Web Analytics Made Easy - Statcounter

چاووش‌اوغلو اعلام کرد: خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای شرق لیبی هرگز نمی‌تواند در جنگ کنونی لیبی پیروز شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه امروز (چهارشنبه) در جریان حضور در یک برنامه تلویزیونی در یکی از شبکه‌های این کشور تاکید کرد: ترکیه به حمایت خود از دولت قانونی در لیبی ادامه خواهد داد و خدمات نظامی مشورتی را به دولت وفاق ملی ارائه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چاووش‌اوغلو همچنین اشاره کرد، فائز السراج، نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی فردا برای بررسی راه حل سیاسی در این کشور به ترکیه سفر می‌کند.

او در اشاره به روسیه گفت، ترکیه برای منافع کشورهای دیگر دست به همان اندازه که آنها به منافع ترکیه احترام می‌گذارند،‌ احترام قائل است.

چاووش‌اوغلو درباره اوضاع شرق مدیترانه نیز گفت، هرگونه توافقنامه‌ای درباره شرق مدیترانه که ترکیه طرفی در آن نباشد، باطل است.

وی درباره رابطه کشورش با روسیه تاکید کرد: به رغم اختلاف در دیدگاه‌ها درباره بسیاری از مسائل منطقه‌ای و جهانی ترکیه تمایل به حل مشکلات پیچیده از طریق مذاکره دارد.

وزیر خارجه ترکیه ادامه داد: ما با روسیه در مسائل عدیده‌ای نظیر بحران سوریه، اوضاع کنونی لیبی، مساله کریمه و موضع گیری در قبال اوکراین اختلاف داریم اما مذاکره با مسکو به منظور حل این مشکلات ادامه دارند.

وی در رابطه با کشته شدن جورج فلوید در آمریکا تاکید کرد: قتل یک انسان بدین نحو توسط پلیس در هر جایی که باشد قابل قبول نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مولود چاووش اوغلو بحران لیبی چاووش اوغلو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۶۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه واشنگتن‌پست به نقل از یک مقام ارشد دولت ترکیه اعلام کرد که ترکیه به متحدان خود در ناتو گفته است که آنکارا از نامزدی «مارک روته» نخست وزیر هلند برای تصدی دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند.

این مقام ارشد دولت ترکیه که نخواست نامش فاش شود دراین‌باره افزود که آنکارا امروز دوشنبه این موضوع را به اطلاع دیپلمات های متحدان خود در ناتو رسانده است.

این تصمیم دولت ترکیه سه روز پس از سفر روته به ترکیه اتخاذ شد که هدف از سفرش جلب حمایت رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه بود.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل کنونی ناتو و نخست وزیر سابق نروژ که از سال ۲۰۱۴ بالاترین مقام غیرنظامی ناتو را بر عهده داشت، به پایان دوره خود نزدیک می شود. پس از عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، مأموریت او چندین بار تمدید شده است، زیرا ناتو به دنبال حفظ یک دست ثابت در راس آن بود.

کد خبر 6092320

دیگر خبرها

  • گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • ستاره اینتر احترام میلانی‌ها را نگه می‌دارد
  • چهارشنبه اوج فعالیت سامانه بارشی درکرمانشاه/دمای هوا کاهش می‌یابد
  • معاون استاندار قم بر افزایش مبادلات تجاری با روسیه تاکید کرد
  • ادامه ناپایداری‌های جوی تا فردا در خراسان جنوبی
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • نبردی که تکلیف پیروز جنگ در شرق اوکراین را مشخص می‌کند/ چاسیویار؛ شهری که کلید دونباس را به کرملین تقدیم می‌کند +نقشه و تصاویر
  • علی‌اف: فعالیت مرکز نظارت مشترک روسیه و ترکیه به پایان رسید