Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیج دانشجویى شهرستان دزفول در نامه اى خطاب به ستاد مبارزه با کروناى اين شهرستان، خواستار اعمال محدودیت هاى شدیدترى براى کنترل کرونا و پیشگیرى از افزایش آمار مبتلایان به این ویروس شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزارى دانشجو، بسیج دانشجویى شهرستان دزفول در نامه اى خطاب به ستاد مبارزه با کرونا در این شهرستان نوشت: در شهرستان دزفول حدود ۶۰ نفر از کادر درمان کرونا گرفته اند، وضعیت دزفول قرمز اعلام شده و روزانه حدود ۹۰ نفر کرونا میگیرند و چندین نفر هم از دست میروند، دکتر حریرچی اعلام می‌کند که وضعیت دزفول قرمز است و کسی به دزفول سفر نکند، ولی با این حال ما شاهد آن هستیم که به جای تلاش برای مقابله با این مشکل ها، برخورد‌های عجیب دیگری صورت میگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این نامه آمده است:
چند ماهی است که جهان و به تبع آن کشور عزیزمان درگیر ویروس منحوس (کووید ۱۹) می‌باشد که باعث از دست رفتن چند هزار نفر از هموطنان عزیزمان و وارد آمدن هزینه‌هایی سنگین به کشور شده است که البته در سایه عنایت، ولی عصر (عج) و تدابیر رهبر معظم انقلاب و مدیریت وزارت بهداشت و همچنین جانفشانی خیره کننده قهرمانان جان برکف سلامت و درک مردم ایران درحال عبور از این پیچ تاریخی هستیم ان شالله.

اما متاسفانه امروز حال خوزستان و شهرهایش اصلا خوب نیست... مدیریت ضعیف و تصمیمات غلط برخی از مدیران استانی و شهرستانی باعث بوجود آمدن وضعیتی خطرناک در برخی شهرستان‌ها و بخصوص دزفول شده است... لذا بسیج دانشجویی برخود واجب می‌داند در این وضعیت با دلسوزی و رعایت انصاف به انتقاد و تذکر در خصوص عملکرد مسئولین و بخصوص مسئولین شهرستانی پرداخته و پیشنهاد‌هایی را هم مطرح کند...

طبق گزارش‌های ستاد ملی کرونا روند صعودی تعداد مبتلایان در استان خوزستان و بطور خاص در شهر‌های اهواز و دزفول نگران کننده است و از اوایل خرداد تعداد مبتلایان در استان به بیش از ۵۰۰ نفر در روز رسیده است و در تاریخ ۹ خرداد شاهد عدد ۷۴۰ نفر بوده ایم.

در شهرستان دزفول حدود ۶۰ نفر از کادر درمان کرونا گرفته اند، وضعیت دزفول قرمز اعلام شده و روزانه حدود ۹۰ نفر کرونا میگیرند و چندین نفر هم از دست میروند، دکتر حریرچی اعلام می‌کند که وضعیت دزفول قرمز است و کسی به دزفول سفر نکند، ولی با این حال ما شاهد آن هستیم که به جای تلاش برای مقابله با این مشکل ها، برخورد‌های عجیب دیگری صورت میگیرد...

بجای ایجاد انگیزه برای پرسنل اورژانس دزفول که اهرم‌های اجرایی مقابله با این ویروس هستند و در معرض خطر هستند حقوق ۴ ماه آن‌ها را پرداخت نمی‌کنند و در مقابل اعتراض آنها، اقدام به اخراج حدود ۳۵ نفر از آن‌ها می‌کنند و حتی مسئولین ذی ربط از پاسخگویی به رسانه‌ها هم امتناع میکند... حقوق پرستاران زحمت کش را به موقع پرداخت نمیکنند و شاهد آن هستیم که نسبت به حجم مشکلات و نگرانی‌های بوجود آمده، محدودیت خاصی اعمال نمی‌شود... در این میان البته باید تشکر کرد از ستاد اجرایی فرمان امام (ره) که با کمک‌های خوداز جمله ارسال آزمایشگاه‌های سیار به دزفول، در کنار مردم بوده است.

البته در این بین نقد‌ها بشدت متوجه استاندار محترم خوزستان و اقای بن عباس، فرماندار محترم شهرستان دزفول نیز می‌باشد که وظیفه دارند تدابیری اتخاذ کنند تا هم معیشت مردم صدمه کمتری ببیند و هم آمار مبتلایان کاهش یابد و تحت تاثیر خستگی و کسالت و اهمال برخی مسئولین دولت تدبیر و امید قرار نگرفته و جهادی و انقلابی و دلسوزانه وارد میدان عمل شوند و همه پتانسیل‌های شهرستان را در راستای گذر از این شرایط بسیج کنند...

