Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، طراحی سایت بر پایه نیاز و اهداف خاصی انجام می‏شود. به طور کلی هر فردی که در زمینه کاری خود، به تجارت الکترونیک نیاز داشته باشد، قطعا برای شروع هر نوع فعالیت اقتصادی به داشتن سایت نیز نیاز خواهد داشت. در واقع هر کسب‏و‏کاری هرچند کوچک نیز برای معرفی محصولات و خدمات خود نیاز به طراحی سایت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عبارتی یک سایت می تواند نقش یک بروشور تبلیغاتی را با امکاناتی بیشتر برای شما داشته باشد. سئو نیز در واقع بهینه‏سازی سایت برای موتورهای جستجو است. در سئوی سایت باید کلمات کلیدی سایت و خود نوشته به صورت هدفمند در آن قرار گیرند. برای اینکه طراحی وبسایت چه امکاناتی را شامل می شود و با سئوی سایت نیز بیشتر آشنا شوید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

ضرورت طراحی سایت

شما با داشتن یک سایت اینترنتی می‏توانید به راحتی محصولات خود را به بازدیدکنندگان خود معرفی کنید و توضیحات لازمه را درباره محصولات خود در اختیار آنان قرار دهید. داشتن یک سایت در کسب‏وکار، علاوه بر افزایش اعتبار شما، باعث افزایش مخاطبان بیشتر به سمت کسب‏و‏کار شما می‏شود. در حقیقت شما با داشتن یک سایت حرفه‏ای بـرای کسب‏و‏کار خود، این پیام را به مشتریان خود می‏دهیدکـه کسب‏و‏کار شما حرفه ای است و در کسب‏و‏کار خود به‏روز هستید. بسیاری از کسب و کارها بدون داشتن سایت، نمی توانند در میدان رقابت بمانند. . طراحی سایت باید با کیفیت بسیار مناسب و نوآوریهای خاص و گرافیک حرفه‏ای و به‏روز بودن، سئوسایت قوی، توانایی دیده شدن و رقابت در بازارهای بین المللی را دارا باشد.  به کمک وب سایت ها می توان بدون حد و مرز با مشتری ها ارتباط داشت و خدمات ارائه داد. اطلاع رسانی، تبلیغات، خرید و فروش محصولات، یافتن و ارتباط با مشتری، پشتیبانی از خدمات یا محصولات و بسیاری مسائل دیگر به کمک وب سایت، برای هر کسب و کار و فردی امکان پذیر است.

روش های طراحی سایت

وب سایت ها از لحاظ طراحی به دو دسته استاتیک و دینامیک تقسیم می‏شوند.

1- سایتهای استاتیک به گونه‏ای هستند که محتوای آن توسط برنامه نویس یا طراح سایت تهیه می شود و توسط مدیر سایت قابل تغییر نیستند. وب سایتهای استاتیک برای هر گونه تغییرات، نیازمند طراح سایت هستند. سایتهای استاتیک از لحاظ فنی به دو روش HTML و فلش طراحی می‏شوند. سایت های فلش معمولا از لحاظ بصری از سایتهای HTML زیباتر هستند، اما دو ایراد بزرگ دارند. یکی پر حجم بودن سایت است که باعث دیر لود شدن سایت می‏شود و دیگری اینکه موتورهای جستجو، محتویات فلش را نمی توانند بخوانند، از این لحاظ این سایتها برای کسب رتبه های بالاتر نمی توانند رقابت کنند.

2- سایتهای دینامیک برخلاف سایتهای استاتیک در بسیاری از بخشها قابل تغییر می‏باشند و مدیر سایت بدون داشتن دانش عمیق برنامه نویسی، می‏تواند سایت را مدیریت کند، یا اینکه تغییرات دلخواه را اعمال کند، محتوا به سایت بیافزاید یا صفحات جدید بسازد. سایتهای دینامیک یا پویا از لحاظ فنی به صورت کلی به دو دسته وب سایتهای فلش دینامیک و وب سایتهای مبتنی بر برنامه نویسی تقسیم می‏شوند.

طراحی سایت شامل چه امکاناتی می‏شود؟

امکان ایجاد و مدیریت صفحات سایت مدیریت فایلها ایجاد و مدیریت منوها و زیرمنوها مدیریت اعضا و ثبت نام امکان پشتیبانی از زبانهای مختلف تنظیمات پیشرفته امنیتی فعالسازی سایت چندزبانه جستجوگر داخلی سایت مدیریت اسکریپتها پشتیبانی از ماژولهای حرفه‏ای و مناسب مدیریت گروهها و کاربران و دسترسی‏ها امکان بازیابی اطلاعات نسخه چاپی صفحات آمار بازدیدکنندگان از سایت نقشه سايت ايجاد و مدیریت فرمهای موجود در سایت

مراحل راه‏اندازی یک سایت

برای راه‏اندازی سایت باید سه مرحله کلی طی شود. در مرحله اول باید نام یا دامنه ای برای سایت ثبت شود. دامنه سایت بهتر است متناسب با نوع خدمات سایت انتخاب شود. مرحله دوم طراحی سایت است که توسط طراح یا برنامه نویس انجام می‏گیرد. مرحله سوم، پس از آنکه طراحی سایت انجام شد. برای آنکه در بستر وب و در دسترس کاربران قرار گیرد، نیاز به  یک وب سرور دارد، که در اصطلاح به این مرحله هاستینگ نیز گفته می شود. در نهایت ارتباط بین دامنه و هاست از طریق این سرور انجام می‏گیرد و از طریق اینترنت برای کاربران قابل مشاهده خواهد بود.

طراحی سایت باید چه ویژگیهایی داشته باشد؟

1- قالبهای سایت باید کاملا اختصاصی و متناسب با نیاز شما باشد. طراحی اختصاصی یک قالب خاص می‏تواند تفاوتهای بی‏نظیری بین سایت شما و سایتهای رقیب رقم بزند.

2- موردپسند بودن برای کاربران از ویژگیهای دیگر طراحی وبسایت می‏باشد. در صورتی که قصد جذب مشتری از طریق سایت را دارید باید بازدیدکنندگان که مشتریان بالقوه شما هستند، از حضور در سایت شما حس خوبی داشته باشند.

3- از ویژگیهای دیگر طراحی سایت، سازگاری آن با تمام مرورگرها، انواع تبلتها و تلفنهای همراه می‏باشد.

4- از ویژگیهای دیگر طراحی وبسایت حرفه ای سازگاری می‏باشد.

5- امنیت بالای سایت از ویژگیهای دیگر طراحی سایت است. هک شدن سایت یکی از مشکلاتی است که به وفور رخ می‏دهد و نگرانیهای فراوانی را به وجود می‏آورد.

6- دارا بودن سئو سایت قوی از دیگر ویژگیهای طراحی وبسایت است. بررسی دقیق المانهای کدنویسی موثر در سئو سایت و بهینه سازی کدنویسی مطابق با استانداردهای وب در طراحی سایت مهم می‏باشد.

چطور یک سایت ارزشمند داشته باشیم؟

طراحی سایت به تنهایی کاری از پیش نمی برد و شما یا کسب و کارتان را در مرکز توجهات قرار نمی دهد. آنچه که پس از ساختن سایت مهم است و سایتی را با ارزش می کند، بهینه بودن و محتوای ارزشمندی است که درون سایت قرار می گیرد. فرقی نمی کند که سایت از چه نوعی باشد، در نهایت شما باید با تعداد زیادی از رقبا که در حیطه کاری شما فعالیت دارند، رقابت کنید. اینجاست که اهمیت بهینه سازی و محتوای ارزشمند مشخص می‏شود. هر بار که کاربری کلمه یا جمله ای را در کادر جستجوی مرورگرش وارد می‏کند، نتایج زیادی پیش رویش لیست می‏شوند، که معمولا در صفحات متعدد و در هر صفحه ده مورد لیست می شوند.

 چطور موتورهای جستجو تصمیم می گیرند که کدام سایت در صفحه اول نمایش داده شود؟

هر موتور جستجو الگوریتمهای بسیاری برای رتبه بندی سایتها دارد. گوگل برای خواندن سایتها و طبقه بندی آنها، الگوریتمها و معیارهایی دارد و به کمک رباتها و روشهای مختلف، صفحات یک سایت را می‏خواند و با توجه به محتوای موجود تصمیم می‏گیرد که چه رتبه ای به سایت بدهد. سئو، رفتار موتورهای جستجو را، مطالعه و محتوای وب سایت ها را بر اساس آن بهینه سازی می کند. مواردی مثل محتوای ارزشمند و غیر کپی، کلمات کلیدی متناسب، تصاویر بهینه شده، سرعت بارگزاری سایت، واکنش گرا یا ریسپانسیو بودن سایت، تعداد بازدیدکنندگان، میزان رضایت کاربران و مواردی از این دست، موجب می شوند که سایت شما ارزش پیدا کند و در نتایج بهتر ظاهر شود. در واقع موضوع SEO، سازگار کردن ‌سایت شما با فهم کاربران و منطق موتورهای جستجو است. انجام سئو سایت و بهینه سازی سایت، به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا موضوع و اهمیت هر صفحه و میزان کیفیت آن را بهتر متوجه شوند.

