خمینی (ره) فردا یکشنبه ۹ اردیبهشت در دفتر مرکزی کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

این تفاهمنامه با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی، راه اندازی مراکز مشاوره در کتابخانه های عمومی و اجرای طرح «راه زندگی» با حضور مهدی رمضانی دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور و رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

برنامه مورد اشاره فردا یکشنبه ۹ اردیبهشت از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در فتر مرکزی کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

کد خبر 6090181 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش
  • برگزاری مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم ترحیم
  • آیا می شناسیدش؟
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • سپاه از حریم ولایت و اسلام جانانه دفاع می‌کند
  • آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود
  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام