Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سازمان آموزش و پرورش استثنایی، شیوه نامه اجرایی و سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان را به استان‌ها ابلاغ کرد که بر اساس آن طرح سنجش از نیمه دوم تیر در کشور آغاز می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، شیوه نامه اجرایی و سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و دانش آموزان با نیاز‌های ویژه در سال 1399 را به استان‌ها ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اجرای این شیوه نامه، بر اساس بند 2 ماده 3 اساسنامه سازمان آموزش و پرورش استثنایی و مصوبه هیأت مدیران و زیر نظر شورای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی سنجش، برای تمام دانش‌آموزانی که در سال تحصیلی 1400-1399 وارد کلاس اول ابتدایی می‌شوند و همچنین جاماندگان سال قبل، از نیمه دوم تیر آغاز خواهد شد.
ستاد هماهنگی طرح سنجش در مراکز استان تشکیل و مواردی ازجمله؛ برنامه‌ریزی و نظارت بر حسن اجرای سنجش، تبلیغ و اطلاع‌رسانی، تأمین و آموزش نیروی انسانی، امکانات و تسهیلات، ایجاد هماهنگی لازم با ستاد ثبت‌نام استان، تبادل اطلاعات و سؤالات از طریق سامانه الکترونیکی tashkhisdata@mail.medu.ir، نظارت دقیق بر روند اجرای دقیق، فعالیت و تعطیلی به‌موقع پایگاه‌های سنجش، فراهم نمودن تسهیلات لازم جهت بازدید ستاد مرکزی، ارجاع نوآموزان تحت پوشش با مسؤولیت معاون توان‌بخشی و یا معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی و ... بر عهده ستاد‌های استانی است.
نحوه انتخاب و تشکیل گروه‌های نظارت بر ارزشیابی بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی توسط کارشناسان اداری هر منطقه تعیین می‌شود و بر این اساس از 6 تا 20 پایگاه یک ناظر، از 20 تا 30 پایگاه دو ناظر و از 31 پایگاه تا بالاتر توسط سه ناظر کار ارزیابی و نظارت انجام می‌شود.
همچنین کلیه معاینات پزشکی مطابق با شرایط ویژه بیماری کرونا و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در پایگاه‌های سنجش صورت می‌گیرد.
اصل شناسنامه دانش آموزان و والدین، کارت واکسیناسیون تکمیل‌شده، یک قطعه عکس 3 در 4 و پرداخت مبلغ 400 هزار ریال از جمله مدارک مورد نیاز سنجش دانش آموزان در این طرح است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شیوه نامه اجرایی آموزش و پرورش شیوه نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۶۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت شهید فرهی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ دکتر اکرم فرهادی در حاشیه مراسم کلنگ زنی پایگاه سلامت شهید فرهی گفت: هدف از ساخت پایگاه‌های سلامت، ارائه خدمات بهینه به مردم در یک فضای فیزیکی با استاندار‌های مطلوب وزارت بهداشت است.

وی افزود: با اجرایی شدن برنامه سلامت خانواده (نظام ارجاع با پزشکی خانواده) در شهر برازجان، تاکنون ۳۷ پایگاه سلامت راه‌اندازی شده است که تعدادی از این پایگاه‌ها در فضای مراکز خدمات جامع سلامت مستقر هستند.

فرهادی گفت: در حال حاضر در شهرستان دشتستان ۱۴ پروژه در حوزه بهداشت و درمان با اعتبار ۸۳۱ میلیارد ریال در حال ساخت است و ۳ پروژه بهداشتی، پانسیون پزشکان دالکی، پایگاه سلامت شهیدفرهی و پانسیون پزشکان رود فاریاب با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال عملیات اجرایی آنها آغازشده است.

وی افزود: سه طرح مرکز خدمات جامع سلامت کلمه، رود فاریاب و امیرالمؤمنین شهر برازجان با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد به‌زودی افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسند.

دیگر خبرها

  • آمادگی استان مازندران برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان
  • سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه دارد
  • سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت شهید فرهی
  • برپایی پایگاه سنجش و ارزیابی سلامت در بیمارستان علامه بهلول گنابادی