Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، ایبنا به نقل از فوربس نوشت: فناوری‌های نوآورانه هیچ چیز نیستند مگر آنکه صاحبان مشاغل بدانند چگونه می‌توانند آن‌ها را به کار گیرند تا به رضایت مشتریان و سودآوری منجر شود. در این میان کتاب‌هایی وجود دارد که به صاحبان کسب‌وکارها کمک می‌کند تا بدانند که چگونه از داده‌های بزرگ استفاده کنند و برای تجارتشان هوش مصنوعی مفید و فناوری صحیح بسازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رقابت در عصر هوش مصنوعی

هوش مصنوعی موضوعی محبوب است اما بسیاری از تاجران و مدیران کسب‌وکار اطلاعات زیادی از آن ندارند. استادان دانشگاه هاروارد، مارکو ایانسیتی و کریم لاخانی درباره نوعی از هوش مصنوعی ضعیف‌ شده نوشته‌اند. این همان چیزی است که آن‌ها یک سیستم کامپیوتری می‌نامند که می‌تواند به جای کارکنان تصمیم بگیرد و وضایفی که تا پیش از این توسط افراد انجام می‌شده است را انجام دهند. در حال حاضر هوش مصنوعی ضعیف، شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا در مقیاس عظیم هزینه‌های خود را کاهش دهند.

نویسندگان این کتاب می‌گویند؛ برای به کارگیری هوش مصنوعی در مرکز کسب‌وکاری نیاز به ایجاد یک کارخانه هوش مصنوعی دارید که شامل چهار بخش است؛ خط لوله داده، الگوریتم‌هایی برای خرد کردن داده‌ها، یک سکوی آزمایشی برای آزمایش الگوریتم‌ها و زیرساخت‌های فناوری برای اتصال داده‌ها و الگوریتم‌ها به کاربران داخلی و خارجی. از آنجایی که هوش مصنوعی و داده‌های بزرگ برای موفقیت کسب و کار بسیار مورد توجه قرار گرفته است، خواندن این کتاب ضروری است.

زنان نامرئی

داده‌ها به منزله سوخت هوش مصنوعی است. کارولین پرز در کتاب «زنان نامرئی» نشان می‌دهد که اگر نحوه تحلیل و جمع‌آوری داده‌ها مغرضانه باشد، عواقب ناشی از آن حتی می‌تواند کشنده باشد. وی در این اثر می‌نویسد که اپل چگونه هوش مصنوعی خود را راه‌اندازی کرد. این اثر اطلاعات عمومی زیادی را درباره مردان برجسته می‌کند. پرز می‌نویسد، با توجه به تسلط مردان به ویژه درمورد فناوری‌ها ممکن است اهداف زنان به خطر بیفتد.

فناوری یا انقراض

همواره کاربرد استارتاپ‌ها روشی محبوب برای به دست آوردن استعدادها یا فناوری‌های جدید هستند. اگر چه بسیاری از آن‌ها در ابتدای امر مفید به نظر می‌رسند اما وقتی با چیزی ادغام می‌شوند ارزش خود را از دست می‌دهند. پاول کواترشاساس  در این کتاب می‌گوید؛ فناوری برای کسب‌ و کار سنتی یا ویروس است یا ویتامین. این کتاب به تشریح دوازده گام می‌پردازد که شرکت‌های سنتی می‌توانند از آن‌ها برای دستیابی چگونگی جستجوی استارتاپ‌هایی که شرایط لازم را برای کاربرد دارند، استفاده کنند. همچینن چگونگی تعامل با آن‌ها، عقد قرار داد و سپس بهره‌گیری از آن‌ها در تجارت بزرگ‌تر  از دیگر موضوعاتی است که نویسنده در این اثر به آن پرداخته است.

نو آوری‌های جدید

الکساندر لازارو در کتاب «نوآوری‌های جدید» درباره شرکت‌هایی می‌نویسد که زندگیشان را با آنچه که او مرز می‌نامد آغاز کرده‌اند؛ یعنی بازارهایی مبتنی بر ثبات اقتصادی و اکوسیستم‌ها حمایتی. این موضوعات نه تنها برای بازارهای نوظهور بلکه برای مناطقی که در بازارهای اقتصادی توسعه‌یافته مانند ایالات متحده قرار دارند هم صدق می‌کند. این کتاب برای سرمایه‌گذاران، که می‌خواهند به دنبال موفقیتی فراتر از مدل Silicon Valley و شرکت‌های سنتی علاقمند به کسب و کار نوپا باشند مفید است.

