Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@06:33:15 GMT

واکنش روسیه به خشونت پلیس آمریکا نسبت به خبرنگاران

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۶۸۶۶۷

واکنش روسیه به خشونت پلیس آمریکا نسبت به خبرنگاران

سفارت روسیه در آمریکا ضمن محکوم کردن خشونت پلیس آمریکا در استفاده از گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک‌آور علیه خبرنگارانی که اعتراضات را پوشش می‌دادند، این اقدامات را غیرقابل قبول خواند.

به گزارش مشرق، سفارتخانه روسیه در آمریکا روز گذشته (سه شنبه) در صفحه فیس‌بوک خود، اقدامات خشونت‌آمیز نیروهای امنیتی پلیس آمریکا علیه خبرنگارانی که وقایع مربوط به اعترضات ضدنژادپرستی آمریکا را پوشش می‌دهند، محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: بازتاب سخنان رهبر انقلاب در سالروز ارتحال امام خمینی در رسانه روسی

بنا به گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، سفارت روسیه در بیانیه خود ضمن محکوم کردن اعمال خشونت علیه خبرنگاران در آمریکا اعلام کرد: «استفاده نیروهای امنیتی آمریکا از تجهیزات خاص-گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک‌آور- علیه اصحاب رسانه را غیرقابل قبول می‌دانیم».

در ادامه این بیانیه به طور خاص به خبرنگار خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» اشاره شده و آمده است: «مأموران پلیس چندین بار نیکل روسل خبرنگار اسپوتنیک در واشنگتن دی سی راهدف گلوله قرار داده‌اند».

«میندیا گاواشلی» مدیرمسئول اسپونیک اوایل روز گذشته به شبکه «روسیه ۲۴» گفت که نیکل روسل تهیه کننده اسپوتنیک در هنگام پوشش خبری اعتراضات مقابل کاخ سفید هدف نیروهای امنیتی قرار گرفته و زخمی شده است.

گاواشلی در خصوص خبرنگار خود گفت: «او کارت خبرنگاری داشته و مدام به پلیس اعلام کرده که چه کسی است. علیرغم آنکه نیروهای پلیس به خبرنگار بودن وی پی بردند، شروع به کتک زدن وی با باتون کردند و زمانی که شروع به فرار کرد، با سلاح‌های غیرمرگبار شروع به تیراندازی به وی کردند، در نتیجه دچار جراحت شد ».

در پی قتل هفته گذشته «جورج فلوید» شهروند ۴۶ ساله سیاهپوست آمریکایی به دست افسر پلیس «مینیاپولیس» ایالت «مینه‌سوتا» آمریکا، موجی از اعتراضات از این شهر آغاز شد و به دیگر شهرهای سراسر آمریکا و حتی کشورهای دیگر نیز گسترش یافت.

از زمان آغاز اعتراضات، نیروهای پلیس آمریکا با حمایت «دونالد ترامپ»‌ رئیس‌جمهور آمریکا علیه معترضان و حتی خبرنگاران از خشونت استفاده کرده‌اند و در یکی از جدیدترین خبرها، انجمن اخبار دیجیتال رادیو و تلویزیون اعلام کرد که بیش از ۶۰ خبرنگار در حین پوشش وقایع اعتراضات آمریکا در سراسر این کشور مورد حمله قرار گرفتند و بازداشت شدند.

حمله به خبرنگاران در روزهای گذشته در حدی بود که کمیته محافظت از خبرنگاران روز یکشنبه هفته جاری با صدور بیانیه‌ای از مقام‌های شهرهای سراسر آمریکا خواست تا به نیروهای امنیتی دستور دهند که خبرنگاران را هدف قرار ندهند و تضمین کنند که آنها بتوانند در صحت و امنیت کامل و بدون ترس از زخمی شدن یا هدف گرفته شدن، وقایع اعتراضات را پوشش دهند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم پلیس آمریکا دونالد ترامپ واشنگتن اسپوتنیک روسیه سفارت روسیه جورج فلوید ترامپ کاخ سفید گاز اشک آور مشرق مینه سوتا آمریکا اعتراضات آمریکا اعتراضات مردمی نیروهای امنیتی پلیس آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۸۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری به دولت این کشور توصیه کرد در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر بازنگری کند.

به گزارش اعتمادآنلاین، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری را قویا رد و محکوم کرد.

کنعانی تصریح کرد: نهاد‌های آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهاد‌های ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف سازند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: به دولت آمریکا توصیه می‌کنیم به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشور‌ها و ملت‌ها، به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری نموده و مسئولانه رفتار کنند.

دیگر خبرها

  • اعتراضات ضد اسرائیلی در سراسر آمریکا ادامه دارد
  • دادستان جورجیا: دانشجویان را سرکوب کنید
  • حمایت دادستان جورجیا از سرکوب دانشجویان حامی فلسطین
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه  
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد  
  • واکنش ایران به اعتراضات دانشجویان آمریکا در حمایت از فلسطین
  • اعتراضات دانشجویی به جنگ علیه غزه از آمریکا به اروپا کشیده شد
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین | اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است