Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، امیر نوروزی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و سیاست‌های کلی نظام در سال‌های اخیر مبنی بر افزایش جمعیت و فرزندآوری گفت: امروزه برای درمان ناباروری (بسته به علت نازایی در زوجین) از تکنیک‌های نوین و متنوعی با صرف هزینه‌های بسیار زیاد، استفاده می‌شود که سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح با هدف حمایت از زوج های نابارور در نیروهای مسلح و افزایش رضایتمندی جامعه هدف، این روش‌های جدید را در تعهدات اخیر خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به دستورالعمل ضوابط خدمات نازایی که از ابتدای خردادماه سال جاری اجرایی شده است، اظهارکرد: هزینه خدمات کمک باروری برای همه بیمه شدگان اناث متأهل کمتر از ۴۵ سال(به جز همسران کارکنان وظیفه و نامادری) برای ۲ فرزند، تحت پوشش سازمان قرار گرفته است و فرانشیز این خدمات در تمامی این موارد صفر است.

مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح با اعلام اینکه این تعهد در هیچ یک از سازمان‌های بیمه پایه انجام نمی‌شود، گفت: طبق تعهد جدید سازمان، روش میکرواینجکشن یا تزریق اسپرم داخل تخمک (ICSI) دو بار در هر سال، لقاح خارج از رحم (IVF) دو بار در هر سال، انتقال جنین به داخل رحم دو بار در سال، تلقیح درون رحمی(IUI) سه بار در هر سال، و انتقال جنین یا تخمک به داخل لوله رحم(ZIFT) یک بار در طول عمر، تحت پوشش بیمه‌ای سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح قرار می‌گیرد.

به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع،نوروزی خاطرنشان کرد: علاوه بر تعهد تمامی داروهای مورد نیاز جهت درمان نازایی، تمامی هزینه‌های تشخیصی– درمانی مرتبط موجود در پرونده مانند سونوگرافی، آزمایشات، هیستروسکوپی، لاپاروسکوپی، سی تی اسکن و هیستروسالپنگوگرافی، برای کلیه بیمه‌شدگان برابر ضوابط و مقرارت جاری سازمان، قابل محاسبه و پرداخت است.

ناباروری از منظر پزشکی اختلالی پیچیده است که روند درمانی یک زوج نابارور از بررسی اولیه آغاز و تا اتمام اقدامات تشخیصی و پاراکلینکی ادامه می یابد. این روند نیاز به مراجعات مکرر و افزایش هزینه‌های درمانی دارد و پرداخت این هزینه‌ها برای زوجین غیرممکن یا به‌سختی امکان پذیر است. از طرفی در صورت عدم درمان و حصول نتیجه می تواند به یک معضل تبدیل شود و نهاد مستحکم خانواده را تحت تاثیر قرار دهد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: امیر نوروزی درمانی نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۸۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند

ایسنا/خوزستان مدیر کل بیمه سلامت خوزستان گفت: افراد کم‌توان تحت پوشش بیمه سلامت علاوه بر پوشش بیمه‌ای ۵۹ خدمت توانبخشی می‌توانند متناسب با نوع بیماری خود از خدمات صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج نیز بهره‌مند شوند.

محمدرضا رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: افراد کم‌توان یا توان‌خواهان می‌توانند از پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی متناسب با نوع اختلال عملکردی و یا بیماری خود بهره‌مند شوند که برای بهره‌مندی از این خدمات بیمه سلامت می‌توانند اقدام کنند.

 به گزارش ایسنا، وی افزود: مسیر استفاده از این خدمات بیمه سلامت، پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی متناسب با نوع اختلال عملکردی است که در این راستا سازمان بهزیستی توانخواهان تحت پوشش خود را براساس شش گروه اختلال عملکردی به سازمان بیمه سلامت ایران معرفی می‌کند.

رضایی ادامه داد: این شش گروه اختلال عملکردی شامل اختلالات کم‌توانی ذهنی، جسمی- حرکتی، روانی، بینایی، شنوایی، صوت و گفتار هستند.

وی افزود: پس از معرفی افراد کم‌توان دارای یک یا چند نوع از اختلالات عملکردی از سوی سازمان بهزیستی، این افراد می توانند از ۵۹ کد خدمت توانبخشی در حیطه‌های مختلف شامل کاردرمانی، گفتاردرمانی، بینایی سنجی، شنوایی شناسی، ارتوپدی فنی (اعضای مصنوعی) و فیزیوتراپی با پوشش ۷۰ درصدی سازمان بیمه سلامت ایران در کلیه مراکز طرف قرارداد با مالکیت‌های مختلف دولتی، عمومی غیردولتی، خیریه و خصوصی بهره‌مند شوند. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت
  • نشان‌دار شدن ۱۳۹۱ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد
  • داروخانه‌های تیران بیمه تکمیلی معلمان را پوشش نمی‌دهد
  • هزینه ۱۳ میلیارد ریالی درمان بیمه شدگان کرمانشاهی طی سال گذشته
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای‌عالی بیمه
  • نشان‌دار شدن بیش از ۲ هزار زوج نابارور در استان کرمانشاه
  • آدرس غلط سازمان غذا و دارو با طرح شائبه لوکس بودن داروی هموفیلی‌ها
  • آدرس غلط سازمان غذا و دارو با طرح شائبه لوکس بودن داروی هموفیلی ها