در این راستا بسیج دانشجویی چند پیشنهاد را مطرح میکند و خواستار پیگیری و انجام آن‌ها توسط ستاد مبارزه با کرونا در شهرستان دزفول می‌باشد و تا احقاق این مطالبه‌ها پیگیر خواهد بود.
۱_جدیت و فشار بیشتر برای انجام پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در شهر.
۲_تعیین مجازات‌های مادی مشخص برای افرادی که محدودیت‌ها و فاصله گذاری‌ها را رعایت نمی‌کنند.   ۳_ایجاد دلگرمی بیشتر در میان کادر درمان شهرستان و پرداخت حقوق به موقع و در نظر گرفتن پاداش برای آنها.
۴_با توجه به ظرفیت عظیم دزفول در نیروی انسانی و جوانان پا به کار، با فراهم کردن بستر، تولید وسایل بهداشتی مورد نیاز در شهرستان افزایش یابد.
۵_اعمال محدودیت‌های شدید در رفت و آمد‌های بی مورد و بستن مکان‌های شلوغ و همچنین محدودیت شدید در ورود و خروج از شهرستان.
۶_انجام تست تب سنجی و ایجاد تونل‌های ضد عفونی در ورودی شهرستان و تمام فروشگاه‌های بزرگ و مهم.   ۷_جلوگیری از تردد و ورود افراد بدون ماسک و دستکش به مکان‌های عمومی.   ۸_پلمپ فروشگاه‌ها و نانوایی‌هایی که از دستورالعمل‌های بهداشتی تبعیت نمی‌کنند.
۹_ تعطیلی مساجد و زیارتگاه‌ها و ادارات.

دزفول با توجه به پتانسیل‌های فراوان قادر است تمام این مشکلات را با کمک خود مردم هم حل کند و تنها نیاز به مدیریتی صحیح برای به میدان آوردن تمام نیرو وجود دارد.
بسیج دانشجویی تا انجام این مطالبات، دلسوزانه لحظه به لحظه پیگیر و در کنار مردم خواهد بود ان شالله.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ویروس کرونا مقابله با کرونا ستاد مبارزه با کرونا شهرستان دزفول محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۸۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل

ایسنا/مازندران رییس اتحادیه صنف قصابان شهرستان بابل در جلسه آموزشی مبارزه با تب کریمه کنگو اظهار کرد: با جلوگیری از قاچاق گوشت در شهرستان، پیشگیری‌های لازم جهت بروز بیماری‌های واگیر بین دام و انسان به شرایط مطلوبی رسیده است.

دکتر کوروش نظری مسئول نظارت دامپزشکی شهرستان بابل نیز با بیان اینکه با شروع فصل گرما، شیوع تب کریمه کنگو بیشتر می‌شود، افزود: علائم این بیماری تشابه عجیبی به آنفلوآنزا دارد.

وی خاطرنشان کرد: ویروس از طریق کنه قهوه‌ای رنگ وارد بدن دام می‌شود و معمولا افراد مبتلا به تب کریمه کنگو دچار خونریزی‌های زیرپوستی شده و در برخی موارد نیز به مرگ منجر خواهد شد.

نظری با اشاره به اینکه افرادی که با گوشت تازه دام کشتار شده در تماس هستند، بیشتر ریسک ابتلا دارند، خاطرنشان کرد: این ویروس حتی با له کردن کنه و آغشته شدن محتوای کنه بر روی پوست دام نیز قابل انتقال است.

این مسئول با تاکید بر اینکه کشتارگاه‌ها موظف هستند ۲۴ ساعت گوشت را در سردخانه نگه داشته و پس از آن، اقدام به توزیع کنند، افزود: بیشترین آمار ابتلای بیماری تب کریمه کنگو مربوط به قاچاق گوشت است و توصیه ما این است که قصابان از کشتارگاه مجاز گوشت تهیه کنند.

 نظری اظهار کرد: متاسفانه در این زمینه یک نفر دامپزشک ساکن سیستان‌وبلوچستان نیز فوت شده است.

او درخصوص علائم بیماری نیز یادآور شد: علائم این بیماری همراه با درد شدید استخوان‌ها، افسردگی و تغییر خلق و خو بوده و ممکن است درمان این بیماری چند ماه زمان ببرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت های ترافیکی در روز مراسم یادواره شهدای بازی دراز
  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • اعمال محدودیت ترافیکی در قائم‌شهر
  • هشدار ستاد مبارزه با قاچاق کالا به صاحبان مالها
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • اعمال یک‌طرفه شدن کندوان از ساعت ۱۸ امروز
  • واشنگتن، جنگنده‌ها و پهپادهایش را به قطر منتقل کرد
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده های گیلان
  • محدودیت تردد در محور چالوس اعمال شد
  • ادامه محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران