Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@08:43:43 GMT

کرونا در برزیل/ فوتی های جدید: بیش از 1000 نفر

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۶۷۸۸۹

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، شبکه خبری فرانس ۲۴ در مطلبی با عنوان «آمار جانباختگان کرونایی در برزیل بیش از ۳۰ هزار نفر است» نوشت: روز سه‌شنبه تعداد جانباختگان ناشی از کووید-۱۹ در برزیل از ۳۰ هزار نفر فراتر رفت و این نشان می‌دهد ویروس کرونا در این کشور آمریکای جنوبی همچنان پیشتاز است.

ارقام منتشر شده از سوی وزارت بهداشت این کشور، از ثبت رکورد تازه مرگ و میر یک هزار و ۲۶۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته خبر داده ضمن آنکه ظرف ۲۴ ساعت، ۲۸ هزار و ۹۳۶ نفر مبتلا به کرونا هم شناسایی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این آمار در حالی منتشر می‌شود که برخی از کشورها مانند برزیل علی رغم هشدارهای سازمان جهانی بهداشت و اپیدمیولوژیست‌ها نسبت به رفع محدودیت‌های قرنطینه‌ای، اقدام به بازگشایی مشاغل کرده‌اند.

تعداد کل موارد تایید شده مبتلا به کووید-۱۹ در برزیل اکنون ۵۵۵ هزار و ۳۸۳ نفر است که به این ترتیب این کشور آمریکای لاتین را به دومین کشور پس از ایالات متحده از نقطه نظر ابتلا به کرونا تبدیل کرده است.

تا روز سه شنبه تعداد جانباختگان ناشی از کرونا در برزیل ۳۱ هزار و ۱۹۹ نفر عنوان شده که بدین ترتیب پس از آمریکا، انگلیس و ایتالیا رتبه چهارم مرگ و میر را در اختیار این کشور قرار داده است.

کارشناسان تخمین می‌زنند با توجه به آزمایشات نسبتا کمی که در سراسر این کشور پهناور ۲۱۰ میلیون نفری انجام شده، تعداد واقعی مبتلایان تا ۱۵ برابر بیش از آمارهای رسمی باشد.

همچنین در پی اخبار نگران کننده‌ای که روز سه شنبه از ایالت سائو پائولو بزرگترین شهر برزیل منتشر شد، ثبت رکورد بالاترین آمار روزانه مرگ و میر و ابتلا در این ایالت همزمان شده است با بازگشایی مراکز خرید و ادارات.
در حال حاضر سائوپائولو نزدیک به ۱۲۰ هزار مورد مبتلا و نزدیک به ۸ هزار مورد مرگ را ثبت کرده است.

«رافائل گالیز» متخصص بیماری‌های عفونی دانشگاه فدرال ریودوژانیرو به خبرگزاری فرانسه گفت: در شرایط کنونی، عادی‌سازی شرایط و برداشتن محدودیت‌ها همچون ریختن بنزین بر روی آتش است.

دفتر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت نیز روز سه‌شنبه نسبت به بازگشایی مشاغل در این کشور هشدار داد و افزود رفع محدودیت‌های قرنطینه‌ای، خطر اوج گیری کرونا را افزایش می‌دهد.

وزارت بهداشت برزیل نیز در توضیح آمار موارد ابتلا و مرگ و میر توضیح داد: به دلیل وسعت کشور و تنوع جغرافیایی، راهی برای تعیین اوج بیماری وجود ندارد.

از سوی دیگر، بحران سلامت در برزیل همزمان شده است با بحران سیاسی؛ بحرانی که ژائیر بولسونارو رییس جمهوری راستگرای این کشور در درگیری آشکار با مقامات محلی به دلیل اصرارشان برای ادامه وضعیت قرنطینه، به آن دامن زده است.

بولسونارو که به ترامپ برزیل معروف است و به لیل نحوه عملکردش در مقابله با کرونا، با انتقادات گسترده‌ای از سوی مردم و مقامات سیاسی و بهداشتی کشورش روبرو است پیش از این در واکنش به این انتقادات گفته بود: مرگ یک روزی پایان زندگی همه است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: روز سه شنبه مرگ و میر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۷۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی به داد حیوانات در تصادفات جاده‌ای رسید

در برزیل، جایی که هر ثانیه حدود ۱۶ حیوان وحشی در اثر تصادفات جاده‌ای تلف می‌شوند، یک دانشجوی علوم کامپیوتر راه‌حلی مبتکرانه ارائه کرده است: استفاده از هوش مصنوعی برای هشدار به رانندگان در مورد حضور حیوانات. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،  در برزیل، کشوری پهناور در آمریکای جنوبی با تنوع زیستی بالا، شبکه گسترده جاده‌ای این کشور، تهدیدی جدی برای گونه‌های مختلف حیوانی است که مجبورند در مجاورت فزاینده با انسان‌ها زندگی کنند.

براساس گزارش مرکز بوم‌شناسی جاده‌ای برزیل (CBEE)، سالانه حدود 475 میلیون جانور مهره‌دار، عمدتاً گونه‌های کوچکتر مانند کاپیبارا، آرمادیلو و صاریغ در اثر تصادفات جاده‌ای تلف می‌شوند.

"گابریل سوتو فرنته" دانشجوی علوم کامپیوتر با مشاهده این کشتار وحشتناک دست به کار شد. این دانشجوی 25 ساله ابتدا پنج‌گونه با جثه متوسط و بزرگ که به احتمال زیاد قربانی تصادفات رانندگی می‌شوند را شناسایی کرد: پوما، مورچه‌خوار غول‌پیکر، تاپیر، گرگ یالدار و جگواروندی (نوعی گربه وحشی).

سوتو که در حال گذراندن مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه سائوپائولو (USP) است، یک پایگاه داده با هزاران تصویر از این حیوانات ایجاد کرد و یک مدل هوش مصنوعی را برای شناسایی آنها به صورت لحظه‌ای ایجاد کرد.

چین 4500 شرکت "هوش مصنوعی" دارد

طبق نتایج تلاش‌های وی که به تازگی در مجله Scientific Reports منتشر شده است، آزمایش‌های متعدد انجام شد و با موفقیت همراه بود. سوتو برای اجرایی‌شدن این پروژه می‌گوید دانشمندان به "حمایت شرکت‌های مدیریت جاده‌ها" نیاز دارند، از جمله دسترسی به دوربین‌های ترافیکی و برخی برنامه‌های ناوبری که هشدار لحظه‌ای را به رانندگان منتقل کند.

این امید وجود دارد که این فناوری با کاهش برخورد با حیات وحش، جان انسان‌ها را نیز نجات دهد.

به گفته باجر، تابلوهای هشدار به رانندگان برای مراقبت از عبور حیوانات تأثیر کمی دارند و به طور متوسط تنها منجر به کاهش سه درصدی سرعت می‌شوند.

همچنین پل‌ها و تونل‌های عبور حیوانات برای انتقال ایمن آنها از یک طرف جاده به طرف دیگر و حصارهایی برای نگه داشتن آنها وجود دارد اما به گفته باجر، همه این موارد برای مقابله با ابعاد مشکل کافی نیستند.

وی در سال 2014 به همراه سایر متخصصان بوم‌شناسی، برنامه‌ای به نام Urubu راه‌اندازی کرد که هزاران کاربر اطلاعاتی را به آن وارد کردند و امکان شناسایی نقاط داغ تصادفات جاده‌ای را فراهم آورد.

این پروژه به ایجاد آگاهی عمومی کمک کرد و حتی الهام‌بخش لایحه‌ای در مورد عبور و مرور ایمن حیوانات شد که در انتظار رأی گیری در کنگره است. کمبود بودجه باعث تعطیلی این برنامه در سال گذشته شد، اما باجر قصد راه‌اندازی مجدد آن را دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اردوی یک هفته‌ای والیبال ایران در برزیل و ژاپن
  • هرمزگان کار نگهداری ۱۰۰۰ کیلومتر نوار ساحلی توزیع برق را برعهده دارد
  • توزیع ۱۰۰۰ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • صحرایی خبر داد: ۱۰۰۰ هنرستان در کشور ساخته می‌شود
  • هوش مصنوعی به داد حیوانات در تصادفات جاده‌ای رسید
  • جوان‌ترین بازیکن تیم ملی: قرقیزستان با برزیل فرقی ندارد
  • برای ما قرقیزستان با برزیل فرقی ندارد/ فقط به قهرمانی فکر می‌کنیم