Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محمد حسینی گفت: فرهنگ مقاومت انقلاب اسلامی در منطقه در کشورهایی چون لبنان، سوریه، عراق، یمن، آمریکای لاتین ایجاد شد و امروز فرهنگ مقاومت به حیات خلوت آمریکا رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدمحمد حسینی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به سالروز ارتحال بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) گفت: انقلاب اسلامی در شرایطی تحقق پیدا کرد که اندیشمندان و صاحب نظران چنین امری را باور نمی کردند و این مهم  موجب شگفتی آنان شده بود؛ چرا که در آن دوره همواره دو ابر قدرت غرب و شرق آمریکا و اتحادیه جماهیر شوروی، کشورهای مختلف دنیا را تحت سطله خود داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با بیان اینکه خارج از چهارچوب یاد شده قیام، کودتا و پیروزی وجود نداشت و هر اقدامی که صورت می گرفت با حمایت دو قدرت غرب و شرق بود، عنوان کرد: در چنین شرایطی انقلاب اسلامی و نهضت امام راحل توانست بدون اتکار به دو قدرت غرب و شرق و در مقابل آنها پیروز شود و الگوی جدیدی را ارائه داد که با اتکا به حرکت گسترده مردمی نه یک حرکت مسلحانه توانست تغییراتی را ایجاد کند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران الگویی برای سایر کشورها شد تا آنها نیز مقابل سلاطین، پادشاهن و حاکمان ظالم خود بیاستند و تحولاتی را ایجاد کنند؛ بنابراین شاهد هستیم که انقلاب اسلامی ایران چه آثاری در سطح منطقه و جهان داشت و امروز نیز این تحولات کاملا مشخص است.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: دلیل مخالفت با انقلاب اسلامی ایران این بود که اگر این الگو به جهان ارائه می شد بر سایر ملت ها و جهان تأثیر گذار بود و در برخی نقاط شاهد بودیم که به منظور سرکوب کردن مردم به خشونت متوسل شدند، مانند کاری که صدام در عراق نسبت به شهید محمد باقر صدر انجام داد و یا در کشورهای دیگر که نگذاشتند حرکت انقلاب اسلامی در سال های اول ظهور داشته باشد.

حسینی افزود: در سال های بعد شاهد بودیم که به تدریج فرهنگ مقاومت در منطقه در کشورهایی چون لبنان، سوریه، عراق، یمن، آمریکای لاتین ایجاد شد و امروز فرهنگ مقاومت به حیات خلوت آمریکا رسیده است.

دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی تصریح کرد: زمانی که اتحادیه جماهیر شوروی به افغانستان حمله کرد، مردم افغانستان مقاومت و ایستادگی کردند و در نهایت اتحادیه جماهیر شوروی مجبور به عقب نشینی شد و بسیاری دیگر از اتفاقاتی که در دنیا رخ داده است ناشی از انقلاب اسلامی، اندیشه و افکار امام راحل بوده است.

این کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: امام بر این باور بودند که ما باید فرهنگ انقلاب اسلامی را به دنیا صادر کنیم و این فرهنگ حمایت از مظلوم و ظلم ستیزی می تواند بسیار موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه برخی پس از ارتحال امام خمینی(ره) سخنان و مواضع ایشان را تحریف می کنند، عنوان کرد: این افراد دچار استحاله شدند، تغییر رویه داده اند و چه بسا از ابتدا نیز باور و اعتقادی نداشتند؛ اما خود را در شمار یاران و دوستداران امام راحل جلوه می دادند.

حسینی ادامه داد: تحریف کنندگان سخنان و مواضع امام وقتی می خواهند برخی کارها را در حوزه های مختلف سیاست داخلی، خارجی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی انجام دهند و می بینند که افکار و اندیشه امام(ره) مانع آنان است به گونه ای که نمی توانند به اهداف خود برسند؛ بنابراین به تحریف اندیشه های امام راحل متوسل می شوند و اندیشه های امام را به گونه ای بیان می کنند که مطابق با گرایش آنان باشد.

دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با اشاره به مطلب فوق تأکید کرد: وظیفه همه دلسوزان است که در این زمینه بلافاصله وارد شوند و مواضع و سخنان امام خمینی(ره) را برای مردم تبیین کنند و امام راحل نیز نگران این مسئله بوند و فرمودند که کسانی که نسبت هایی به من می دهند، قابل قبول نیست مگر آنکه به صورت مکتوب و سند باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی ابراز کرد: پس از ارتحال امام خمینی(ره) هر از چند گاهی شاهد هستیم که سخنان و مواضع ایشان توسط برخی شخصیت های معروف تحریف می شود و این مسئله کاملا با اندیشه های امام(ره) مغایر بوده است.

وی با اشاره به اینکه در همین راستا مقام معظم رهبری در سخنرانی 14 خرداد سال گذشته خود به مسئله تحریف سخنان امام راحل اشاره فرمودند و هشدار دادند که مردم مراقبت کنند، خاطر نشان کرد: رسانه ها و تمام افرادی که تریبون دارند باید موارد را رصد کنند و نگذارند برخی سو استفاده کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی امام خمینی ره فرهنگ مقاومت اسلامی ایران امام راحل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۶۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش‌های اخیر در دانشگاه‌های جهان نتیجه عملیات وعده صادق

حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب‌الله غفوری امام جمعه کرمانشاه با اشاره به عملیات وعده صادق که منجر به شکستن هیمنه استکبار و قدرت‌های جهانی شد، گفت : این عملیات قدرت ایران و نیرو‌های مسلح کشور را نشان داد.

وی افزود: آنچه امروز در دانشگاه‌های آمریکا شکل می‌گیرد حاصل این عملیات است و این بیداری در نهایت به نابودی صهیونیست‌ها منجر خواهد شد.

وی از سفر اخیر رئیس جمهور به کشور‌های پاکستان و سریلانکا یاد کرد و آن را مکمل عملیات وعده صادق دانست و گفت: در شرایطی که دولت آمریکا اخیرا تلاش کرده بود با اعمال تحریم‌های جدید علیه برخی افراد، کشور‌ها را برای همکاری با ایران تهدید کند سفر رئیس‌جمهور این جو را شکست و مزایای امنیتی، اقتصادی و اجتماعی فراوانی به همراه داشت.

امام جمعه کرمانشاه از دستاورد‌های امنیتی این سفر یاد کرد که باعث می‌شود گروهی که تحت مدیریت موصاد و آمریکا قصد ناامنی در مرز‌های دو کشور را دارند، ناکام بمانند.

وی با بیان اینکه این سفر در حوزه اقتصادی و اجتماعی نیز دستاورد‌های فراوانی داشته است، از پروژه‌های بزرگی یاد کرد که از این پس نیز ادامه خواهد داشت.

وی ضمن تبریک روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای از اینکه فرهنگ پهلوانی از دیرباز جزء فرهنگ کشور بوده یاد کرد و افزود: از دیرباز مردم ایران این فرهنگ را بین خود حفظ کرده و هوای فقرا و ضعفا را داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه از نقش کارگران در جهاد اقتصادی کشور یاد کرد که در قالب کار گروهی با کارفرمایان نه تنها نیاز جامعه و کشور را تولید می‌کنند، بلکه صادرات را رونق می‌دهند.

وی با گرامیداشت هفته معلم و سالروز شهادت آیت‌الله مطهری، تربیت نسل انقلابی، نسل شهدا، نسل علما و دانشمندان که امروز ما را در عرصه بین‌الملل در رتبه‌های اول دنیا قرار دادند را حاصل تلاش معلمان امروز و معلمان بازنشسته دانست که باید قدردان آنها باشیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ملت ایران در برابر تحریف خلیج‌ فارس کوتاه نخواهد آمد
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است
  • جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست
  • مسئولان به بازخورد انجام وظایف خود در انتخابات توجه کنند
  • رسانه‌های جبهه مقاومت روز به روز قدرت بیشتری می‌گیرند
  • قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است
  • جنبش‌های اخیر در دانشگاه‌های جهان نتیجه عملیات وعده صادق
  • تجلی اقتدار نظامی ایران در عملیات موشکی علیه رژیم صهیونیستی
  • وضعیت امروز دانشگاه‌های آمریکا دستاورد عملیات «وعده صادق» است