Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

دکتر سیروس عسگری، استاد و دانشمند ایرانی زندانی در آمریکا، صیح امروز چهارشنبه پس از نزدیک به سه سال (از تیرماه ۱۳۹۶) به کشورمان بازگشت.

اخبار سیاسی- دقایقی پس از ورود این شهروند ایرانی به وطن، علی باقری معاون امور بین الملل و حقوق بشر قوه قضائیه ضمن خوش‌آمدگویی با وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باقری هنگام استقبال از دکتر عسگری در فرودگاه امام خمینی (ره)، اظهار کرد: رژیم آمریکا باید خسارت ناشی از سه سال اسارت بدون دلیل یک استاد و اندیشمند ایرانی در زندان‌های آمریکا را بپردازد.

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان افزود: دانش‌پژوهی استاد دانشگاه جرم بزرگی در بیدادگاه‌های آمریکا است که سه سال اسارت را به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: اگر تاکنون ملت‌های عراق و افغانستان و فلسطین تاوان وحشی‌گری‌های توسعه‌طلبانه رژیم آمریکا را می‌دادند، اما امروز با فرمان رئیس جمهور آمریکا برای حمله سگ‌های شرور کاخ سفید به ملت آمریکا، واقعیت شیطانی رژیم آمریکا برای همگان رخ نموده است.

باقری تأکید کرد: حوادث چند روز اخیر نشان داد ملت آمریکا بیش از ملت‌های دیگر در آرزوی رهایی از سلطه حاکمان دیکتاتور رژیم آمریکا است.

معاون امور بین الملل و حقوق بشر قوه قضائیه یادآور شد: کاری که پلیس نژادپرست آمریکا انجام داد کار غیرعادی در آمریکا نبود، چرا که رژیم آمریکا سال‌ها است پای خود را روی گلوی ملت‌های آزاده جهان قرار داده تا از آنها باج‌خواهی کند.

گفتنی است روز گذشته سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه گفته بود: دکتر عسگری با تلاش‌های دیپلماتیک و همت دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن و نمایندگی دائم ایران در نیویورک، از اتهامات واهی تبرئه و آزاد شد.

وی همچنین تاکید کرد که گمانه‌زنی‌ها درباره تبادل عسگری با فردی دیگر صحت ندارد و آزادی وی بر اساس تبرئه از اتهامات بی اساس بوده است.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: دانشمند ایرانی رژیم آمریکا وزارت امور خارجه حقوق بشر زندان ستاد حقوق بشر واشنگتن سیروس عسگری رژیم آمریکا سه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۸۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراضات دانشجویی؛ واقعیت آمریکا بدون روتوش

کارشناس مسائل آمریکا با تاکید بر این‌که این تحولات و اصل داستان اعتراضات دانشجویی، واقعیت آمریکا بدون روتوش را نشان می‌دهد،‌ گفت البته اعتراضات بر سیاست حمایت آمریکا از صهیونیست‌ها تاثیری ندارد، اگرچه بایدن گاهی اوقات حرف‌های دو پهلو می‌زند اما در عمل تغییری در سیاست‌های او رخ نمی‌دهد. 

اعتراضات دانشجویی در آمریکا با برپایی کمپ‌های چادری در دانشگاه کلمبیا آغاز شد و در مدت کوتاهی به دانشگاه‌های سراسر آمریکا رسید  و نهایتا منجر به تعلیق گسترده و دستگیری صدها دانشجو در نیویورک، تگزاس و کالیفرنیا شد.

آمریکا متحد نزدیک رژیم صهیونیستی است و در پی این اتفاقات «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که آنچه در دانشگاه ‌های آمریکا اتفاق می‌افتد وحشتناک است. 

نتانیاهو که ارتش رژیم صهیونیستی با دستور او طی ۶ ماه گذشته بیش از ۳۴ هزار نفر از مردم غزه را به شهادت رسانده، دانشجویان آمریکایی را «اوباش یهود ستیز» خواند و مدعی شد آن‌ها دانشگاه‌های برتر این کشور را «تصرف کرده‌اند و خواستار نابودی اسرائیل هستند».

چادرهای دانشجویان در دانشگاه کلمبیا

اعتراضات دانشجویی ضدجنگ در غزه، یادآور جنبش‌های مخالف جنگ ویتنام

«فؤاد ایزدی» کارشناس مسائل آمریکا در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیل خود از اعتراضات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا در پی حمایت از فلسطین اظهار کرد: همان‌طور که یکی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا گفته بیش از ۲۰۰ دانشگاه شاهد تظاهرات بوده و حتی در دانشگاه کلمبیا، رئییس دانشگاه اعتراضات را سرکوب نکرده و پس از این که پلیس و نیروهای امنیتی و نظامی وارد عمل شده‌اند، صدها نفر دستگیر و یا اخراج شده‌اند. در حال حاضر نیز یکی از درخواست‌های معترضین این است کسانی که اخراج شده‌اند بتوانند به دانشگاه برگردند.