کد خبر 515689 برچسب‌ها کتاب خارجی و نمایشگاه خارجی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: کتاب خارجی و نمایشگاه خارجی هوش مصنوعی شرکت ها داده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۶۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی توانست ویرایش ژنی را هدفمند کند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از نیویورک‌تایمز، محققان آمریکایی یک سیستم هوش مصنوعی مولد ساخته‌اند که می‌تواند به مکانیسم‌های میکروسکوپی زیستی نقشه راه بدهد تا دی ان ای انسان را ویرایش کند.

فناوری جدید این پژوهشگران که اهل برکلی آمریکا هستند مبتنی بر همان روش‌هایی است که چت‌جی‌پی‌تی را هدایت می‌کند و در واقع یک چت‌بات آنلاین است که از هوش مصنوعی برای تجزیه‌و‌تحلیلِ حجم وسیعی از داده‌ها مانند مقالات ویکی‌پدیا، کتاب‌ها و گزارش‌های چت برای تولید زبان استفاده می‌کند.

این فناوری که پروفلوئنت (Profluent) نام دارد، مقادیر عظیمی از داده‌های زیستی، از جمله مکانیسم‌های میکروسکوپیِ مورد استفاده دانشمندان برای ویرایش دی ان‌ای انسان را تجزیه و تحلیل می‌کند تا ویرایشگر‌های ژنی جدید ایجاد کنند.

این ویرایشگر‌های ژن، بر اساس روش‌های برنده جایزه نوبل عمل می‌کنند که مکانیسم‌های زیستی معروف به کریسپر (CRISPR) را شامل می‌شوند. فناوری مبتنی بر کریسپر در حال حاضر روش مطالعه و مبارزه دانشمندان با بیماری‌ها را تغییر می‌دهد و راهی برای تغییر ژن‌هایی ارائه می‌دهد که باعث بیماری‌های ارثی مانند کم‌خونی سلول داسی شکل و نابینایی می‌شوند.

پروفلوئنت از یکی از ویرایشگر‌های ژن تولید‌شده توسط هوش مصنوعی به نام اُپن کریسپر-۱ (OpenCRISPR-۱) برای ویرایش دی ان‌ای انسان استفاده کرده است.

فناوری هوش مصنوعی پروفلوئنت توسط یک شبکه عصبی هدایت می‌شود، یک سیستم ریاضی که مهارت‌ها را با تجزیه و تحلیل حجم وسیعی از داده‌ها یاد می‌گیرد. پروفلوئنت رفتار ویرایشگر‌های ژن کریسپر را که از طبیع استخراج شده‌اند تجزیه‌وتحلیل می‌کند و می‌آموزد که چگونه ویرایشگر‌های ژن کاملاً جدید ایجاد کند.

این پروژه بخشی از یک تلاش گسترده‌تر برای توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی است که می‌تواند مراقبت‌های پزشکی را بهبود بخشد. به عنوان مثال، دانشمندان دانشگاه واشنگتن از روش‌های چت‌بات‌هایی، چون چت‌جی‌پی‌تی و نرم‌افزار‌های ساخت عکس مانند  میدجرنی (Midjourney) برای ایجاد پروتئین‌های کاملاً جدید استفاده می‌کنند. این پروتئین‌ها مولکول‌هایی میکروسکوپی هستند که تمام زندگی انسان را هدایت می‌کنند و نقش مهمی در تسریع توسعه واکسن‌های جدید دارند.

انتهای پیام/

نازنین احسانی طباطبایی

دیگر خبرها

  • آمادگی هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی
  • معرفی مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • صنعت نشر هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی آماده می‌شود
  • هوش مصنوعی توانست ویرایش ژنی را هدفمند کند
  • دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»
  • فناوری در خدمت جنایت
  • نظم جهانی در آستانه فروپاشی است
  • کتاب‌های کارآفرینان که باید قبل از تأسیس استارت‌آپ بخوانند
  • «پوتین» با هوش مصنوعی بازیگر شد
  • دهقانی فیروزآبادی: «مرکز ملی هوش مصنوعی» به زودی تأسیس می‌شود