Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@12:08:15 GMT

ماهیت و محور اصلی مجموعه گنجعلی‌خان

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۶۶۹۱۴

ماهیت و محور اصلی مجموعه گنجعلی‌خان

به گزارش افکارنیوز،

مجموعه مقالات همایش «کنکاشی در آثار و احوال معماران ایران‌زمین»، آثار استاد سلطان محمد معمار یزدی، در کتابی با نام گنج سلطان به کوشش مهدی مکی‌نژاد توسط مؤسسه تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری (متن)، منتشر شد.

اخبار فرهنگ و هنر -در مقدمۀ کتاب آمده است: ماهیت و محور اصلی مجموعه گنجعلی‌خان ، تجاری و اقتصادی بوده و به این دلیل که کرمان در مسیر جاده تجارت با هند و چین قرار داشته، این مجموعه مورد حمایت کامل گنجعلی‌خان، حاکم کرمان، بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه در مجموعه گنجعلی‌خان خودنمایی می‌کند، امضای طراح و معمار آن است. تاکنون در هیچ بنایی این تعداد امضا با این مضمون دیده نشده و از این نظر نحوه و نوع جایگزینی امضاها، منحصربه‌فرد است و در نوع خود جای بحث از منظر اعتبار و عیار معمار دارد.

فرهنگستان هنر به‌منظور شناخت معماران ایران‌زمین، در قالب برنامه‌ای علمی و پژوهشی، در سال ۱۳۹۷ همایشی یک‌روزه در تهران برگزار کرد. حاصل این همایش، یک نمایشگاه و چندین سخنرانی بود که مجموعه مقالات ارائه‌شده در این همایش، در قالب کتابی با عنوان گنج سلطان به چاپ رسیده است.

کتاب گنج سلطان را مؤسسه تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری (متن) فرهنگستان هنر به صورت رنگی، در شمارگان هزار نسخه و در ۲۶۲ صفحه و با بهای ۸۰ هزار تومان، منتشر کرده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مجموعه گنجعلی خان فرهنگستان هنر فرهنگستان هنر مجموعه گنجعلی خان گنجعلی خان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۶۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش دوستدار سلامت خانوده در دانشگاه علوم پزشکی قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، همایش علمی دانشگاه دوستدار سلامت خانواده در محور‌های حکمرانی خانواده محور، حکمرانی سلامت خانواده محور، دانشگاه دوستدار خانواده برگزار شد.

در این همایش هفت نفر از پژوهشگران حوزه خانواده در موضوعاتی چون «اهمیت خانواده در بهره وری سازمانی»، «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت»، «الگو‌ها و مدل‌های سطح حکمرانی سلامت خانواده»، «استاندارد‌های سلامت خانواده و رشد و تعالی خانواده»، «سلامت معنوی و خود مراقبتی در خانواده» و «تسهیلات، امنیت شغلی و زندگی و ازدواج در خانواده» صحبت کردند.

دیگر خبرها

  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • ماهیت برنامه‌های سلامت محور از جنس برنامه‌های فرهنگسازی است
  • انتصاب اعضای کارگروه همایش «حکیم طوس»
  • حمید سهیلی سرباز سینما بود/ راش‌هایی که اسناد تاریخی مهمی هستند
  • برگزاری همایش دوستدار سلامت خانوده در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست/ آثار سهیلی اسناد تاریخی معتبری است
  • حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از قم به همایش سراسری بچه‌های مسجد
  • «امروزِ دیروز» به آرتیبشن رسید/ پرسش از نقاشی یا عکاسی؟