چطور سایت را برای موتورهای جستجو بهینه کنیم؟

بحث سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو، خیلی گسترده می‏باشد. منظور از یک سایت بهینه، یعنی کاربران با کمترین زحمتی به محتوای مورد نیازشان برسند. سئو به مجموعه تکنیکهایی گفته می‏شود که به سایتها کمک می کند تا برای استفاده کاربران به بهترین شکل در آیند. معمولا برای بهینه کردن سایت به دو روش عمل می‏شود، که به آنها سئوی داخلی  و سئوی خارجی گفته می شود. سئوی داخلی به تکنیک هایی که بر روی قالب، کدهای HTML و محتوای سایت انجام می شود و به مواردی مانند ریسپانسیو بودن سایت، سرعت سایت، بهینه سازی کدهای HTML، متاتگها، کلمات کلیدی و مهمتر از همه محتوای ارزشمند گفته می‏شود و سئوی خارجی نیز به بهینه سازیهایی که خارج از سایت صورت می گیرند و مواردی مانند لینک سازی و اشتراک گذاری محتوای سایت، اطلاق می‏گردد. متخصصین سئو با توجه به الگوریتمهای گوگل و آنالیز مستمر داده ها، استراتژی های متفاوتی برای بهینه سازی، اتخاذ می کنند.

نکات مهم در تولید محتوا

 1- کلمات کلیدی باید حداقل در سه محل از محتوا شامل تگ عنوان و تگ سرتیتر و اولین پاراگراف محتوا قرار بگیرند. استفاده کردن از کلمات کلیدی در این سه محل باعث می‏شود که کاربر یا مخاطب راحتتر و سریعتر با استفاده از موتور جستجوگر بتواند موضوع محتوای مدنظرش را بیابد و استفاده کند. اگر کلمات کلیدی در ابتدای سر تیترها و عنوانها قرار گیرند خیلی بهتر است زیرا موتور جستجوگر برای کلماتی که در ابتدا قرار گرفته اند ارزش بیشتری قائل بوده و در نتیجه کاربر خیلی راحتتر و با سرعت بیشتری می‏تواند مطلب موردنظرش را بیاید.

2- ساده نویسی از جمله عوامل بسیار مهم در نوشتن محتوا است، زیرا پیچیده نویسی و استفاده از تکلف در محتوا خلاف آنچه که شاید تصور شود موجب بیان کیفیت کار و بازده مناسب نمی شود، بلکه باعث می شود علاقه کاربر و یا مشترک نسبت به مطالعه متن مورد نظر از بین برود و آن متن دیگر جذابیتی برایش ندارد. برای نوشتن یک محتوای کاربردی و ارزشمند، باید حوزه کاری مخاطب را بسنجید، مطالب دسته اولی را گردآوری کرده و با بیانی ساده و قابل درک ارائه دهید.

3- برای ایجاد محتوای خوب باید اطلاعات خوب داشته باشید.. قلم خوب و متن روان و ارائه اطلاعات به روز، بخشی از فاکتورهای موثر در محتوای خوب است که معمولا مورد غفلت نویسندگان قرار می‏گیرد. سعی کنید از نوشتن محتوای کپی شده خودداری کنید.

4- برای نوشتن محتوا باید به این فکر کرد که مشتری برای دریافت جواب خود در اینترنت، چه سوالی را‌ می‌پرسد و با چه عباراتی به دنبال رسیدن به پاسخ خود‌ می‌باشد. در این شرایط است که ‌می‌توان با مطرح کردن یک سوال خوب و بعد ارائه یک پاسخ مناسب، شخص را به وبسایت موردنظر هدایت و در وی ایجاد حس کنجکاوی نمود تا به باقی مقالات سایت نیز نگاهی بیندازد.