وی افزود: این حرکت گسترده دانشجویان و جمعیت طرفدار آرمان فلسطین ناشی از این است که آن‌ها به منابع خبری جدیدی دست یافته‌اند که واقعیت‌ها را متوجه شده‌اند، به همین دلیل بایدن روز گذشته قانونی را تصویب کرد که برنامه تیک تاک ۹ ماه فرصت دارد تا یک خریدار آمریکایی پیدا کند و اگر مالکیت آن به آمریکا نرسد، این برنامه توسط شرکت‌های آمریکایی ممنوع خواهد شد و راه دور زدنی هم وجود ندارد، در واقع در آمریکا ممنوع کردن یک برنامه کاربردی بسیار راحت است. 

این استاد دانشگاه همچنین بیان کرد: به‌رغم این‌که مدام صحبت از جریان آزاد اطلاعات و بیان می‌زنند اما کوچک‌ترین خطری احساس کنند قاطعا برخورد می‌کنند، همان‌طور که می بینید تظاهرات دانشجویان خشونت‌آمیز نیست و تنها شعار می‌دهند اما پلیس آمریکا به شدت برخورد می‌کند. این حرکت اجتماعی ما را به تحولات دهه ۶۰ میلادی در آمریکا می‌اندازد که دانشجویان به صورت گسترده به جنگ ویتنام اعتراض داشتند. 

ایزدی با بیان این‌که در آمریکا جنبش‌های دانشجویی در میان افکار عمومی اهمیت زیادی دارد،‌ گفت: این‌ افراد حرف‌هایی را می‌گویند که ۴۵ سال است جمهوری اسلامی ایران بر آن‌ها تاکید دارد.

بازداشت دانشجویان توسط پلیس آمریکا

بایدن صهیونیست‌تر از نتانیاهو

این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به این‌که اعتراضات دانشجویان واقعیت آمریکا بدون روتوش را نشان می‌دهد، اظهار داشت: در نظر داشته باشیم بایدن اگر از نتانیاهو بیش‌تر صهیونیست نباشد، کمتر نیست و این اتفاقات بر روری سیاست حمایت آمریکا از صهیونیست‌ها تاثیری ندارد، گرچه رئیس‌جمهور آمریکا گاهی اوقات حرف‌های دو پهلو می‌زند اما در عمل تغییری در سیاست‌های بایدن رخ نمی‌دهد. 

با افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه،‌ نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، نسبت به این اعتراضات واکنش تندی نشان داده و طرفداران فلسطینی در دانشگاه‌های آمریکا را یهود ستیز دانسته است.

ایزدی همچنین درباره واکنش نتانیاهو به اعتراضات دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها سال‌هاست میلیون‌ها دلار برای ذهنیت آمریکایی‌ها درباره اسرائیل هزینه می‌کنند و اکنون می‌بینند این چارچوبی که ایجاد کرده‌اند درحال شکسته شدن است و کمتر شهری در آمریکاست که در آن تظاهرات نباشد، به همین دلیل نگران هستند. 

این استاد دانشگاه با تاکید بر این که بقا صهیونیست‌ها در گرو حمایت آمریکایی‌هاست، گفت: اگر حمایت آمریکا کم شود که طبیعتا در دولت بایدن این‌گونه نیست اما همین کم‌شدن و کاهش حمایت اهمیت دارد و صهیونیست‌ها را نابود می‌کند؛ به نظرم دلیل واکنش و نگرانی نتانیاهو نیز همین است. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعتراضات دانشجویی؛ واقعیت آمریکا بدون روتوش
  • باقری: انتظار حل موضوع فلسطین حین اشغالگری واقع‌بینانه نیست
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • شاهنشاه آریامهر حقوق دهخدا را قطع کرد / بازجویی هایی که به مرگ رئیس دانشگاه تهران منتهی شد / سرگذشت غم انگیز سیاستمدار میانه‌رو و ادیب دانشمند
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • ایران ادعاهای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری را قویاً رد کرد
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • کنعانی ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی را محکوم کرد
  • کنعانی: آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند
  • مقام حماس از اسارت ۳۰ ژنرال و افسر بلندپایه اسرائیلی در نزد این جنبش خبر داد