هزینه طراحی سایت چطور تعیین می شود؟

1- ثبت دامنه های مختلف هر کدام قیمت خاص خود را دارد، همواره می توان آنرا استعلام کرد.

2- فضای میزبانی یا هاست با توجه به پهنای باند و مقدار فضایی که دارد، متفاوت است. هر چه پهنای باند و مقدار فضا بیشتر باشد، هزینه ها بالاتر می روند.

3- طراحی سایت شامل، طراحی قالب سایت یا طراحی گرافیکی آن می شود و بسته به کیفیت و گستردگی آیتم ها متغیر است. سایت هایی که از CMS  اختصاصی و قالب ویژه بهره می برند، پر هزینه تر از سایت هایی هستند که، از CMS های عمومی مثل وردپرس، استفاده می کنند. برای ساخت یک سایت وردپرسی، می توان از قالب های آماده استفاده کرد که، گرافیکی و بهینه سازی شده اند.

4- افزودن محتوای سایت که این مرحله از کار معمولا، پس از راه اندازی سایت و توسط نویسنده ها یا مدیریت سایت انجام می‏شود. برای افزودن محتوا به سایتهای دینامیک، نیاز به دانش برنامه نویسی نیست و هر کسی دانش استفاده از کامپیوتر را داشته باشد، با کمی آموزش می تواند، این کار را انجام دهد. اما بحث تخصصی تولید محتوا است که بسیار مهم است. برای این منظور لازم است از متخصصین تولید محتوا کمک گرفت.

5- امنیت و پشتیبانی سایتها که معمولا نیاز به یک متخصص برای پشتیبانی است. کسی که بتواند امنیت آنرا تعیین کند و همچنین در صورت بروز مشکل، بتواند در کوتاهترین زمان آنرا تشخیص دهد و برطرف کند. شرکت های متعدد وجود دارند که این کار را انجام می دهند و تعرفه هایشان مشخص است.

6- بهینه سازی سایت که بسیار مهم است و با توجه به میزان کاری که قرار است، صورت گیرد هزینه این کار متفاوت است. استخدام یک متخصص سئو، برای سایت هایی که می خواهند در سطح عالی به رقابت بپردازند، لازم به نظر می رسد.

امروزه نیاز هر کسب‏و‏کاری، داشتن برنامه‏ریزی مناسب،  تبلیغات هدفمند، بازار فروش خوب و توانایی رقابت با رقبا است. اهدافی که طراحی سایت دنبال می‏کند، برآورده کردن نیازهای صاحبان کسب‏و‏کار می‏باشدایران سایت از شرکتهای در زمینه طراحی سایت می‏باشد که تجربه بالایی در این زمینه دارد. این شرکت در زمینه سئوی سایت نیز فعالیت تخصصی دارد. مشاوران ایران سایت در حوزه سئو، آنالیز مناسبی از وضعیت سئوی سایت شما ارائه کرده و اطلاعات سودمند و مفیدی را در اختیارتان قرار می‏دهند. اگر تصمیم دارید برای کسب‏وکار خود اقدام به طراحی سایت و یا طراحی فروشگاه آنلاین کنید، پیشنهاد ما به شما استفاده از خدمات ایران سایت می‏باشد. اطلاعات تماس این شرکت در سایت www.iransite.com موجود می باشد.

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نبض بازار تجارت الکترونیک بهینه سازی سایت موتورهای جستجو محتوای ارزشمند طراحی وبسایت بهینه سازی کلمات کلیدی گفته می شود طراحی سایت سئوی سایت کسب و کار سایت شما سایت نیز حرفه ای وب سایت سایت ها یک سایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۶۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودروی سفارشی محمدرضاشاه پهلوی هم برقی شد! /عکس

امیرمسعود عابدین: طراحی G کلاس برقی که توسط مرسدس، G580 نامیده شده، تا حد زیادی شبیه به نسخه بنزینی است. احتمالاً بسیاری از مردم انتظار این را داشتند که جی کلاس برقی یک مدل انقلابی از نظر طراحی باشد؛ اما تغییرات انقلابی برای یک خودروی اصیل مثل جی کلاس، بسیار سخت و دشوار است.

به گزارش خبرآنلاین، خودروهای برقی معمولاً به دلیل برخورداری از برد مسافتی بیشتر، از مزایای آیرودینامیکی بسیاری برخوردارند؛ اما نسخه برقی جی کلاس تقریباً تنها خودرویی است که با یک طراحی جعبه‌ای و مکعبی و به دور از اصول آیرودینامیکی خاص، در این سگمنت حضور دارد.

البته این خودرو کاملاً از ترفندهای آیرودینامیکی برای افزایش کارایی به‌دور نیست؛ کاپوت خودرو کمی بلندتر شده و اکنون ورودی‌های هوا روی قوس چرخ‌های عقب وجود دارد. علاوه‌بر این، روکش‌های مختلفی روی ستون‌های A و اسپویلر سقف وجود دارد. با پرداخت هزینه اضافی، می‌توانید پنل مشکی را برای جلوپنجره انتخاب کنید.

فضای داخلی نیز به‌شدت از کلاس G معمولی تبعیت می‌کند، به‌طوری که نمی‌توان سریعاً تفاوتی را بین آنها تشخیص داد. صفحه‌نمایش‌های ۱۲.۳ اینچی و دستگیره سمت سرنشین شاگرد همچنان وجود دارند. مرسدس‌بنز عملکرد «کاپوت شفاف» را برای این خودرو هم ارائه می‌کند که توسط دوربین ۳۶۰ درجه ممکن شده است. این قابلیت به رانندگان، یک دید جدید از طریق کاپوت را می‌دهد.

در فضای داخلی، تزئینات فیبر کربنی و دوخت آبی نیز وجود دارد. تولید صدای مصنوعی و مشابه پیشرانه‌های احتراقی در این مدل هم دیده می‌شود.

مرسدس G580 با فناوری، EQ تغییرات عمده‌ای را در زیر پوسته بسیار آشنای خود پنهان می‌کند. چهار موتور برقی برای تولید ۵۷۹ اسب بخار قدرت و ۱۱۶۴ نیوتون متر گشتاور با یکدیگر همکاری می‌کنند. شتاب صفر تا صد این مدل، ۴.۶ ثانیه اعلام شده که چهار دهم ثانیه کندتر از نسخه بنزینی G63 است.

مرسدس ادعا می‌کند که حداکثر عمق حرکت ۳۳.۵ اینچ بوده که ۵.۹ اینچ بیشتر از G550 و G63 است. G کلاس الکتریکی می‌تواند از شیب‌های جانبی تا ۳۵ درجه بالا برود و ۹.۸ اینچ فاصله از زمین بین محورها را ارائه دهد.

ویژگی "G-Turn" یا همان چرخش دورانی در این مدل وجود دارد. عملکرد G-Steering برای کاهش چشمگیر دایره چرخش در این مدل عرضه شده است.

G580 با فناوری EQ، دارای یک سیستم تعلیق مستقل در جلو و یک محور عقب محکم همراه با محافظ زیر بدنه است که از کربن و سایر مواد مستحکم برای محافظت از باتری عظیم ۱۱۶ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند. برد این خودرو پس از هر بار شارژ هنوز اعلام نشده است. طبق اطلاعات ارائه شده، باتری این خودرو می‌تواند تا ۲۰۰ کیلووات شارژ شود. با اتصال DC، حدود ۳۲ دقیقه طول می‌کشد تا از ۱۰ به ۸۰ درصد برسد.

مرسدس قیمت G کلاس الکتریکی را اعلام نکرده است، اما احتمالاً نسبت به مدل‌های بنزینی ارزش بیشتری خواهد داشت.

شایان ذکر است شرکت مرسدس‌بنز به پیشنهاد محمدرضا شاه پهلوی، شاسی‌بلند کلاس جی را برای ارتش شاهنشاهی ایران طراحی کرد؛ اما به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ این محصول هیچ‌گاه به ارتش ایران نرسید و به خودروی اصلی ترابری سبک ناتو تبدیل شد

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.

۵۴۳۲۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899063

دیگر خبرها

  • بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس
  • چگونه بهترین شرکت طراحی سایت را انتخاب کنیم؟
  • رونمایی نخستین «موتور ۶ سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت
  • خودروی سفارشی محمدرضاشاه پهلوی هم برقی شد! /عکس
  • خدمات سئو سایت
  • اتوکلاو پسماندهای پزشکی به صورت مرتب در حال انجام است/ بالاترین استاندارهای جهانی را داریم
  • امروز بهترین روز ورزش ایران است/ ۵ درصد استقلال و پرسپولیس برای پیشکسوتان
  • انتخاب بهترین شرکت ساخت ویلا
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